merk distributie set

Gestart door bramvolvo, 25-03-2013 21:53:44

Vorige topic - Volgende topic

bramvolvo

beste roffels

vraagje ik wil een nieuwe distributieset in mijn 850 incl waterpomp nu merk ik flinke prijsverschillen. Heb nu een van Gates gevonden voor nog geen 160,00 totaal incl waterpomp :). SKF is weer wat duurder 250,00. En origineel is uiteraard t duurst. :-\ Nu is mijn vraag; is er veel kwaliteit verschil of werkt een Gates set ook prima voor de komende ton? En welk merk wordt er origineel gebruikt?

groeten bram

thuur

De Gates set bevat (muv de waterpomp) de originele onderdelen, riem van Gates, rollen van INA.

Gr 8)

stotteraar

Wat is er eigenlijk mis met die distributieketting. ? ;D

pwberg

Citaat van: stotteraar op 25-03-2013 22:19:21
Wat is er eigenlijk mis met die distributieketting. ? ;D

Die past niet.....  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Martijn_B

Dan heb je de verkeerde tandwielen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Van Breugel

Ik monteer Al meer dan 20 jaar de Gates sets op diverse auto's.
Is gewoon kwaliteit .

UserID6342

Gates is gewoon goed, maar ik monteer bij distributies alleen origineel spul van de dealer.  Riem, looprollen, spanner en waterpomp.  Complete set kost iets van 325 euro, maar vind dat je op zoiets niet moet proberen zo goedkoop mogelijk klaar te zijn.  Ik heb het zelf liever goed !

Dit ook met eventuele garantieclaims.

StefanCJ

Hoe zit het met garantieclaims als je het zelf monteert en niet door de dealer laat doen?

UserID6342

Is afhankelijk van welke relatie jij met de dealer hebt.  Bij alle AMH's krijg je te horen (standaard) ligt aan de montage, pas na lang, erg lang aandringen willen ze wel eens een riem onderzoeken en als deze dan idd zwak was doen sommige bedrijven nog erg moeilijk.  Je krijgt dan de riem vergoed terwijl je blok in de soep is gelopen, omdat ze niet aansprakelijk zijn voor de vervolgschade.

Met de dealers heb ik hier nog nooit een probleem mee gehad, moet ook eerlijk zijn bij Volvo's is me nog nooit een riem geknapt.  Wel een keer bij een 6 cilinder BMW en een Opel Corsa (1.4 dus geen vrijloper) en in beide gevallen is ook de vervolgschade compleet vergoed door de dealer.

Marc O.

Ik geloof dat je bij Quinton Hazell (VOMD linkje) 2 jaar garantie hebt op gevolgschade. Maar ja, dan zul je waarschijnlijk wel eerst moeten aantonen dat het niet heeft gelegen aan een montagefout ofzo.
...The Nile isn't just a river in Africa...

bramvolvo

Mannen bedankt voor de reacties. T wordt een gates set. Kan niet meer dan ontploffen toch?  ;D

san

Op de site van E.S staat behalve origineel Volvo,hun huismerk ook Quinton Hazell,iemand ervaring hiermee.Het gaat om zowel de waterpomp als de distributieset.

clk-p

Ik heb nu een qh pomp erop zitten.
Ook huismerk spanrollen van sweden parts en een goodyear riem allemaal besteld bij e.s
Heb aangeven dat het eventueel huismerk mocht zijn bij mijn bestelling, mits van goede kwaliteit dus vertouw dat het goed spul is.

san

Lees hier dat je dan wel een waterpomp met metalen schoepen moet nemen..is die QH dat ook? Het scheelt namelijk nogal qua prijs.

clk-p

Citaat van: san op 02-03-2016 22:04:21
Lees hier dat je dan wel een waterpomp met metalen schoepen moet nemen..is die QH dat ook? Het scheelt namelijk nogal qua prijs.
De qh is met metalen schoep