S70 2.5T niet aanslaan met kou.. :(

Gestart door Sem, 12-03-2013 06:50:59

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Sem

Citaat van: peteRRR op 14-03-2013 13:09:37
Massa kabels in orde?

Groet.
Geen idee, maar dat zal t probleem toch niet zijn. Als ze eenmaal loopt is het goed. Ook warm prima starten.

Citaat van: rovelra op 14-03-2013 12:45:34
Heb je al eens de Etm software laten updaten?
Nope.. Ding is door vorige eigenaar gechipped, maar ik ga dat laten terugzetten. De Vialle LPi kan de tjoening niet bijbenen.

Ivm tijdgebrek zet ik m vanmiddag bij de dealer. Daar gaan ze m morgen ochtend starten en uitlezen. Denk dat dit de eerste stap moet zijn. Komt daar niets uit, dan ga ik verder zoeken.

Sem

Citaat van: Sem op 13-03-2013 18:29:14
Citaat van: rovelra op 13-03-2013 18:26:44
Ik gok ook op de brandstof drukregelaar of de koelvloeistof temperatuur sensor

Ik hoop t.. ;) uiteindelijk komen we erachter. Zou dit uit te lezen moeten zijn?

Citaat van: rovelra op 13-03-2013 18:30:03
Neen!! Heb het zelf al twee keer gehad met de 855 en er zaten geen foutcodes in..

Nou.. Vanmiddag even land de Schaap geweest en deze hebben storing gelezen.. Buiten een puist storingen wat de kachel betreft, kwam toch ook de koelvloeistof temperatuur sensor naar boven! Blijkbaar bij een 1999 S70 wel uit te lezen. Ik heb n nieuwe besteld en deze ga ik zaterdag monteren. Het zal mij benieuwen. Zie hier de lijst

The Volvoboy

Die storing 135 van de koelvloeistof temperatuur zit er hier ook al in sinds we hem hebben en nog nooit start problemen gehad.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sem

Citaat van: The Volvoboy op 14-03-2013 22:28:52
Die storing 135 van de koelvloeistof temperatuur zit er hier ook al in sinds we hem hebben en nog nooit start problemen gehad.

Fijne mededeling!!!  :-\ :)

The Volvoboy

Citaat van: Sem op 14-03-2013 23:28:04
Citaat van: The Volvoboy op 14-03-2013 22:28:52

Fijne mededeling!!!  :-\ :)

Solly :eusa_shifty: ;D
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

Sem

Nou.. gisteren de nieuwe koelvloeistof temp sensor gemonteerd.. Voor die tijd had ik eerst even de stekker losgehaald en omdat ik er niet goed bij kon moest ik even staken. Ik had even een stuk gereden om wat gereedschap te kopen en daar aankomende merkte ik dat de ventilator bleef draaien toen de motor al uit was. Zoiets had ik al vernomen.., maar nu maakte ik het dus mee. Na een paar minuten gaat hij alsnog uit. Na het monteren van de nieuwe sensor merkte ik dat de ventilator alsnog bleef draaien... vaag. Zo warm is het toch ook weer niet! ;) Gisterenavond was ie volgens mij wel stil. Enfin...

Ik heb zo het vermoeden dat de auto nog steeds niet goed start, maar het vriest niet meer en dan heeft hij er nagenoeg geen last van. Altijd leuk zulke storingen die zich zelden voordoen. Ik had gisteren een paar keer het vermoeden dat hij toch wat beroerd aansloeg, maar zoals ik al zei, doet hij het alleen als het echt goed vriest... :(

Straks nog maar ff proberen. Dan maar bougies bekijken etc... het is ff niet anders. Vervelend alleen dat ik er weinig tijd voor heb. Ben eerder geneigd het ding in onderdelen te verkopen ipv eeuwen te gaan zoeken naar een storing. We gaan het meemaken.

BTW.. de lampjes/zekering storing is verholpen. Door de USA stadlichten waren de echte stadslichtjes eruit gehaald bij de apk.. mag alleen amber of wit zijn en niet beide... zonder lampje in de fitting is de boel wat los gaan zitten en met dichtgooien van de motorkap zijn de ijzertjes tegen elkaar gekomen.. Dus.. ;)

Jack v

Draait je startmotor wel  snel genoeg rond Sem? Als die te weinig omw. maakt  start de motor dus met een lager toerental wat het beroerde starten ook kan verklaren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sem

Citaat van: Jack v op 17-03-2013 12:42:00
Draait je startmotor wel  snel genoeg rond Sem? Als die te weinig omw. maakt  start de motor dus met een lager toerental wat het beroerde starten ook kan verklaren.

Ja, die gaat prima. :)

The Volvoboy

Hier trouwens ook gehad met de vrieskou met de S60. Had een lege accu, gejumpstart en een rondje gereden. 2 dagen daarna niet aan willen slaan. In het begin alleen maar ronddraaien van de startmotor, later telkens aanslaan en weer afslaan. Na 5 minuten starten ofzo was de accu weer leeg, en na 5 minuten wachten kon je weer 5 keer proberen te starten (en dan was ie weer 'leeg'). Accu een nachtje aan de lader en het probleem was opgelost. Je zou het eens kunnen proberen met startkabels of een booster op de accu als ie weer niet wil starten.

KIM

Als je ventilator lang blijft doordraaien terwijl jij inschat dat de motor het helemaal niet warm heeft, is het wellicht nodig de bekabeling richting de ECU van de KVS sensor door te meten op kortsluiting / weerstand.

Het verklaart wel het slechte starten bij koude: het mengsel wordt niet rijk genoeg gemaakt omdat de ECU denkt dat de temp hoger is.

Wat wellicht ook handig is, is om vida eens de KVS tempwaarde uit te laten lezen en deze waarde vergelijken met een meetwaarde van een infrarood temperatuurmeter.
Indien er een probleem in je bedrading aanwezig is, ga je dit zo wel terugzien.

UserID6342

Mijn ervaringen met als de fan blijft lopen als de motor al is afgezet, sleutel uit het contact is dat het meestal (hier althans) aan de massa aansluitingen van de ECU ligt.  Heb er al een behoorlijk aantal hier veranderd en daarna was dat probleem in ieder geval opgelost, want het hoort niet namelijk.