Het grote camping topic

Gestart door The Demon, 22-03-2013 22:58:04

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

Ik duim met je mee voor een droog weekend.. bij ons staat in de planning de luifel voor de sta caravan te bouwen..
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

BBS

Ik hoop ook dat het een middag droog blijft... Dan gaat de boot op de boottrailer en is het vaarseizoen ten einde :'(

Maar niet eerder dan dat er eerst nog een paar rondjes plankgas over het meer gesnitterd is :eusa_dance: :eusa_dance:
70 PeeKaas en 300 kilo. :eusa_drool:
Volvoloos....

elianmars

Pffffff......... We hebben van de week de factuur voor volgend jaar ontvangen. Het begint inmiddels toch wel een duur grapje te worden. Elk jaar gaat de prijs met 100 euro omhoog.

We zullen komend jaar nog wel op deze camping staan, maar gaan toch naar andere campings kijken en prijzen/aanbod vergelijken.

BBS

Citaat van: elianmars op 06-10-2013 21:43:12
Pffffff......... We hebben van de week de factuur voor volgend jaar ontvangen. Het begint inmiddels toch wel een duur grapje te worden. Elk jaar gaat de prijs met 100 euro omhoog.

We zullen komend jaar nog wel op deze camping staan, maar gaan toch naar andere campings kijken en prijzen/aanbod vergelijken.
Mag ik dan vragen wat je betalen moet voor de seizoenplaats?
Wij betalen 1400 plus nog een paar knaken voor de boot :)
Volvoloos....

pwberg

Niet helemaal te vergelijken, maar wij betalen volgend jaar voor het voorseizoen (28/3 t/m 28/6) 680 eurie en het naseizoen (28/3 t/m 25/10) 350 eurie.........

Aan de andere kant, als we de kosten afzetten tegen enkel en alleen 15 dgn all-in met z'n 4-en naar _____ (vul maar in) zijn we nu incl. 3 weken zomervakantie goedkoper of marginaal duurder uit.

En het is vééééééél leuker...  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: BBS op 06-10-2013 21:50:23
Citaat van: elianmars op 06-10-2013 21:43:12

Mag ik dan vragen wat je betalen moet voor de seizoenplaats?
Wij betalen 1400 plus nog een paar knaken voor de boot :)

Huurbedrag jaarplaats (waarvan we van begin maart t/m eind oktober op de camping mogen komen), toeristenbelasting, vastrecht 10A aansluiting en vaste parkeerplaats (waar mijn wagen afgelopen seizoen twee keer is bekrast), totaal 2130 euro.
Elektra tot 150 kWh zit erbij, alles daarboven, plus waterverbruik wordt nog verrekend (vorig jaar door een energievretende koelkast nog bijna 400 euro moeten bijbetalen.......).

We gaan waarschijnlijk kijken of we onze caravan kunnen verkopen en van de opbrengst een stacaravan kunnen vinden op een camping waar in ieder geval een zwembad voor de jongens aanwezig is.

Op onze huidige camping is geen ruk te doen. Enige mooie is dat het dicht bij het strand ligt (ca. 10 minuten lopen).

BBS

Wij hebben elektra tot 125 kW erbij en het water zit er sowieso bij in. Wat de TB gaat doen weten we nog niet, die krijgen we pas in 2015 :o :o ( volgend jaar pas aanmelden, de factuur volgt een jaar later achteraf.) Wij hebben dan wel de auto op de plaats.
Ook bij ons is weinig te doen, maar daar is de prijs dan ook naar.

Groot gelijk dat je de toercaravan gaat verkopen en een sta/lig caravan gaat weer kopen. Het comfort is vele malen hoger ;D
Vast toilet, douche geiser warm/koud water, geen gedoe met voortenten en zo. :eusa_dance:
Volvoloos....

Pieter1976

Wij hebben sinds vorig jaar een stacaravan op een geweldig mooie camping op de Veluwe. In Hoenderloo, de Woeste Hoogte heet de camping.We hebben er echt serieus nog geen seconde spijt van gehad.

We hebben deze caravan eigenlijk vooral gekocht omdat onze dochter MCDD heeft (een nog niet zo bekende vorm van autisme), met haar is een "normale" vakantie geen doen. Ze heeft nu haar eigen kamertje, alles ligt op vaste plekken, en dat gaat fantastisch. Ook wij komen er helemaal tot rust. De kinderen spellen lekker in onze gigantische tuin (ik schat dat onze plek 20*30 is), lekker met de hond het bos in... En je doet alles buiten, ook dat is heerlijk.

Helaas hangt er wel een redelijk fors prijskaartje aan. Jaargeld is ongeveer 2200 euro per jaar. Hierbij inbegrepen zit wel een deel electra en een deel water. Ook bij ons stijgen de prijzen, komend jaar komt er ongeveer 100 euro bij. We kunnen er dan wel het hele jaar door terecht. Doen we wel niet omdat we een oude caravan hebben, maargoed het KAN wel :D.

elianmars

Citaat van: BBS op 06-10-2013 22:22:01

Vast toilet, douche geiser warm/koud water, geen gedoe met voortenten en zo. :eusa_dance:

Vast toilet (vermaler-systeem), douche, warm (geiser) en koud water hebben we nu ook  :)

Gedoe met de voortent begint ons wel op te breken  :eusa_shifty:

BBS

Citaat van: elianmars op 06-10-2013 22:25:23
Citaat van: BBS op 06-10-2013 22:22:01

Vast toilet (vermaler-systeem), douche, warm (geiser) en koud water hebben we nu ook  :)

Gedoe met de voortent begint ons wel op te breken  :eusa_shifty:
Dat was ook de reden waarom wij over zijn gegaan naar een stacaravan. Lichamelijk heb ik er steeds meer moeite mee.
Wij wilden graag en de gelegenheid deed zich voor. Tot op heden geen moment spijt van gehad. :eusa_dance:
Volvoloos....

Laguna-S60R

Vandaag redelijk geluk gehad met het weer en daardoor een flinke ruk kunnen maken met de luifel vandaag  :eusa_dance:

Before:

After:

Morgen nog wat lastdragers er tussen en dan de platen d'r opschroeven :)
Dan moet er nog een kistje om de caravan heen gemaakt wordt, terras opnieuw aanleggen, stukje schutting bouwen ter bescherming van onze auto :eusa_whistle:

S60Register

Pieter1976

Laguna, mag ik je vragen hoeveel jij ongeveer kwijt denkt te zijn aan materialen voor deze ombouw? Ik wil namelijk iets soortgelijks gaan doen komend voorjaar met onze caravan. Het huidige klompenhokje gaat plat, daarvoor in de plaats wil ik een veranda/aanbouw gaan bouwen. Ik heb alleen nog geen idee van de kosten.

Ga jij het dak afwerken met golfplaten?

FGG

Citaat van: elianmars op 22-03-2013 23:21:59
Citaat van: Miel850 op 22-03-2013 23:12:57
Tip twee: neem een hotel  ;)

Weet je wat dat kost?  :o  ;D

Afgelopen jaar in Italië 1700 euro moeten neertikken voor 2 weken in een mobile home. Daarna nog 4 dagen in Oostenrijk in een Ferienwohnung gezet (appartement) met werkelijk álles erop en eraan inclusief een riante badkamer pér kamer voor de helft van 't geld.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Laguna-S60R

Citaat van: Pieter1976 op 14-10-2013 12:31:14
Laguna, mag ik je vragen hoeveel jij ongeveer kwijt denkt te zijn aan materialen voor deze ombouw? Ik wil namelijk iets soortgelijks gaan doen komend voorjaar met onze caravan. Het huidige klompenhokje gaat plat, daarvoor in de plaats wil ik een veranda/aanbouw gaan bouwen. Ik heb alleen nog geen idee van de kosten.

Ga jij het dak afwerken met golfplaten?

Zo is het uiteindelijk geworden, wilden zelf liever dichte zwarte platen maar dat mocht niet volgens een nieuwe regel van de camping  :eusa_doh: Maar uiteindelijk zeer tevreden met het geheel. Staat stevig en netjes naar mijn mening.

S60Register

elianmars

Waarom liggen de tussenbalkjes niet op 1 rij?  :eusa_shifty: