StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 11-05-2014 08:07:42
Ziet er toch wel redelijk degelijk uit. Dat het pisbakkenstaal is maakt niet uit, er zit immers nog een laag verf overheen.
Daar ging het dus wat mij betreft niet om, dit is zo dun plaatmateriaal dat knikt meteen alle kanten op als je er iets oplegt of de plekken waar de wieltjes zitten, scheuren uit...

StefanCJ

Ik wacht geduldig af. Morgen komt de pakketbezorger bij mijn ouders met het pakketje dus het weekend weet ik wel of het wat is of niet.

Ondertussen is de omgevingsvergunning verleend (van kantoor- naar woonbestemming) voor het achterste gedeelte van de woning. De beroepstermijn loopt nog wel maar aangezien niemand bezwaar heeft gemaakt (kon dmv zienswijze tot drie weken geleden) kan er verder niets meer fout lopen. Bankgarantie is van zowel verkoop appartement als aankoop woonhuis afgegeven dus het loopt allemaal soepel.

Vanmorgen wat aanbieders van electra vergeleken. Jammer dat Eneco (nu ook mijn leverancier) wel erg duur is, ik vind Toon namelijk een erg leuke gadget.

Morgen nog even de babyfoon testen qua bereik, we komen hemelsbreed 380 meter van de Gerbrandytoren te wonen dus met de Kerstboommeeting kunnen we Casper in bed leggen en dan met babyfoon naar de meeting gaan  8).

Sbv

met de kerstboommeeting lekker frikandellen bij jullie in de garage eten  ;D

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 13-05-2014 21:25:04
met de kerstboommeeting lekker frikandellen bij jullie in de garage eten  ;D

We nemen de frituurpan wel mee en een verlengsnoertje.

Taranis

Dan stel ik ook graag 50 meter verlengsnoer ter beschikking ;D

elianmars

Zijn de plinten al geschilderd?  ;D

Leuk dat je gisteren even langs kwam  ;)

StefanCJ

Was gezellig maandag! Gisteren helaas geen tijd om te schilderen. Vanaf 1100 ga ik aan de knutsel. Eerst alles schuren en dan schilderen.

StefanCJ

Vandaag alle plinten geschuurd en begonnen met schilderen. Op ons balkonnetje gaan klussen is niet handig dus ik ben uitgeweken naar mijn ouders. Het zou droog blijven maar dat viel vies tegen. Tijdens het schuren in de tuin begon het te regenen dus ben ik verder gegaan in de schuur. Toen buiten gaan schilderen, zou volgens buienradar droog blijven, kak, weer regen. Toen weer naar binnen, weer naar buiten, weer naar binnen. Toen was ik er wel klaar mee en bovendien stond de schuur nu vol met drogende plinten.

Zaterdag en zondag ben ik vrij en wordt het -vooralsnog- goed weer dus ga ik dan verder. Wel even nog een paar balkjes halen om het spul te drogen te leggen. Wordt vervolgd dus  ;)

elianmars

Als de plinten op de foto de enige zijn die je gedaan hebt, heb je nog 67,5 meter te gaan  ;D

LouisXIV

Ga je hoge plinten maken in je nieuwe huis? mdf of grenen? Ik heb boven grenen en in mijn keuken mdf en daar heb ik spijt van. Mdf blijft ruw aan de afgeronde bovenzijde  :-\

peteRRR

Gronden schuren gronden schuren lakken licht schuren kitten en lakken dan krijg je ze er wel netjes onder hoor.
Goed de kopsekanten/zaagkanten verzadigen met de grondverf.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

LouisXIV

Citaat van: peteRRR op 15-05-2014 21:26:59
Gronden schuren gronden schuren lakken licht schuren kitten en lakken dan krijg je ze er wel netjes onder hoor.

Groet.
klopt maar als ik terug kijk naar de arbeid en materiaal was ik met grenen toch even duur uit en minder werk. Dus kies ik volgende keer voor grenen.

elianmars

Citaat van: LouisXIV op 15-05-2014 21:33:07

Groet.
klopt maar als ik terug kijk naar de arbeid en materiaal was ik met grenen toch even duur uit en minder werk. Dus kies ik volgende keer voor grenen.

Moet je wel uitkijken dat er niet teveel kwasten/knoesten in zitten. Vooral als je met verf op waterbasis aan de gang gaat, heb je grote kans dat de kwasten/knoesten op een gegeven moment verkleuringen geven in de plint.

peteRRR

Citaat van: elianmars op 15-05-2014 21:35:24
Citaat van: LouisXIV op 15-05-2014 21:33:07

Groet.

Moet je wel uitkijken dat er niet teveel kwasten/knoesten in zitten. Vooral als je met verf op waterbasis aan de gang gaat, heb je grote kans dat de kwasten/knoesten op een gegeven moment verkleuringen geven in de plint.

Moet ook nog wel geplamuurd worden hier en daar als je voor hout/mdf gaat kan je ook een hoop mee opvangen,..tis zo wel bewerkelijk maar wordt dan wel netjes.
En dan zet je voor 50% het meubelement er voor ,...zie je dat ook niet meer. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Ach, en het is geen vervelend werk om te doen. Lekker in de tuin (als het droog is dan  ;D) en niet teveel haasten. Ik zit toch op hete kolen om te gaan verhuizen dus heb ik tevens wat afleiding. Daarnaast zijn de plinten waar ik nu woon ook niet superstrak en ontbreken wat stukjes maar dat stoort me ook niet.

Gereedschapswagentjes zijn afgelopen woensdag alsnog bezorgd, bezorger kwam toch langs het adres onderweg naar het depot en zag dat er iemand thuis was dus heeft alsnog pakket afgeleverd. Het valt me eigenlijk niet tegen qua materiaal. Hoge wieltjes dus niet van die kleine pisdingen, rollen wel aardig (lagers zijn kwalitatief niet top natuurlijk) en bakken voelen best ok aan. Voor poetsspullen etc is het prima spul, zeker omdat de garagevloer vlak is. Volgende week zal ik er eens een in elkaar zetten.