StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

rico

Citaat van: StefanCJ op 29-10-2013 18:29:54
Citaat van: glenfiddich1983 op 29-10-2013 14:50:13
Zo jammer.. want het rijdt zó fijn, zo´n 2.5T  :'(

Zucht ... Absoluut waar. Niets pas vol vermogen bij 4000 toeren maar net over de 2100 al het vermogen tot je beschikking. De 2.5T is gewoon een heerlijke motor, zeker in combinatie met een automaat.

:)

Ik kan jou gevoel alleen beamen het rijdt idd heerlijk maar het is helaas het zwakste broertje van de familie.

Maar is het financieel gezien niet voordeliger om een andere roffel te kopen dan een paar duizend te investeren in een motorswap zeker gezien de huidige prijzen voor onze roffels?

BBS

Jammer Stefan :'( Ik hoop dat je de wagen toch weer opknapt met een ander blok. Je weet tenminste wat je nu hebt.
Volvoloos....

Broabander

Ik weet het nog zo net niet... De reparatiekosten kun je nu namelijk met een vork opschrijven in plaats van met een pen, en dan kun je hem over een jaar met nog een paar duizend euro afschrijving verkopen ivm de geplande gezinsuitbreiding... Kun je zo op een €7-8 ruggen aan kosten rekenen (blok + ombouw + software + LPi software + afschrijving) en voor dat geld plus de verkoop van delen van de S70 heb je ook wel een V70R met wat budget voor reparaties.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

maruska

7-8 ruggen ? blok kopen, ombouwen doen we zelf, software ecu erbij nemen. lpi software laten schrijven. afschrijving heb je met elke auto. 7-8 ruggen vind ik buiten proporties fors
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Als ik het goed begrepen heb van Dirk kan ik gewoon een 2.3 blok inbouwen (laten doen dan  ;D), een 16T en witte injectoren en kan ik met de huidige ecu en zonder lpi software aan te laten passen probleemloos rijden. Vermogen is dan niet maximaal maar wel zo rond de 220-230 pk.

Sbv

en dat is op basis van een 2.3 blok ? bijv van een 850 of S/V/C70 tm MY98 ?

StefanCJ

Martijn_B

Citaat van: maruska op 29-10-2013 19:24:52
7-8 ruggen ? blok kopen, ombouwen doen we zelf, software ecu erbij nemen. lpi software laten schrijven. afschrijving heb je met elke auto. 7-8 ruggen vind ik buiten proporties fors

...dan snap ik de commotie niet zo goed. Begin dan eens met demontage van de kop. Misschien is het wel gewoon alleen de pakking en ben je voor onder de €500 klaar en een weekendje werk.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

StefanCJ

Ik kan sowieso geen blok ombouwen, weet ook niet precies hoe Maruska dat bedoelt. Het is best een heavy klus om met het klusteam ineens een blokwissel compleet met distributie etc. zelf te gaan doen. Ik weet niet of ik dat zo zie gebeuren.

Wat je zegt klopt, het zou best een alleen de pakking kunnen zijn. Alleen kop demonteren moet ik dus ook laten doen, inclusief pakkingmateriaal, kop vlakken etc en arbeid, ben ik ook een hoop geld kwijt en heb ik nog geen zekerheid op positief resultaat.

Ludo

Citaat van: StefanCJ op 29-10-2013 19:39:24
Als ik het goed begrepen heb van Dirk kan ik gewoon een 2.3 blok inbouwen (laten doen dan  ;D), een 16T en witte injectoren en kan ik met de huidige ecu en zonder lpi software aan te laten passen probleemloos rijden. Vermogen is dan niet maximaal maar wel zo rond de 220-230 pk.

Het zou zonde zijn als je een (grote) investering gaat doen, en het dan niet optimaal gaan benutten.
Zoals ik al zei, je moet goed weten wat je wil.

scania164

Sterke met je besluit stefan.....
Balen!
Maar inderdaad goed overwegen. .

Mijne heeft ook bakken geld gekost. ..

innocenti

Als je met plannen van een V70 rondloopt zou ik idd alles goed op een rijtje zetten. Als je over n jaar of 2 alsnog besluit een V te zoeken is het een slecht rendament.

Mn broer heeft t zelfde gehad met zn 850 en n V70 terug gekocht. LPI installatie om laten bouwen (financieel interessant) en rest in onderdelen verkocht. Heeft met 2 kinderen geen seconde spijt gehad.

scania164

Voordeel is dat op dit moment de waarde van de roffels laag is. ..
Misschien dan zelf lpi ombouwen een optie

BBS

Citaat van: scania164 op 29-10-2013 20:16:45
Voordeel is dat op dit moment de waarde van de roffels laag is. ..
Misschien dan zelf lpi ombouwen een optie

Als dat nog gedaan wordt :eusa_think:
Ik heb bij 2 gasboeren gevraagd of ze LPG ombouwen en geen van 2 waren er erg happig op...
Volvoloos....

scania164

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67035.0.html

Of bijvoorbeeld deze een mooie optie en de s70 in onderdelen. .
Mits financieel haalbaar