J relais gebruiken voor andere doeleinden

Gestart door Tjalling, 17-03-2013 13:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tjalling

Ik heb onlangs een 855 gesloopt, en heb nu dus een berg onderdelen in huis.

Omdat ik de plaatsing van de sigaretten aansteker voor in de V70 niet handig vind had ik het volgende bedacht:
Ik wil dus een 12v plug ( die uit de kofferbak van de 855) plaatsen achter mijn dashboard daarin wil ik dan een adapter naar 2X usb insteken en dan met 2 usb verlengsnoeren een usb aansluiting bij mijn binnenspiegel maken t.b.v. de dashcam, en 1 in het bakje onder mijn armsteun t.b.v. het opladen van mijn telefoon.

Nu heb ik dus een J relais over en die wil ik graag gebruiken voor de stroomvoorziening

pin 30 is simpel gewoon op de accu en pin 87 op de verbruiker

pin85 op het contact nu is mijn vraag: pin 86 moet die nu op de massa of op een verbruiker?
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

thuur


Tjalling

Citaat van: thuur op 17-03-2013 14:01:17
Massa.


Gr 8)


bedankt    :)

kan ik nu eindelijk een eind gaan maken aan die vervelende draden wirwar in de auto :eusa_dance:

laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

nieuwe_arjan

30 via zekering op accu
87 op + verbruiker
85 op massa
86 op contact

met '85 op de +' en '86 op massa' gaat de relais-spoel blusdiode stuk, maar het relais werkt meestal nog. Het kan nare piekspanningen geven....

LET OP neem een USB-adaptor die genoeg stoom kan leveren voor je (smart)foon: meer dan 1 ampere.

Groet  ;)

Tjalling

#4
Citaat van: nieuwe_arjan op 17-03-2013 14:18:15
30 via zekering op accu
87 op + verbruiker
85 op massa
86 op contact

met '85 op de +' en '86 op massa' gaat de relais-spoel blusdiode stuk, maar het relais werkt meestal nog. Het kan nare piekspanningen geven....

LET OP neem een USB-adaptor die genoeg stoom kan leveren voor je (smart)foon: meer dan 1 ampere.

Groet  ;)
hier even een foto van het relais om er zeker van te zijn dat bovenstaande klopt


adapter is er 1 die 2 ampere leverd (was 1,99 bij de action)
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed