S70 stroom blijft er op

Gestart door cornelis-b, 07-03-2013 23:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Ik heb een vreemd probleem met de S70. Als ik de contactsleutel uit het slot haal dan is het gewoon mogelijk de stoelverwarming, richtingaanwijzers, achterruitverwarming, mistachterlicht, achterbank verwarming en verlichting aan te zetten. Dit is natuurlijk niet goed maar is er iemand die mij kan vertellen waar ik dit zou moeten zoeken?

S70 2.0T van 2000
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

haasje

waarschijnlijk het electrisch deel van het contactslot of een van de "J" relais

cornelis-b

Dat is een snelle reactie, J relais, waar vind ik die en is dat te testen en indien het iets met het contactslot is wat is daar aan te doen, een nieuw contactslot of is dat reparabel?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

haasje

j relais zitten in de zekeringkast in je parvan, contactslot zit links naast je stuurkolom, dus niet het deel waar je je sleutel in steekt.

cornelis-b

Relais is dan wel te vinden en te vervangen en hopen dat het dan is opgelost maar contactslot is voor mij te technisch daar waag ik me niet aan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Het elektrische gedeelte van het contactslot vernieuwen schijnt niet zo heel moeilijk/lastig te zijn.

leons850

Citaat van: cornelis-b op 07-03-2013 23:51:33
Relais is dan wel te vinden en te vervangen en hopen dat het dan is opgelost maar contactslot is voor mij te technisch daar waag ik me niet aan.

Die contactslot/schakelaar stelt ook niet de wereld voor.
Correct me if I'm wrong
Bij een 850 is het de 2 (of 3) torx boutjes van de kappen van de stuurkolom los maken, kappen er af en dan zie je hem links gewoon zitten als je de nieuwe hebt, kan niet missen.
Zal bij een S70 niet heel anders zijn.
Zelf heb ik dit ook al gedaan bij die van mij (had start problemen) en ik was in een kleine 5 minuten klaar.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

#7
De J relais heb ik gewisseld vandaag en dit is helaas zonder resultaat. Is het elektrisch deel van het contactslot van een S70 gelijk aan dat van een 850. De V70 is van 2000 met het nieuwe type motor en de 850 is van 96. Indien dit het zelfde is kan ik in elk geval uitsluiten of het in het contactslot zit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Citaat van: cornelis-b op 08-03-2013 16:33:54
De J relais heb ik gewisseld vandaag en dit is helaas zonder resultaat. Is het elektrisch deel van het contactslot van een V70 gelijk aan dat van een 850. De V70 is van 2000 met het nieuwe type motor en de 850 is van 96. Indien dit het zelfde is kan ik in elk geval uitsluiten of het in het contactslot zit.

Volgens dit topic moet dat gewoon lukken en zijn ze het zelfde http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34783.msg692239.html#msg692239
Zelf weet ik het niet zeker maar goed proberen kan altijd, succes!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Het probleem is opgelost met dank aan Arjen850 die mij een elektronisch deel van het contactslot stuurde. Kappen rond de stuurkolom verwijderen was meer werk dan het deel wisselen, een maal gewisseld testen: EUREKA het was opgelost.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien