StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Netjes Steef , een goede coating heb je veel plezier van met schoon houden :)

Sbv

Mooi geworden zo. gelijk de hele vloer gedaan ?

StefanCJ

Ja, in de garage dan hé, voor- en achterkant.  :)

leons850

Volgens mij reed ik vanavond langs je nieuwe woning.
Je woont dan bij mn neef om de hoek, witte twingo voor het huis en een zwarte v70n met pegs er achter kan niet missen denk ik. ;)
Mooie plek, erg leuke woning!

(Noem bewust het adres niet tvm privacy)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Dat is m inderdaad Leon, kan niet missen idd  ;D.

maruska

er hangt een groot bord met "uitrit vrijlaten" op zijn garagedeur ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

850-2.520V-Driver

Gefeliciteerd Stefan, ziet er zo op de foto's super uit!

Wat gaat er precies gespoten worden? Aangezien de lampen eraf moesten? En moest je elektra verleggen of kwestie van alleen wat extra stopcontactjes, schakelaars etc? Zit nog in de klus sfeer dus geïnteresseerd ;D

maruska

stefan moest zo nodig allerlei extra's hebben, dus dat heb ik er maar even in geklust ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

850-2.520V-Driver

;D Ik moet de bekabeling in de keuken en vanaf de meterkast nog, dan is alle troep (installatiedraad met katoenen mantel :eusa_sick:) eindelijk overal vervangen en ben ik er eindelijk klaar mee... En in de huiskamer klik-aan-klik-uit geplaatst, ideaal :eusa_dance:

StefanCJ

Dank. Spuiter komt alle wanden en muren met spack spuiten. Veel muren nu wat lelijk geverfd met structuurverf en spack op plafond heeft wat zwarte strepen ed van lampen. Dan maar meteen alles doen, als ik enkel wanden laat doen is het plafond ineens niet zo wit meer als het nu lijkt.

Electra aanleggen was enkel in garage. Verder een wcd maken ipv een lichtschakelaar in een bergkast zodat de vriezer daar kan staan. Verder vervangen we als de spuiter klaar is al het schakelmateriaal, is nu een beetje bij elkaar geraapt.

Gisteren in een impulsieve bui de klimop verwijderd. Ding is 2mtr breed en 3mtr hoog. Was binnen 4 minuten van de muur en toen nog 2,5 uur wortels uitgraven en zagen. Wat wel even een zware klus.

850-2.520V-Driver

Nogmaals goed bezig dan :eusa_clap: Ben zelf ook niet van de structuurverf, kost veel voor een -naar mijn mening- minimaal resultaat.

elianmars

Volgende keer iets minder snel rijden, dan kan ik je inhalen in de file, Steef ;D

StefanCJ

Was wel erg toevallig. Je die foto kwam me zo bekend voor, was 200 meter achter me  ;D. Toen het begon te rijden deed ik wat rustig aan en kon je nog net zien in de spiegel.

StefanCJ

Ondertussen alweer wat druk geweest. Garagevloer heeft de 2de laag gekregen, ziet er erg netjes uit, enkel coating maakt niet vlak dus je ziet nog wat oneffenheden etc, niks mis mee, is ook geen woonkamer tenslotte. Ik had geen zin om de onderste 10cm van de garagevloer af te plakken om de vloercoating aan te brengen. Gelukkig had ik nog wat plinten over dus ik heb nu een nette garage voorzien van mooi gelakte, hoge, witte plinten  ;D.

Vloer is nu aardig uitgehard, moet nog vier dagen drogen voordat 'ie zwaar belast kan worden. Vanmorgen weer naar de lokale sportschool geweest, lekker klein sportschooltje, zware gewichten en lekker rustig. Mét kinderopvang op ma, wo en vr (helaas niet op papadag; donderdag) dus Casper ging daar lekker spelen met de kinderoppasjongedame en papa ff trainen  8). Daarna even de auto gewassen, gekleid en in de wax gezet voor de deur.

Vanmiddag moet ik toch naar de bouwmarkt en neem ik meteen een flesje lijnolie mee voor de dorpelstrips en ga meteen even kijken voor een fatsoenlijke tuinslang. Ik had stuk liggen thuis maar dat is één en al ellende, slang krult telkens in elkaar en vouwt dan dubbel. Heeft iemand ervaring met zo'n muurhaspel die vanzelf oprolt, dat lijkt me wel handig.

De V70 doet het eigenlijk perfect, paar keer met aanhangertje gereden afgelopen weken en dat gaat ook prima. Met een caravan naar Spanje zou ik niet zo snel doen, dat lijkt me dan weer niets. Binnenkort maar eens een uitlaatsierstukje bestellen, dat is een beetje een tweejarenplan aan het worden  :evil:.

;)

leons850

Ziet er goed uit Stefan!
Mooi plekje wat ik zo kon zien van buiten.  :eusa_clap:
Lijnolie moet ik ook nog een keer hebben, haal je dat gewoon bij de gamma?
Zo'n muurhaspel heeft mijn moeder hangen en werkt perfect mits goed gemonteerd aan de muur, dat kan vervelend zijn.
Succes nog met het klussen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein