StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Zo'n gardena muurhaspel hadden mijn ouders thuis ook (had, tuin van 10x8, nu 150x200 dus dat is niet meer met de sproeier bij te houden) en die werkte wel ideaal. Houder gewoon in de bakstenen buitenmuur bevestigd. In de winter kon je hem zo loshalen en binnen leggen, zodat hij niet kapot vroor.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

widebody

Voor de vorstperiode met de compressor ff doorblazen. Hoef je m niet te demonteren ;D

leons850

Bij m'n moeder trek je er een pin uit en klaar. Om deze pin kan hij ook draaien.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

Gewoon een goede slang kopen werkt ook perfect, ik heb nergens last van :) ik heb zo'n gele slang. Kijk is bij De Rie in Lopik Stefan daar is een goede gereedschapszaak. ( niet gelijk leeg kopen ;D )

widebody

Citaat van: leons850 op 11-07-2014 14:37:07
Bij m'n moeder trek je er een pin uit en klaar. Om deze pin kan hij ook draaien.

Ben ik te hufterig voor ;D. Moet ik dat ding weer ergens in de garage opbergen :eusa_wall:.

Compressor draait toch regelmatig,

StefanCJ

Deze week is de woning gespoten met spack. Alle plafonds en wanden zijn gedaan. Eind van de middag was de spuiter klaar, het resultaat is erg netjes. Mooi en lekker fris wit. Morgen eerst een paar uurtjes werken en daarna stucloper weghalen, stofzuigen en dweilen. Daarna lampen ophangen en meubels neerzetten. Maandag gaan mijn schoonouders twee wanden behangen en dan is het meeste werk wel klaar. Kunnen we er eindelijk 'echt' gaan wonen. De deuren van de inbouwkast en achterwand van het bed moeten nog geschilderd worden maar kan ook van de winter nog wel.

Zaterdag komt de forumgroeptimmerman wat rotte stukjes uit het kozijn vervangen en de mdf platen zagen voor het tv voorzetwandje en de forumgroepelectraman komt de wcd's vervangen. Wordt weer een gezellig dagje dus.

Vanavond wordt het laatste nachtje slapen in mijn Utrechtse appartement gelegen in de mooie wijk Transwijk. Ik ben op 1 augustus precies 5 jaar eigenaar geweest. Veel mooie dingen hier beleefd en meegemaakt maar in die tijd ook de situatie rondom hier wat zien verslechteren. Meer studenten, meer fietsen op straat, betaald parkeren verderop en dus erg weinig parkeerplek voor de deur. Kortom, een mooie tijd om te verkassen naar een grotemensenhuis.

elianmars

Staat er wel genoeg fris koud voor zaterdag? Het zal zweten worden.....  :eusa_shifty:  ;D

StefanCJ

Je hebt wel geluk met mij Mars, altijd als je bij mij gaat klussen is het lekker warm  :P.

Nog voorkeur voor fris? Ik zal wat extra inslaan.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 17-07-2014 20:22:26
Je hebt wel geluk met mij Mars, altijd als je bij mij gaat klussen is het lekker warm  :P.

Nog voorkeur voor fris? Ik zal wat extra inslaan.

Zei ik vandaag nog tegen mijn pa. Toen we je douchebak kwamen vervangen was het ook al zo warm  ;D

Spa rood, of eigen merk water met bubbels is al goed.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 17-07-2014 20:45:47
gemeentepils :)

Zitten geen bubbels in (als het goed is)  :P

StefanCJ

Vanmorgen bij Maarten op de koffie geweest in het mooie Doorn, was erg gezellig weer. Toen we aan de koffie zaten vroeg André via de app om een aandrijfas. Aangezien Sander me vrijdag vertelde dat André zijn wiellager ging vervangen vermoedde ik dat alles weer eens was afgebroken dus hebben we even een ommetje gemaakt om de as te bezorgen. Ook dat was weer even gezellig.

Het huis is grotendeels ingericht en de spullen staan op hun plek. Nu dus weer wat tijd voor de hobby. Afgelopen maanden al regelmatig wat op MP gesnuffeld om voor de hobby en sleutelervaring een auto te kopen voor de onderdelen. Er stond een aardige 850 in Alphen a/d Rijn dus op de terugweg van André naar huis daar even gekeken. De proefrit was niet zo'n succes. Bij schakelen tussen lpg/benzine en weer terug raakt het systeem van slag en wil dan niet meer starten  :evil:. Geen idee wat voor installatie het is, maar als je start op lpg en daarop blijft rijden is er verder niets aan de hand.
Prijs afgesproken en betaald en de auto mee genomen naar IJsselstein. Marit in de V70 achter me aan gereden en zonder kleerscheuren thuis aangekomen.

R-bumper met kleine krasjes, mistlichten, blokjesgrill, koplampen met nog erg goed lichtbeeld (volgens mij eens nieuw gekocht), lekker smoeltje:

T-5R interieur, bestuurdersstoel geen instapschade enkel leer wat kaal, stoel van bestuurder en passagier alles elektrisch, enkel bestuurdersstoel rugleuning werkt niet, motortje hoor je wel draaien. Alcantara deurinleg, alcantara middenarmsteun (erg netjes!)

LPG-G3, 20 klepper, 512dkm gelopen, apk tot april '15, nieuwe dynamo (Bosch), startmotor ook al eens vervangen, originele vpb.

V70 achterlichten niet dof, rolhoes (werkend), trekhaak, thuisbrenger.

En naast de V70. Ik heb hem maar even gewasen en in de wax gezet als soort van laatste eerbetoon  :eusa_shifty:.

Vandaag toch alweer een 150km met de 850 gereden. Tja, eigenlijk is het zonde om te slopen, rijdt erg fijn, origineel schuifdak erin, lekker 120 zoeven over de snelweg. Ik denk dat ik hem gewoon rollend wil houden, dus subframe, draagarmen etc laat ik gewoon zitten, ik weet ook niet hoe oud alles is tenslotte. Blok mag er ook gewoon in blijven. Van de week maar even een lijstje maken en beginnen met slopen, er zal vast ook wel wat hulp komen van het klusteam  8). Casper is dolblij met de 850, vooral het schuifdak vind 'ie prachtig. Marit vind het ook allemaal wel goed, ze zorgt voor de koffie tijdens het sleutelen en wilde ook zelf wat mee sleutelen  :D.

:)

Sbv

Goed bezig Stefan.
Je had het er gisterenavond al over dat je misschien ging kijken. Geniet er van. Hulp bij demontage is geen probleem hoor

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 26-07-2014 23:04:44
Goed bezig Stefan.
Je had het er gisterenavond al over dat je misschien ging kijken. Geniet er van. Hulp bij demontage is geen probleem hoor

Euh ja, soms kan het snel gaan hé  ;D. Is gewoon een leuke auto, vond het ook zonde om hem te laten staan. Komende twee weken wel nog veel werken maar in de avonden kan ik gewoon aan de slag. Thuis is nu wel op orde allemaal.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R