StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Kijk, alles ligt al klaar dus ;) goed bezig heren!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

Ik heb de horror-foto's al gezien   :eusa_shifty:  ;D

Tot straks, heren.

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 13-11-2013 18:11:06
Ik heb de horror-foto's al gezien   :eusa_shifty:  ;D

Tot straks, heren.
ben ook benieuwd naar de foto's.

grijzev70tdi

Zijn jullie morgen avond ook bezig met slopen? Ben eind van de dag in Utrecht, misschien kom ik wel even langs als dat gewaardeerd word ;D Helpen slopen kan ik ook wel :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

Vandaag een lekker drukke dag gehad. Gisteravond de V70 opgehaald met verse distributie. Vanmorgen even langs Auto en Emotie geweest om de sleutel op te halen en de rekening. Ze hadden ze V voor de deur gezet gisteren aangezien ik tot laat moest werken. Het was wat vochtig buiten en toen ontdekte ik dat de spiegelverwarming links niets meer deed. Kak, want dat is in de winter gewoon een must-have. A&E had er nog een op voorraad dus dit is ook weer in orde.

Voor de rest nog een accu, brandstoffilter, interieurfilter, luchtfitler en oliefilter meegenomen. Vandaag kwam ook de olieboer olie brengen en het enige wat ik nu nog nodig heb is een busje remolie en een flesje injectorreiniger en dan kan de V een beurt krijgen.

Vanaf 1230 stond het demonteren van de S70 op het programma. Met Ries en Mark samen begonnen en een klein kwartier later was ook Sander paraat. Allereerst hebben we de deuren eraf gehaald, interieur eruit, uitlaat en bumpers eraf, lpi installatie eruit, vloeistoffen eruit (airco had ik al leeg laten trekken), dashboard eruit, ruimte rond de motor maken (dynamo, stuurpomp, startmotor etc eruit).

Vanwege de beperkte ruimte had ik afgestemd dat de volgende spullen vanavond opgehaald werden: interieur, alle deuren, voorschermen, motorkap, achterbumper, uitlaat en nog wat kleine dingetjes. De S70 past nu weer in de garage. Morgenavond gaan we verder en halen we het blok en bak eruit, remmen eraf, veerpoten eraf en gaat de auto op bokjes of op rollies. Ik hoop dat het chassis volgende week opgehaald kan worden, dan ben ik daar tenminste vanaf.
(als er iemand interesse heeft, voor 2kg koffiebonen mag 'ie weg, dan wel snel ophalen  ;D).

Een paar fotootjes:

Sander, Mark, Ries, ontzettend bedankt voor jullie hulp  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:. Marcel, bedankt voor het halen van de spullen van Ries, Robbie, bedankt voor het snel ophalen van de spullen.  ;)

maruska

en vanzelfsprekend graag gedaan Stefan.. Mooi dat het weer goed is gebleven, we hebben echt een flinke klap kunnen maken zo ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Graag gedaan Stefan. We zijn erg lekker opgeschoten. Veel meer dan ik op voorhand gedacht had

UserID6342

Zijn natuurlijk altijd k*tfoto's zo van je eigen auto, maar wel mooi om te zien dat het goed opschiet allemaal.  Des te eerder ben je er van af en kun je dit hoofdstuk afsluiten....

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 13-11-2013 22:51:54
Zijn natuurlijk altijd k*tfoto's zo van je eigen auto, maar wel mooi om te zien dat het goed opschiet allemaal.  Des te eerder ben je er van af en kun je dit hoofdstuk afsluiten....
kopbouten hebben we alvast een stukje losgehaald. Loshalen klonk onheilspellend. Binnenkort kop eraf en eens kijken of we de oorzaak kunnen vinden

Ewout Schalkwijk

Zie ik daar nou zo'n rafelig stuur zitten?  :eusa_whistle:
Die zal je wel niet verkocht krijgen. ;D

Binnenkort: StefanCJ's nog nieuwere blog :)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Zo, ik zit/hang/lig ook weer op de bank  :)

Vanavond plankgas naar Utrecht gereden om de halve wagen van Stefan op te halen

Harder gaat-ie niet. En ook nog eens een afwijking van 10 km/uur  :eusa_shifty:

Na wat beppen de wagen vol geladen. Voor Richard (knoopie) het volgende meegenomen: 4 deuren, twee spatborden, motorkap en nog wat klein grut.
Het was even kijken hoe het te laden, aangezien het wel de bedoeling is dat het netjes blijft.
Maar het is gelukt.

Nadat de wagen (of wat er van over is) naar binnen was geduwd weer huiswaarts gegaan.

Au.........  :'(

De "buit":

Ik heb de spullen netjes in een hoek gezet. Binnenkort maar eens aan de slag en de wagen van Stefan laten herleven in een roetbak  ;D

Stefan, bedankt voor de nummerplaat. Die krijgt een mooi plekje in de werkplaats.

Robster480

Graag gedaan Stefan, jij uiteraard ook bedankt! Triest beeld zo van je S70, maar mooi dat je 'm al bijna helemaal kwijt bent in onderdelen!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

UserID6342

Citaat van: Sbv op 13-11-2013 22:54:20
kopbouten hebben we alvast een stukje losgehaald. Loshalen klonk onheilspellend. Binnenkort kop eraf en eens kijken of we de oorzaak kunnen vinden
Is normaal Sander, dit dingen zitten echt vast naar -tig jaar. Zelfs met die zware luchttol hier heb ik er behoorlijk veel moeite mee om ze los te krijgen (of ze breken finaal af) en op deze manier werkt het gewoon het makkelijkst.

Taranis

Citaat van: Sbv op 13-11-2013 22:54:20

Die van de roetmeeuw klonken ook alsof ze er in stukken uit zouden komen maar kwamen er keurig in 1 stuk uit. Wat Dirk al zegt: die dingen zitten vast door tig duizend keer opwarmen en afkoelen.

Maar uh, respect voor jullie werk heren! Dat is heel lekker opgeschoten zo! Het is nooit leuk om je eigen auto op die manier weg te moeten doen (sowieso niet), dus dan kan het maar beter snel achter de rug zijn.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-11-2013 22:59:39
Zie ik daar nou zo'n rafelig stuur zitten?  :eusa_whistle:

Misschien kun je om een foto vragen?

Citaat van: elianmars op 13-11-2013 23:17:22
Vanavond plankgas naar Utrecht gereden om de halve wagen van Stefan op te halen

http://www.familie-verweij.nl/diverse/stefan1.jpg

Harder gaat-ie niet. En ook nog eens een afwijking van 10 km/uur  :eusa_shifty:

Daar gaat weer 2 liter motorolie ;D
Van 't voorjaar mag je waarschijnlijk weer een keertje naar Zeeland toeren, kan ie ook weer eens schoonbranden.

elianmars

Citaat van: Robster480 op 13-11-2013 23:54:40
Graag gedaan Stefan, jij uiteraard ook bedankt! Triest beeld zo van je S70, maar mooi dat je 'm al bijna helemaal kwijt bent in onderdelen!

Je bent je achterdeur vergeten  :eusa_shifty:

;D

Je krijgt z.s.m. die van Ries   ;)