Pedalen aanpassen/verlengen, of?

Gestart door jpandriesse, 17-03-2013 15:11:39

Vorige topic - Volgende topic

jpandriesse

Niet echt een 850 vraag, maar omdat hier heel veel Volvo kennis aanwezig is zou ik het toch ook hier willen proberen.

Mijn vriendin rijd sinds enige tijd in een 940 en heeft daarmee het probleem dat ze niet lekker zit.
Nu is ze met haar 1.65m niet heel erg lang en zit daardoor, om voldoende bij de pedalen te kunnen, erg dicht op het stuur. Nu zal vast wel vaker voorkomen en daarom vroeg ik me af of hier geen oplossing voor is. Wellicht is het mogelijk om de pedalen te verplaatsen/verlengen of is het een optie om een ander type pedal-box te plaatsen.

Wie o wie, weet een oplossing?
Met vriendelijke groet,

Joris Andriesse

Voorsteltopic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,87888.0.html

henry classic v70

Klinkt misschien erg primitief maar zou het niet lukken met veel dikkere pedalen?
...op de bestaande pedalen een dik stuk rubber met daarop van die alu pedalen geschroeft
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Ga eens langs bij een bedrijf dat auto's aanpast voor invaliden, die kunnen een veilige en goedgekeurde oplossing bieden.

Groet,
The Demon.

MrCain

Citaat van: The Demon op 17-03-2013 15:41:18
Ga eens langs bij een bedrijf dat auto's aanpast voor invaliden, die kunnen een veilige en goedgekeurde oplossing bieden.

Groet,
The Demon.

Inderdaad => heb wel eens bij zo´n bedrijf (kan niet op de naam komen....) een set verhogers besteld voor een vrouwtje van 1,20 meter. Deze passen gewoon goed en blijven ook goed op hun plaats: moest wel gaten in het pedaal boren om ze vast te zetten. Dacht dat je ze in alle soorten hoogtes kon bestellen of aanpassen.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Heilig

Mijn dochter heeft ongeveer de zelfde lengte,maar als ik in haar autotje stap moet ik eerst beginnen met de zitting omhoog te schroeven en vervolgens de rug leuning vertikaal te stellen voordat ik ook maar enigzins normaal stuur en pedalen kan bedienen,dat terwijl ik ruim 15 cm groter ben.Probeer dus eens samen een afstelling van zithoogte en rugsteun te zoeken voordat je andere middelen gaat inzetten.(ik wil niet direct vergelijken met de snelle jongetjes die al sturend niet eens in de auto zichtbaar zijn)

Groet Fred

jpandriesse

Nou dat staat allemaal al goed, zitting maximaal omhoog (is een elektrisch verstelbare set welke zelfs iets hoger komt dan standaard stoelen) en de rugleuning zo goed als rechtop. (wij zijn ook niet zo van het snelle petjes zitten ;) )
Met vriendelijke groet,

Joris Andriesse

Voorsteltopic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,87888.0.html