Achterklep cv stuk

Gestart door 850Joris, 13-02-2003 17:07:39

Vorige topic - Volgende topic

850Joris

Sinds enige tijd gaat het slot van de achterklep niet meer op slot (en ook niet open) met de centrale vergrendeling.  Met de sleutel kan ik de rest van deuren nog wel afsluiten met de afstandsbediening niet.  Dus ik sluit nu met de sleutel af en activeer het alram met de afstandsbediening.  Wie herkend dit euvel en wat is het remedie? ???  De dealer had iets over een microswitch in het slot ed.  Ik ben ban g voor een vette rekekning als ik ze even naar laat kijken.  Ik heb de bekleding er inmiddels al af gehaald.

Bij voorbaat dank,  Joris

mario

:) ;) :(

850Joris

Ik weet het maar zoals je kunt lezen zonder oplossing.  Als iemand nog een goede suggestie heeft?  Zo'n slot moet je ook kunnen fixen lijkt me.

DannyB

Als ik het goed begrijp functioneert bij jou het motortje niet meer, de schakelcontacten (dip-switches)voor het mechanisch openen en sluiten nog wel.
Dat is de reden dat het achterklepslot met de afst.bed. niet meer werkt en het zal waarschijnlijk ook niet werken als je alles sluit met de sleutel aan de bestuurderskant.
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het slot aan de bestuurderskant, in eerste instantie dacht ik ook dat het een van de dip-switches was, maar er bleek vocht bij het motortje te zijn gekomen en deze was geheel verroest, ondanks dat deze geheel gesealed lijkt.
Bij mij werkte het sluiten met de sleutel ook nog, maar dat komt omdat het betreffende motortje niets hoeft te doen, omdat je het achterklepslot met de sleutel sluit.
Controleer ook de stekker en bedrading in de klep.
Ik moest het gehele slot vervangen, 2de hands bij Marans volvo onderdelen voor 75.00 euro.

Groeten Danny

Asolex

Heb ik ook last van gehad. Bleek alleen maar dat de verbinding van de aansluitlipjes van het motortje niet meer goed contact maakten. Waarschijnlijk door het harde klepperen met die achterklep. Motortje open peuteren, boel een beetje bijbuigen en het zit weer. Het kastje waar de motor in zit kreeg ik daarna niet meer in elkaar (is gelijmd) maar er zitten gaten in dus met een stel dunne boutjes zit alles nu weer perfect op z'n plek. Het is even prutsen maar kan je een boel geld besparen. :D Is het motortje zelf stuk kun je er over denken om zo'n motortje te halen die ze ook in de modelbouw gebruiken (zelfde formaat) alleen in 12 V moeilijk te krijgen, dus dan moet je misschien even met een spanningsdeler aan de gang. Altijd nog een stuk goedkper dan 75 euro

Alex
T5R: Meer Aso dan Solex

850Joris

Alex,

Dank je voor de tip.  Inderdaad de boel opengesloopt en de contactjes schoon gemaakt.  En voila het ding doet het weer.  Inderdaad 80 Eur bespaard (Rima) of 130 Eur voor een compleet slot (dealer).

Groet,

Joris

rogier

Hoe kom je bij dat motortje eigenlijk?