Mijn god ... een C70 / up and running

Gestart door Piet, 17-03-2013 19:32:29

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Martijn_B

Die alcantara/leer combi heb ik ook gehad, gekocht van Koen destijds en wmb een practige combi. Voordeel is dat je billen niet glijden tov vol leer :) :)

Dit zit in onze 2.4T:

En m'n oude C70:

Vond persoonlijk dat laatste echt het mooist. Incl donkerblauw tapijt ed.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Leer alcantara is zeker mooi, heb ik in de 850R ook. Zou ik ook wel in de C70 willen.
Is alleen erg lastig om aan te komen, in nog goede staat dan.
Willen jullie in de 2.4T niet een mooi donker interieur?
Neem ik het beige interieur wel over......

Martijn_B

Geduld is een schone zaak... Ik zou rustig wachten tot er een combinatie komt die je mooi vind.

Vwb het huidige interieur: vaak is hier echt nog wel heel veel aan te doen, ik heb asbakken, hondenhokken en modderpoelen toch weer aardig netjes gekregen. Bij mijn 850 rook je kleding naar Marlboro als je er langer dan 5 minuten in had gezeten..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Volvoboy

Citaat van: Martijn_B op 21-06-2013 10:59:05
Bij mijn 850 rook je kleding naar Marlboro als je er langer dan 5 minuten in had gezeten..

:eusa_sick:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

850 T5 Freak

mijn oude C was eerst volledig beige, zag toen op mp een set stoelen, achterbank, deurkaarten en achterpanelen in antraciet halfleer alcantara staan en dacht hmm dat is misschien wel gaaf  :eusa_think:. heb toen 100 euro geboden en bod werd geaccepteerd  :o en echt het was in onbeschadigde staat  :eusa_dance: was gewoon een lucky deal  8)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

daanium

inderdaad een mooie deal!

dit vind ik trouwens net mooi uitzien

Wil het toeval dat ik laatst óók een zwart bovendek (met old-skool-navi) heb gescoord ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

Zo dat ruimt alweer wat op nou dit smerige ding er uit is:

Morgen maar eens een flink blik engine cleaner kopen om de motorruimte weer een beetje vetvrij te krijgen.

Martijn_B

Dat houten karretje heeft zijn geld onderhand wel opgebracht Piet ;)

Wat is trouwens het doel van deze build?

Piet

Ja, die heeft al aardig wat blokjes getorst van 850's, C70 en S90. Wieltjes beginnen nu ook wel een beetje te kraken.

Eerst doe ik er een ander blok in welke ik op de kop heb kunnen tikken.
Dit blok is een precies hetzelfde blok, toevalig  ook uit een C70 met net geen 200.000 km, loopt nog als een naaimachientje.
Plan was eerst om daarna het oude blok te reviseren en van H-profiel drijfstangen te voorzien etc en dat dan tegelijk met een conversie naar handbak te monteren.
Echter zou het wel eens kunnen dat de vervangende motor het zo goed gaat doen, dat daar misschien niks van komt. Ik overweeg dus nu om toch met het inbouwen van dit vervangende blok toch ook maar gelijk ook de conversie naar handbak te doen.

Ik heb daar nu bijna ale spullen voor, behalve de schakelkabels..... dus als iemand die voor een C70 uit 2000 heeft liggen......

Er komt ook hier weer een  19T op, die heb ik al klaar liggen. En de nodige randvoorzieningen als een Alu IC, 3" DP etc. Daarna mag Fasttech er op los gaan.

t5joost

daanium

Citaat van: Piet op 21-06-2013 21:00:57
Ja, die heeft al aardig wat blokjes getorst van 850's, C70 en S90. Wieltjes beginnen nu ook wel een beetje te kraken.

Eerst doe ik er een ander blok in welke ik op de kop heb kunnen tikken.
Dit blok is een precies hetzelfde blok, toevalig  ook uit een C70 met net geen 200.000 km, loopt nog als een naaimachientje.
Plan was eerst om daarna het oude blok te reviseren en van H-profiel drijfstangen te voorzien etc en dat dan tegelijk met een conversie naar handbak te monteren.
Echter zou het wel eens kunnen dat de vervangende motor het zo goed gaat doen, dat daar misschien niks van komt. Ik overweeg dus nu om toch met het inbouwen van dit vervangende blok toch ook maar gelijk ook de conversie naar handbak te doen.

Ik heb daar nu bijna ale spullen voor, behalve de schakelkabels..... dus als iemand die voor een C70 uit 2000 heeft liggen......

Er komt ook hier weer een  19T op, die heb ik al klaar liggen. En de nodige randvoorzieningen als een Alu IC, 3" DP etc. Daarna mag Fasttech er op los gaan.

Heb je er toevallig nóg eentje liggen voor de verkoop ? ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

Ha, ha het nou ook weer niet zo dat ik er een hele voorraad van heb.

Jelmar

Piet, je Garrett GTX4202R is binnen voor de C70, of mocht ik dat nog niet zeggen?
850R

Piet