StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

;D ;D ;D

Na een jaar kan het eigenlijk nog niet vergaan zijn.
Om het jaar vervangen is voorschrift.
Het trekt iets vocht aan. Misschien is het wat om een remvloeistof teste aan te schaffen? Kost maar een paar euro en die steek je even in het reservoir, knopje drukken en weet hoe het er mee voorstaat.

Michelin zijn fijne banden om km mee te maken zoals jij en ikdoen. Slijtvast, redelijke grip en betaalbaarheid
Techneut, geen dichter.

StefanCJ

Metertje is inderdaad wel een goed idee.

Met de kms die ik rij wil ik graag goede, stille en fijne banden hebben. Michelin PS3 voldoet daar meer dan goed aan.

Bouke

Ik heb een testertje evt Stefan ;)

maruska

geen vakantie pica's steef ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

We hebben eigenlijk geen foto's gemaakt  ;D. We zijn 10 dagen naar Malgrat de Mar geweest, uiteraard met de auto. Ditmaal weer via Lyon gereden, op de heenweg daar overnacht. Terug in één keer terug gereden, is prima te doen. Lekker wat uitgerust, gesport, gezwommen, voldoende gegeten en wat rond gewandeld daar. Mooie opwarmer voor de zomervakantie  8).

Afgelopen zaterdag nieuwe banden onder de D5 laten leggen. Na twee setjes Pilot Sport 3 toch maar weer gekozen voor een band van hetzelfde merk/type, ditmaal de opvolger, de PS4. Uitlijnen was niet nodig, het licht naar rechts trekken werd veroorzaakt door de oude banden ondanks dat ze keurig recht gesleten waren.

Het staat nog cool ook:

StefanCJ

Wel een dingetje, mijn ruim 5 jaar oude Omega krik is minder aan het worden. Hij is niet zo stabiel meer als 'ie hoort te zijn. Als ik een auto omhoog krik dan gaat 'ie niet kaarsrecht omhoog, maar wijkt wat naar links. An sich best netjes, want hij is in die jaren behoorlijk vaak gebruikt.

Nu op zoek naar een opvolger. De Omega is eigenlijk wat hoog, hij past maar nét onder de C70 maar er komt een dag dat ik niet voorzichtig genoeg ben en de bumper meeneem als ik de krik eronderuit trek. Qua tilgewicht is 2 ton wel prima. Krik moet in krappe ruimte bruikbaar zijn (als de auto midden in de garage staat kan de stang niet helemaal naar beneden om op te krikken). Budget is zo rond de €300,-. Lichtgewicht is niet nodig, lekker zwaar is prima.

Dirk heeft een poosje geleden een Deense AC krik gekocht, dat is wel een mooi ding maar wel tweemaal het budget  ;D.
Beta heeft ook een erg mooie, maar is wel weer tsjing-tsjing.
https://www.datona.nl/beta-hydraulische-autokrik-2-ton.html
Zoektocht gaat rustig verder, ik laat mijn bevindingen wel weten hier.

henry classic v70

Ik heb deze bij Brezan vandaan..

Citaat van: henry classic v70 op 22-05-2016 17:52:55
Vaderdag cadeau alvast opgehaald  :eusa_dance:
Het is een Sonic geworden, kon deze met een flinke korting aanschaffen
Heb m'n kameraad (heeft garagebdrijf) ook nog gevraagd, 2 tons krik is meer dan voldoende waarvoor wij hem gebruiken.
Deze is het dus, sterke robuuste garagekrik met 3 jr garantie

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lunadust

Die ziet er qua constructie net zo uit als de Omega.
En die is nogal... tja.. eeeh Opel.
Houd er na 5 jaar gebruik gewoon mee op.

Nu op zoek naar iets beters, wat stabilers.
En wat ook bruikbaar is op iets anders als ijs
Techneut, geen dichter.

elianmars

Dan mag mijn loodzware HBM krik wel steunen en kreunen als-ie omhoog moet, maar het ding is nog even stabiel als zes jaar geleden. En die is toch ook al heel wat keertjes gebruikt  ;D

Maarre.... Bumper er onderuit trekken? Waarom dan niet gewoon de krik op de krikpunten zetten, in plaats van onder het subframe?

Bouke

Dat scheef gaan heb ik ook en dat geeft idd geen vertrouwen, zal wel een omegakwaal zijn maar de volgende krik word iig geen omega meer.

Marc O.

Die van mij doet dat idd ook. Vanaf dag 1 al trouwens.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke

leons850

Ik heb ook een Omega, die van mij is alleen de 3.2ton uitvoering.
Wat betreft dat scheef trekken, totaal geen last van, zakken doet hij ook niet.
Voor de zekerheid doe ik er telkens maar een assteun onder, deze zet ik telkens net niet helemaal aan.
Als ik klaar ben kan ik dan zien of hij is gezakt, maar zelfs met de dikke V70 zakt hij 0.0.
Misschien is dat een idee?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Chris

Citaat van: Marc O. op 24-05-2016 06:38:17
Die van mij doet dat idd ook. Vanaf dag 1 al trouwens.

Idem.. en zo lang heb ik hem nog niet en zo vaak gebruik ik hem ook niet. Dacht dat het aan de heeeeeel licht aflopende oprit bij pa en ma lag waardoor de krik zich misschien wat makkelijker schuin onder de auto trekt.

Ik heb me wel altijd afgevraagd of het niet goed is dat er ruimte op zit. Geen ruimte en teveel kracht erop is krak... dan heb ik liever dat hij wat beweegt. Of is dat een hele gekke gedachte?

Taranis

Citaat van: leons850 op 24-05-2016 07:53:34
Ik heb ook een Omega, die van mij is alleen de 3.2ton uitvoering.
Wat betreft dat scheef trekken, totaal geen last van, zakken doet hij ook niet.

Die ervaring heb ik ook. Nadeel van de 3.2 ton is dat ie zo hoog is, ik krijg het ding amper onder de C30 gefrot.