Mijn god ... een C70 / up and running

Gestart door Piet, 17-03-2013 19:32:29

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Er bestaat geen O-ring set die geschikt is voor de 850. Er van uit gaande dat de set voor X70 en 850 geschikt is, druk je dus het huis van een 850 kapot. Hier komt niet eens heel veel geweld bij kijken.
Feit is dat je bij de 850 bij een revisieset ook een huisje nodig hebt, of je moet je oude klemmen hergebruiken.

Piet

Vandaar dat ik 3 jaar terug ook het totaal aan huis, ringen, kachelslangen en kachel vervangen heb.
In de C70 zit sowieso de nieuwere variant.

thuur

Citaat van: KIM op 23-09-2013 14:14:04
Er bestaat geen O-ring set die geschikt is voor de 850. Er van uit gaande dat de set voor X70 en 850 geschikt is, druk je dus het huis van een 850 kapot. Hier komt niet eens heel veel geweld bij kijken.
Feit is dat je bij de 850 bij een revisieset ook een huisje nodig hebt, of je moet je oude klemmen hergebruiken.

Jawel hoor, de O-ring set is zowel voor 850 als x70 Classic. Er zit een A4'tje bij met (ok toegegeven: je moet goed kijken) het aantal en welke ringen op welke plek komen, en dan oud vs. nieuw.

Vastzetten gaat meestal met weinig kracht (schoonmaken en een likje vet wil ook wel helpen). Loshalen van klemmen die al jaren vastzitten kan wel een gevecht zijn ja.

Gr 8)

Piet

Snap ook niet waarom het zo moeilijk moest bij Volvo: Want wat is er nou mis met gewoon twee buisjes met een felsrandje met daarop slangen met een slangklem.
10 x zo degelijk en 10 x zo goedkoop.
Hoef je niet van die idioot dure kachelslangen te hebben ook.

KIM

Ik heb de tekening erbij gepakt...
Thuur, als klopt wat jij zegt, is de onderste tekening de oude situatie en de bovenste de nieuwe?

Wat een waardeloze set is dat dan zeg, want er zitten dan al teveel O-ringen en kunststof ringen in. Deze tekening is alles wat je erbij krijgt... van de Volvo dealer...

razorx

Je zou zelfs kunnen overwegen je eigen oplossing te maken.

Hengeveld

Ja, dat klopt. Je moet dus echt alle oude ringen eruit halen en dat wil nog wel eens lastig zijn. Ik denk dat jij een had laten zitten.

KIM

Da´s helemaal niet lastig.
Op de onderste tekening kun je zien dat er een ring in het huis zit dat alle kunststof- en O-ringen in het huis houdt. Deze moet je er uit halen om de andere ringen ook te kunnen verwijderen; dat gaat dan vrij eenvoudig.
De bovenste tekening laat echter niet zien dat die afsluitring ook weer terug moet. M.a.w. er klopt werkelijk niets van.
Ik laat het nu zitten zoals het zit; ik heb twee huisjes kapot gemaakt om uit te vogelen wat er verkeerd ging, dus ik daag je uit aan mij laten zien met een mooie how-to wat ik verkeerd heb gedaan; daar hebben vast andere forumleden ook nog iets aan.

Hengeveld

Je haalt alle oude ringen eruit en doet alleen nieuwe ringen en klemmen uit de revisieset terug. Heel simpel, precies als op het plaatje. Ik weet niet hoe daar nog meer een how-to van te maken is. Maar als ik er weer eens een los heb, zal ik zeker foto's maken.

Hengeveld

Citaat van: KIM op 23-09-2013 20:59:02
De bovenste tekening laat echter niet zien dat die afsluitring ook weer terug moet. M.a.w. er klopt werkelijk niets van.

Bij de nieuwe set zit die afsluitring aan de klem vast, dus die oude moet zeker niet terug. Er moet niets van de oude ringen en klemmen terug. Is dat wellicht jouw probleem geweest?

Piet

De bovenste en onderste tekening komt dus feitelijk op precies hetzelfde neer !!!

Het enige verschil is dat de binnenste plastic ring op de onderste tekening bij de bovenste tekening 1 geheel vormt met de klem, that's all.
Beide situaties kun je dus gewoon door elkaar gebruiken.

KIM

Citaat van: Hengeveld op 23-09-2013 21:08:11
Citaat van: KIM op 23-09-2013 20:59:02

Bij de nieuwe set zit die afsluitring aan de klem vast, dus die oude moet zeker niet terug. Er moet niets van de oude ringen en klemmen terug. Is dat wellicht jouw probleem geweest?

Dus de O-ringen en de kunststof ringen zitten dan los in het huis?

Hengeveld

KIM

Toch handig zo'n heldere beschrijving  :eusa_wall:
Ik weet in ieder geval wat er fout gegaan is...

thuur

Fijn dat jullie er al uit zijn gekomen ;D

Waarom er niet voor felsranden met slangklemmen op metalen leidingen is gekozen? Materiaalkosten, geluidsdemping, flexibiliteit bij grote reparaties, snelheid van (fabrieks)montage, etc. etc.

Gr :D