inbouwen lpg

Gestart door b.splunder, 24-03-2013 10:15:34

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Dank voor deze uitleg.

)()()sT

Nee Roger, voor jouw 10-klapper is het niet nodig.
Zit die installatie er nog niet in ???
Elke tankbeurt kost het je geld man :o ;D

René70

Ook ik heb Een Vialle installatie in laten bouwen, incl. flashlube.
Mij werden Wallinga in Enschede, van der Helm in Hengelo maar ook zoals eerder genoemd hier Boertien in Wezep aangeraden.

Gekozen voor Wallinga want prijzen zat op een paar knaken na geen verschil in en alle 3 waren het aanraders.
Van der Helm neemt tegenwoordig de klanten waar van Wallinga te Enschede.
Prima service, gratis vervangend vervoer en nog geen dag spijt van gehad.

Denk er wel aan dat je toch zo'n €100,- / 3 maanden meer belasting betaald.
Maar dan nog ... ik heb mijn tank inmiddels al weer terug verdiend en sta lachend bij de pomp. :P

Midicijnman

Allround in Spijkenisse is een prima gasboer. Ik heb een Vialle LPi laten inbouwen bij 230000 inmiddels ben ik 40000 verder. Rijdt als een trein en ik bespaar €200 per maand (!).
Iedere dag dat je wacht is er een teveel!

GeertG

Roger, luister niet naar )()()sT wat betreft de soort installatie....... :eusa_boohoo:

Ik heb jaren rondgereden in een 850 10v met een Vialle AMS installatie (een verdamper dus) en maar 1 keer  een probleem gehad in al die jaren (lambda converter stuk). Verder is goed onderhoud aan de auto zelf voldoende (maar daar gaat met de jouwe al helemaal goed  ;))
En ook met caravan en volle auto door Frankrijk getufd. En dan doet ie het ook echt wel op gas...... :D

De keuze voor een LPi installatie is alleen maar een extra luxe voor een 10v vanwege het vermogen.
Nadeel van deze installatie is een beperktere actieradius, meer benzineverbruik en mogelijke storingen aan injectoren en LPi-pomp.

Wel luisteren naar alle anderen: vandaag een afspraak maken  :evil:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

NinaPaul

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

-Een verdamper installatie heeft ook onderdelen die stuk kunnen gaan
-Een systeem dat ook op lpg start is GEEN G3 (Alle G3 systemen horen op benzine te starten)
-De huidige LPI schakelt veel sneller over dan die van "vroeger" 2 minuten is max (temperatuur ver onder 0), bij warm weer is het slechts 10 seconde op benzine. (geen significant verschil tussen de lpg installaties vwb benzine verbruik)
-Beperkte actie radius is enkel afhankelijk van de tank inhoud, dit geldt ook voor verdamper installaties

Jij noemt het niet verliezen van vermogen luxe, ik noem het noodzaak. Een 10v is al niet over bemeten vwb vermogen, dan is het volgens zijn avatar ook nog een automaat. Een 10-15% reductie van het vermogen zou betekenen dat je ~ 122pk over houdt.
(Fabriekswaarde, meeste motoren halen deze waarde niet meer) (Tegen de 13seconde op de 100?!)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

GeertG

Citaat van: NinaPaul op 26-03-2013 08:59:20

-Een systeem dat ook op lpg start is GEEN G3 (Alle G3 systemen horen op benzine te starten)
-De huidige LPI schakelt veel sneller over dan die van "vroeger" 2 minuten is max (temperatuur ver onder 0), bij warm weer is het slechts 10 seconde op benzine. (geen significant verschil tussen de lpg installaties vwb benzine verbruik)
-Beperkte actie radius is enkel afhankelijk van de tank inhoud, dit geldt ook voor verdamper installaties

Jij noemt het niet verliezen van vermogen luxe, ik noem het noodzaak. Een 10v is al niet over bemeten vwb vermogen, dan is het volgens zijn avatar ook nog een automaat. Een 10-15% reductie van het vermogen zou betekenen dat je ~ 122pk over houdt.
(Fabriekswaarde, meeste motoren halen deze waarde niet meer) (Tegen de 13seconde op de 100?!)

Je hebt wel een paar goede punten  ;)
Kan alleen mijn eigen ervaringen weergeven (wat ik absoluut niet als maatgevend wil neerzetten)  :)

- Stukgaan onderdelen: uit eigen ervaring dus nauwelijks iets
- G3: natuurlijk startte die van mij op benzine  8)
- Benzineverbruik: die van mij startte op benzine maar echt binnen de seconde over op gas dus echt nauwelijks benzine verbruik
- Actieradius: laat ik erbij melden dat het dan gaat zonder merkbaar ruimteverlies is (en zonder reservewiel dan)  :eusa_boohoo:

Tsja, en wat betreft het vermogensverlies heb ik het over een handbak gehad dus daar kon je wel eens een hele goeie hebben  ::)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Dat argument is ingehaald door de techniek.

NinaPaul

Citaat van: -D©©©L- op 26-03-2013 15:35:02
Dat argument is ingehaald door de techniek.

Niet bij onze motoren! En daar gaat het toch om?
Een hele waslijst aan uitzonderingen, wie heeft daar wat aan?

Maar ja, direct ingespoten benzine motoren kunnen ook op lpg starten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Citaat van: GeertG op 26-03-2013 08:29:23
Roger, luister niet naar )()()sT wat betreft de soort installatie....... :eusa_boohoo:

::)

rogerV701998

Zo snel? :o

;D

Dank voor jullie input. Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op. Ik heb deze operatie voor mei 2013 in de planning staan dus er kunnen nog wat meningen langskomen.

Sorry TS voor het kapen van je topic...

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 26-03-2013 16:00:58
Citaat van: GeertG op 26-03-2013 08:29:23

::)

Geert, net zoals jouw mening is die van Joost voor mij ook van belang. Dat geldt overigens ook voor de andere meningen, ik waardeer dat zeer!

Ludo

Citaat van: rogerV701998 op 26-03-2013 17:43:29
Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op.

Ik zou er geen moeite mee hebben hoor.

;D

rogerV701998

Citaat van: Ludo op 26-03-2013 17:45:17
Citaat van: rogerV701998 op 26-03-2013 17:43:29
Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op.

Ik zou er geen moeite mee hebben hoor.

;D

Jou spreek ik nog wel in Helmond! 8)

;D

Wouter1973

Inmiddels heb ik ervaring met zowel Vialle Lpi als Landi Lsi. Beide systemen kennen zo hun voor- en nadelen.

Vialle Lpi moet je vooral nemen als je geen vermogensverlies wil. Het is, als het goed werkt, een heel fijn systeem. Er zijn echter wel een aantal gevoelige onderdelen, die voor ongemak en/of een aanzienlijke kostenpost kunnen zorgen. Ik noem losrakende injectoren, defecte tank pomp. Verder is mijn ervaring met Lpi (op 2 940's en één V70) dat het overschakelen van benzine naar lpg toch vrij lang kan duren, óók bij warme motor.

Dan Landi. De afgelopen 20.000km is dit een fijn systeem gebleken. Wel wat vermogensverlies, en gevoelsmatig moet je met dampgas niet het pedaal tot de bodem intrappen bij een T5. Landi zelf beweert overigens dat dit prima kan, en er zijn ook verdampers die op hogere vermogens zijn toegerust. Bij Landi Lsi moet het drooggasfilter elke 20.000 km (uit mijn hoofd) vervangen worden. Een kleine post van een euro of 30, en gemakkelijk zelf te doen. Verder gaan de verdampers zo'n 2000 uren mee. Een nieuwe verdamper kost je ook snel een euro of 350,-. Er zijn vast goedkopere revisiesetjes, maar een G3 installatie moet je vervolgens toch laten afstellen, dat doet de gemiddelde sleutelaar niet even thuis.

Van beide systemen zijn voor- en tegenstanders te vinden. Vialle is vooral een tamelijk bewezen concept, ook al zijn er ook wel degelijk nadelen. En als het werkt, is het een fijn systeem.