Zomerbandjes voor de C70

Gestart door FGG, 21-03-2013 08:56:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FGG

Ik moet even gaan beslissen welke banden ik ga nemen voor de C70, dus ik hoop op wat ervaringen van jullie. Ik heb 1 van de volgende banden op 't oog:

Allemaal 225/45R17


  • Pirelli P-zero
  • Kuhmo KU39
  • General Altimax
  • Uniroyal HF
  • Vredestein Ultrac Cento

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

scania164

Hoi
Misschien nog een optie. ..
Ga zaterdag zelf voor hankook ventus onder de R...


Groet chris

Sbv


FGG

De Hankooks heb ik liever niet, de Michelins liggen qua prijs fiks hoger.
In het verleden had ik de Michelins altijd wel onder de 850 en de V70 met 40.000+ km's per jaar, maar met de C70 rijden we een derde daarvan, dus slijtagevastheid is wat minder belangrijk voor mij nu.
De laatste set op de V70 waren Khumo's, die bevielen op zich wel goed. Ik heb helaas geen ervaring met Pirelli.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Pirelli is zeer sportief, Kumho zeer goede all rounder, General en Uniroyal heb ik geen ervaring mee, maar ken ook geen testen waar ze echt goed scoren. Vredestein heb ik momenteel mindere ervaring mee wat afrolgeluid en verbruik betreft.
Goodyear Eagle F1 geen optie? Anders gewoon voor de Kumho gaan, bevalt mij perfect, mist hooguit net de scherpte die de KU31 wel had.
De Tussenpaus

UserID6342

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=46717911.107.23073&typ=D-112654&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Nexen&Quer=45&Felge=17&Speed=W&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&dsco=107&sowigan=So

Het merk Nexen:

Zeer goede band voor weinig geld.  Ik rij er zelf al jaren mee, naar volle tevredenheid.  Ik ging lang geleden om 2 Michelins in de maat 215/40-17.  De goed bevriende bandenboer lachte wat en kwam met deze teruglopen.  ik schelden en vloeken, hij zich nergens iets van aan trekken en zo die dingen eromheen gedraaid.  Bij het afrekenen was ik nog steeds boos en wou niet betalen.  Hij zei daarop: betaal ze nu maar, als ze binnen een half jaar niet bevallen draai ik de duurste Michelins in de maat er gratis voor je op. Dit kreeg ik ook schriftelijk mee (buiten dat, het is een goede vriend van me).

Dit is nu circa 5 a 6 jaar geleden en ik rij nog steeds op hetzelfde merk.  Wel natuurlijk banden moeten wisselen ivm te weinig profiel, maar het merk is gewoon beregoed.

Ook hier geld; onbekend maakt onbemind !

mehn

Citaat van: Turbobiker op 21-03-2013 09:58:57
Anders gewoon voor de Kumho gaan, bevalt mij perfect, mist hooguit net de scherpte die de KU31 wel had.

Klopt en daarbij komt dat de KU39 bij mij toch beduidend sneller slijt dan de KU31.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Als ik 't zo lees rest de keuze nog op Khumo of Pirelli. Prijsverschil is nog geen tientje per band. Wat gaan jullie dán doen?

De C70 mag wat mij betreft best sportief zijn, als we met de familie op pad gaan of we gaan langere stukken rijden gaat tóch de auto vd zaak mee.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Johann

Citaat van: FGG op 21-03-2013 09:55:47de Michelins liggen qua prijs fiks hoger.Ik heb helaas geen ervaring met Pirelli.

Ergens denk ik dat Pirelli niet niet een band voor jou is. Vooroordeel maar toch. Ze kunnen bij minder profiel ook wel dribbelig worden.

De Michelin banden zijn qua kilometer prijs net zo duur of misschien wel goedkoper in vergelijking tot veel andere merken. Alleen de eerste investering is hoger.

widebody

Op diverse andere fora gelezen dat het loopvlak vande kumho los kan laten!


Is verscheidene keren gebeurt.
Heb net zelf de F1 asymetrico 2 besteld. Kwam goed uit de test. 225/45-17 94y voor 135/stuk.

Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

)()()sT

Ik heb om de Comets Kuhmo's liggen en ik heb het al vaker geschreven: van begin af aan hebben ze aardige "ochtendzool."
Dat is het enige minpunt aan die dingen, maar toch wel storend.

UserID6342

Kortom, samenvattend, pak Nexen  :evil: ;D ;D

StefanCJ

Haha, Dirk de Nexenprofeet. Dan zeg ik wederom: neem banden van Hankook. Ik heb o.a. Bridgestone en Michelin onder de vroegere 850 gehad maar zweer nu echt bij Hankook. Zeker gezien de kwaliteiten en prijs-kwaliteitverhouding.

Ik heb eerst nog getwijfeld om ook Nexen te nemen maar heb toen toch besloten bij Hankook te blijven. Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met die belachelijk dure A-merken terwijl de B-merken eigenlijk ook meer dan prima zijn.

Succes met je keuze, banden blijven altijd lastig  ;)

FGG

Ik heb net een prijsje doorgekregen van de GY Eagle F1, gelijk aan de Pirelli. En de GY's kwamen goed uit de tests die ik op internet heb gevonden.

Ik neig nu dus wel een beetje naar de GY...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Ligt er aan hoe je de banden gebruikt. De Hankooks vind ik bij regen gewoon gevaarlijk, maar dat is als je een paar goede banden gewend bent en je ook in de bochten lekker blijft door tuffen. Op het ene asfalt doen de Hankooks gewoon mee, en op ander asfalt doen ze opeens niets meer... . Bij droog weer een prima sport band!
De Tussenpaus