V70 2.5T op BIGAS dampgas systeem

Gestart door danielvanderwoude, 21-03-2013 22:19:44

Vorige topic - Volgende topic

danielvanderwoude

Hallo allemaal,

Vorige week mijn V70 2.5 Turbo opgehaald! Een van mijn eerste auto`s was een Volvo 360 welke ik aangepast heb voor het circuit, geweldige auto overigens ondanks het niet opzwepende karakter van de 2.0 injectie. Ongeveer twee jaar terug een Volvo 854 20v op lpg g3 gekocht maar na de vakantie weer verkocht omdat het geen station was. Even daarna heb ik een 855R gekocht met idee een gebruikte lpg installatie van een maat in te bouwen. Dat bleek toch wel gedoe, vooral om het op G3 te krijgen waardoor ik hem nu vervangen heb door deze V70 2.5T. Eindelijk dus waar ik wezen wil.

Oke, het is geen 850R maar het komt goed in de buurt en met een wat moderner uiterlijk en interieur. Gelukkig is het een handbak waardoor ik de sportiviteit kan aanspreken waar nodig. Het meeste van de tijd rij ik beheerst en met de 2.5t kan dat heerlijk. Voor mijn gevoel is de low pressure turbo ook beter probleemloos op lpg te rijden. Wat uitrusting betreft blijft er weinig te wensen over; cruise, ecc, verwarmde voorstoelen en achterbank (!), houtinleg, leer/alcantara bekleding, mistlampen, roofrails, dakspoiler, afneembare trekhaak, Parrot, LPG G3 etc.

De auto heeft wel op diverse technische plekken aandacht nodig waar ik me de komende tijd mee bezig ga houden en hier versla.

Stage 0

- Verpootlagers vervangen
- Wiellagers voor vervangen
- Cruise control fixen
- Airco fixen
- Lambda sonde storing fixen
- ABS/Tracks storing fixen
- Olie lekkage opsporen en fixen
- Koelvloeistof lekkage opsporen en fixen
- LPG systeem updaten/nalopen
a. probleem met LPG tank indicatie
b. probleem met tank slechts voor 50% te vullen
c. vermogensverschil benzine / lpg
- Servicebeurt uitvoeren

- ruitenwisser achter nul-stand fixen
- zwaar lopende gaskabel
- rommelige stationairloop
- koelvloeistof slangetje naar turbo vervangen

Hoofdstuk opleuken:

- Voorruit vernieuwen
- Huidige velgen gun metal spuiten
- Verlagen
- 17 inch
- Uitlaat
- Heldere koplampen
- R grille

- boorcomputer display geeft soms DISK aan

Unexist

Goed bezig, stage 0 is super belangrijk!. Verder leuke plannen en een mooie V70.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

danielvanderwoude

Eerste probleem al op kunnen lossen btw

De koelvloeistof lekkage bleek de bovenste slangaansluiting op de radiateur te zijn. Easy fix dus maar wel ff schrikken als je de eerste dag na aankoop start met een koelvloeistof lampje!