StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: Sbv op 08-11-2013 18:03:55
Hij is al druk de nieuwe auto aan het poetsen hoorde ik net
Ben benieuwd wanneer zijn eigen foto's komen  ::)
Gaan die rij koplampen er nog af? :eusa_shifty:
http://s143.photobucket.com/user/stefancj/media/V706_zpse9e4d403.jpg.html

StefanCJ

Citaat van: LouisXIV op 08-11-2013 18:25:18

Zeker niet. Het zijn lampjes van Hella. Van twee lampen zit er een barst in het glaasje, is nog niet helemaal door. Ik moet even kijken of die glaasjes los te vervangen zijn of dat ik twee nieuwe lampjes koop. Ik vind het erg mooi staan.

Bouke

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 08-11-2013 19:15:54
Citaat van: LouisXIV op 08-11-2013 18:25:18

Zeker niet. Het zijn lampjes van Hella.
Ik vind het erg mooi staan.

Ik ook  8)

grijzev70tdi

Ik ook, en originele schakelaar in het dash zie ik. Al houd ik meer van de Ewout style
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Misschien ooit nog eens een idee voor op mijn eigen wagen :eusa_think:
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 08-11-2013 19:29:08
Ik ook, en originele schakelaar in het dash zie ik. Al houd ik meer van de Ewout style
Yep klopt, mooie schakelaar in middenconsole

StefanCJ

Vannacht was een kort nachtje. Ik was zo opgewonden als een klein kind rond Sinterklaastijd gisteren  ;D. Ik heb zeker 2,5 uur geslapen vannacht, was vanmorgen om 0630 op mijn werk in plaats van 0700 en kon gelukkig op tijd weg. Rond 1400 is de auto over geschreven. Nog even met de vorige eigenaar een bakkie gedaan en de V70 bij mijn ouders gezet.

De distributie is eventjes over zijn vervangingsinterval qua km's heen. Maandag gaat de auto naar Auto & Emotie voor een nieuwe distributie compleet met spanners en waterpomp. Omdat ik dinsdagavond moet werken kan ik de auto pas woensdagochtend ophalen.

De auto is volgens mij zijn hele leven lang door de wasstraat gereden, had erg veel swirls en één lange dunne kras vanaf het voorscherm tot aan de tankdop. De kleur was ook wat mat en grijzig, niet écht het diepe zwart wat juist zo mooi is op een V70. Tijd voor een detailbeurt dus! Omdat de auto over een paar dagen bij de garage staat en hierna de S70 gedemonteerd gaat worden (mits iemand 'm in zijn geheel wil) moest het vandaag dus gebeuren, straks heb ik geen tijd en daarna is het te koud.

Ik heb de auto gewassen (velgen niet, gaan er toch onderuit), gekleid en gepoetst met Inizio op een oranje pad en gefinisht met Mezzo op een witte pad. Toen dit klaar was de auto in de Collinite gezet. Ik ben er flink tegenaan gegaan, er kwam ontzettend veel troep vanaf en heb aardig wat klei gebruikt. De auto is nu weer glad en mooi zwart. Het échte resultaat ga ik morgen bekijken, ik heb uiteindelijk in het donker de auto in de wax gezet  :eusa_shifty:.
De lange kras in een stuk minder, hier irriteerde ik me best wel aan. De swirls zijn er zeker nog niet uit maar wel een stuk minder aanwezig. Ik ben blij met het resultaat, zeker omdat het in een klein middagje moest allemaal.

Zondag wordt het ook aardig weer dus dan ga ik het interieur aanpakken. Schoonmaken, stofzuigen, ramen schoonmaken, leer in de conditioner zetten.

Nog een paar fotootjes:

:)

Vulk

Ben ik dan de enige die nog steeds niet warm wordt voor die 'N'n?'

Alvast veel plezier met je aanwinst gewenst!

big ben

8)

Mooi dat je er plezier aan hebt  :eusa_clap:.............. die fietser denkt "wat doet u nu"  ;D

Sbv

Wielen nog niet overgezet ?

Sbv

Citaat van: Vulk op 08-11-2013 19:37:33
Ben ik dan de enige die nog steeds niet warm wordt voor die 'N'n?'

Alvast veel plezier met je aanwinst gewenst!
Ja denk het. Ik rij met veel plezier in mijn 850, maar een V70n zit voor mij echt een stuk beter en mist een hoop frustraties die een 850 wel heeft(rammels etc)

StefanCJ

Pegasus bedoel je? Nope. Zitten nog onder de S70.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 08-11-2013 19:41:52
Pegasus bedoel je? Nope. Zitten nog onder de S70.
ja. Mimas op marktplaats  ;D

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 08-11-2013 08:47:52
Citaat van: Taranis op 08-11-2013 08:44:54
Helemaal onderuit dan moet je een passend stuk uitlaat zien te vinden. Leeghalen vonden wij het makkelijkst, bovendien klinkt ie dan ook een stuk mooier boven de 3000 toeren.
Ik denk dat ik 't bij m'n huidige N ook ga doen, alleen moet die eerst uit de software geschreven worden.
Kan bij Rica eventueel.
Aangaande de auto van Stefan...tja moet hij zelf weten. Denk dat ik het er zelf wel uit zou halen

Moet er dan in de computer nog iets aangepast worden? Is er een vrijwilliger om het roetfilter leeg te maken?  8)