StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

StefanCJ

Via e-bay zijn ze voor zo'n €250,- in Duitsland te bestellen (incl. verzenden). Dat is net €100,- meer dan een Omega en heb ik wel een fijne lage krik. Voor hobbygebruik prima en goed betaalbaar.

Maarten appte me vanmorgen dat er ook zo'n ding beschikbaar is
http://www.ebay.nl/itm/Bahco-Quertrager-BH1CB1000-fur-Wagenheber-BH-12000-2-T-/161373122240?hash=item2592966ec0:g:1JMAAOSwd4tTzSqU. Je hebt er geen fluit aan en gebruiken doe je het waarschijnlijk niet maar het ziet er wel ubercool uit natuurlijk  8)
(maar kan slechts één ton dragen)

UserID6342

Heeft AC ook en ligt hier ook ;D.  Tot nu toe slechts ook pas 1x gebruikt, dus zonde van je geld om eerlijk te zijn...

StefanCJ

Ik heb gisteren een nieuwe krik besteld. Het is niet de 12000 geworden maar de 13000. Deze kan tot 55cm, is met 9cm een stuk lager dan de Omega (de andere Bahco was 7cm), kan tot 3ton en is net weer wat zwaarder dan de andere Bahco. Verder was deze online te bestellen bij een Nederlandse webshop voor een normale prijs dus hoef ik de deur niet uit. Als ik naar de HBM moet voor een krik kom ik met allerlei andere rommel thuis die ik eigenlijk niet nodig heb.

Overigens heb ik mezelf wel verbaasd over de prijsverschillen voor deze krikken bij diverse webshops. Als je niet goed zoekt betaal je onderhand het dubbele voor hetzelfde artikel  ::).

Zie: https://www.klium.nl/bahco-bh13000-rolkrikken-110097

:)

Sbv

Mooi ding. Nu maar weer eens druk gaan klussen dan

StefanCJ

Ja, als iemand nog iets leuks te doen heeft. De V70 rijdt nog steeds super en ook de C70 doet het prima. Dat wil ik graag zo houden dus klus ik liever aan andermans auto.

Alhoewel de C70 nog eens goed gepolijst moet worden en ook de audio niet geweldig klinkt.

peteRRR

Mooie lage insteek ook,..gaat laag zat zo te zien.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Woger

Mooi ding, maar ben benieuwd hoe je hem gaat inzetten voor het polijsten en de audio van je C70   :eusa_think:

classicT5

Er is nog een andere c70 rijder op zoek naar hulp voor distri te vervangen ;)

Mooie ontmaagding voor zon krik.

StefanCJ

Maarten en ik hebben ook geen krik gebruikt voor distri wissel  ;D.

@ Woger, ik zie dat zelf ook nog niet zo goed voor me eigenlijk.

UserID6342

Mooie en goede krik Stefan !  :eusa_clap:

StefanCJ

Vanmorgen met Casper onze oude tuinset naar mijn zusje gebracht. Hij vond het helemaal geweldig, een aanhanger achter de auto. Hij had zelf al bedacht dat er ook een caravan achter de trekhaak kon en wilde zodoende vanavond al een caravan kopen voor op vakantie. Dit laatste vond Marit overigens een minder goed idee  ;D.

Met wat steigerbuizen, steigerhout, verf en wat tijd heb ik een nieuwe tafel in elkaar gezet. Leuk werk om te doen en ik ben er blij mee.

:)

Sbv

Mooi gedaan met die tafel. Had je 4 potjes verf over en zodoende iedere stoel een eigen kleur ?  ;D

Stekker en trekhaak kunnen fixen zo te zien of was dat pas na afloop dat de bout defect was ?

StefanCJ

Na afloop pas. We waren al vroeg onderweg. Het beugeltje met stekkerblok voor de aanhanger was verbogen. Dit is al eerder gebeurd, even bout losdraaien en beugeltje weer in positie brengen. Helaas brak deze keer de bout af. Ook de moer wilde niet los en brak ook af. Ouwe troep kan niet tegen wat geweld. Was wel waardeloos want kreeg het restant er niet tussenuit geslagen. Vanavond samen met monteur van de dorpsgarage dat ding roodgloeiend gestookt en na flink meppen met een moker kwam ie los. Nu zit er weer een verse bout in. Zal morgen de foto's plaatsen.

StefanCJ

Vanmorgen de nieuwe krik opgehaald. Tot vanmorgen vond ik de Omega krik en fors en stevig ding, dat idee heb ik inmiddels laten varen  ;D. De Bahco is een stuk zwaarder, stabieler, breder, langer etc. Foto's zeggen altijd meer dan woorden:

Hij is al uitgebreid getest en akkoord bevonden:

:D