Klonk!

Gestart door Luc, 18-02-2005 10:55:16

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Je gelooft het niet, maar ik had eergister ook zo'n verschijnsel.. Rijd ik wat 'sportief' de bocht in (voor zover een 2 liter uit 93 met 3 ton sportief kan zijn ;)) hoor ik KLONK uit de linkerachterzijde.

Eerst maar eens zoeken naar kiezels, want voor de garage ligt een fors grindplein. (En ik heb de indruk dat sinds ik hier woon de hoeveelheid grind flink begon af te nemen ;) :-[ In ieder geval staan de diepste sporen naar de garage waar m'n 850je staat.... ;D)

Gr 8)

thuur

Ik heb amper last van gekraak en gerammel. Als je het zo wilt doen zoals ik dan moet je eerst een paar jaar Fordjes rijden van minstens 15 jaar oud en daarna een paar jaar Alfa. Dan krijg je de kneepjes wel te pakken ;) (tjesis wat rammelen die zeg ::))

Overal waar het harde plastic tegen iets anders aankomt, goed vastzetten (iets grotere schroef) of schuimpjes, rubbers, tochtstrip, geluidsdempende platen e.d. ertussen vrotten.

De middentunnel kan heel veel extra materiaal gebruiken, zo ook het dashboard. Ook goed controleren of je alle pinnetjes e.d. nog hebt. Het ontbreken van 1 of meer van die klik-klemmen zorgt al voor gerammel. En goed op zoek gaan om ze echt te lokaliseren. Soms is de bron van een geluid heel moeilijk te vinden.

Alles wat daarna nog piept en kraakt kun je behandelen met siliconspray (tijdelijk) of kunststofwas. Het enige waar de auto nog rammelt is de kentekenplaat, de stootstrippen op de deuren en ik heb 1 deur waar geen onderste geleider in zit voor het raam.

Nukken vertoont mijn bakkie niet. Dit is de eerste auto die ik rijd die absoluut geen last van -10 of kouder lijkt te hebben. Ook de eerste auto die mij niet elektrocuteerd tijdens het uitstappen ;)

Korte stukken doe ik tussen 1 op 7,5 en 1 op 8,5. Ik merk alleen dat de klepstoters langer tikken bij veel korte stukken.

Gr 8)

JeroenV

Zouden het niet gewoon je stabilisator-stangetjes kunnen zijn?
Die verkopen wij toch regelmatig... ;)

denkweb

Voering handrem... handrem onder het rijden zachtjes aantrekken.