Lambda lampje brand 850 T-5

Gestart door Died850, 16-09-2015 16:09:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Is het en US versie toevallig ? dan zouden er wel 2 in kunnen zitten.

Died850

Geen US versie. komt wel uit midden oosten van oorsprong. Geen idee of ze daar ook van die milieu eisen hebben en er dus evt 2 sondes in zitten.

Hendrix

Ik had exact hetzelfde probleem, bij mij was het knietje dat naar boven gaat vanaf je inlaat (bij de turbo) op het PTC / carterventilatie gedeelte, maar ook het knietje dat vanaf de dunne stalen leiding over het kleppendeksel beide kanten op stuk, dus die naar je inlaat (koude kant turbo) en de andere naar het vacuum torentje. Uiteindelijk dus alle 3 vervangen  en de slang naar de Evap klep vervangen (was erg poreus) en probleem opgelost.

Sommige roffelaars hier op het forum hebben die stalen leiding weg gehaald en alles afgedopt.. probleem ook over... ;D

Maar exact dezelfde symptomen: koud = geen probleem, hele lange tijd stationair of een stuk rijden, stationair toerental langzaam omhoog en daarna het lampje weer aan, code 232...effe een reset... tijdje rijden of lang stationair laten draaien...hoppa weer aan dat lampje.

Ludo

Bespaar je de kosten.
De lambdasonde is de boodschapper, niet de oorzaak.
Als je het forum doorzoekt, zie je dat foutcode 2-3-2 in 90% van de gevallen een vacuumlek is.
Het beruchte knietje is nu al een paar keer genoemd, doe dan ook iets met die adviezen...

Died850

Zou ik bij een vacuüm lek niet duidelijk een verschil in turbodruk moeten voelen?
Heb daarentegen wel degelijk naar mijn vacuüm traject gekeken en het nodige al vervangen. Is een slang welke nog gedaan moet worden en dat knietje.
Maar zal het nogmaals grondig nalopen. :)

Died850

Oke heel dom van me. :eusa_wall: Het was inderdaad het knietje op het inlaatspruitstuk had daar niet meteen naar gekeken, aangezien het net vernieuwd was. maar inderdaad het zat los. Zojuist er ff opgeschoven en nu nog klemmetje voor zoeken.
Iedereen hartstikke bedankt voor de input! :eusa_clap: :eusa_clap:

Sbv

neemt niet weg dat een verse lambdasonde iedere 150 a 200000 km wel aangenaam is