StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: rifwachter op 23-11-2013 21:55:03
http://i42.tinypic.com/sv74go.jpg

De handrem moet in het meest positieve geval gesteld worden, maar waarschijnlijk liggen de voeringen eraf ::) Nog 2 tandjes en de hendel zit tegen de hemel :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-11-2013 23:49:43
Da's nou echt het enige wat ik van een NN nog enigzins te pruimen vind. De koplampen zijn lelijk, de achterkant is door een kleuter met ADHD ontworpen. Technisch schijnen ze wel goed in elkaar te zitten. De 'N' is voor mij ook de laatste Volvo.

Waar baseer je dat op? Voor het vervangen van de thermostaat mag je de halve auto slopen.... als ik zie wat pa met z'n XC60 aan reparaties voor z'n kiezen krijgt dan durf ik wel te twijfelen aan de betrouwbaarheid.

Voor wat betreft het design: een kwestie van smaak. Doe mij maar een XC70NN.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-11-2013 00:28:51
Waar baseer je dat op? Voor het vervangen van de thermostaat mag je de halve auto slopen.... als ik zie wat pa met z'n XC60 aan reparaties voor z'n kiezen krijgt dan durf ik wel te twijfelen aan de betrouwbaarheid.

Ach, dat was bij mijn A6 2,5 TDI V6 ook. De thermosstaat kost een habbekrats, maar de inbouw kost een vermogen omdat de bumper, distributie en nog een berg rommel eraf moet. Evengoed geldt Audi als een goed merk. Daar zit dat dus niet in. Ook als sneeuw voor de zo'n wegslijtende nokkenassen, de zwakke tiptronic bak en de bij bosjes afstervende injectiepompen hebben de reputatie van de A6 weinig kunnen schaden.

Het interieur is stukken beter gebouwd en ziet eruit of het na twintig jaar nog steeds mooi is. Beetje als de N, maar dan nog meer uitontwikkeld. Ik moet hier wel bij opmerken dat ik geen rijervaring heb met die auto's. Lezen en informeren is mijn enige kennis bij de NN en daar wil ik het ook bij laten. :P

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-11-2013 23:49:43
Citaat van: rifwachter op 23-11-2013 22:24:17
en bij volvo houd het voor mij op met de "zwevende" middenconsole, kan ik niet aan wennen.

Da's nou echt het enige wat ik van een NN nog enigzins te pruimen vind. De koplampen zijn lelijk, de achterkant is door een kleuter met ADHD ontworpen. Technisch schijnen ze wel goed in elkaar te zitten. De 'N' is voor mij ook de laatste Volvo.

Ewøut

Foto doet me denken aan een oude Volvo reclame... :-X

http://i.imgur.com/GAkPu.jpg

Het is inderdaad een kwestie van smaak of je de NN mooi vindt of niet, ik vind hem in sommige uitvoeringen echt prachtig. Vooral de XC en de R-design vind ik erg mooi.

Persoonlijk vind ik de NN veel meer karakter hebben dan de N. Die is dan toch wat saaier. Maargoed, zoals gezegd is dat persoonlijk.

StefanCJ

Ik vind de NN een ontzettend mooie auto, met name inderdaad de R-design of XC uitvoering. Heeft inderdaad stukken meer karakter dan de N, wie weet over 10 jaar :P

StefanCJ

Vanmorgen speciaal voor René vanmorgen wat foto's gemaakt:

Ik vind de lampjes erg mooi staan. Bij aankoop werkten nog maar twee lampjes en nu geen  ???. Bij twee lampjes zit er een barst in het glaasje dus ik bestel wel een keer vier nieuwe. Heeft niet zo'n haast op zich.

Op de Thor's met nu nog inieminie remmen. Straks met 316, staat ook in de zomer nog netjes met de Pegasus velgen.

Achterbank met origineel Volvo kinderstoeltje en privacy shades.

Tja, het moet je smaak zijn maar ik vind het erg mooi om te zien. Zeker met dakrails, dakspoiler, mooie velgen. Eigenlijk moet de achterkant 2cm omlaag en ook die spulletjes liggen al klaar.

Ik heb sinds kort een Iphone en soms zijn de foto's acceptabel maar soms ook niet. Ik zit nu echter lekker aan de koffie en heb geen zin om naar beden te gaan voor een nieuwe. De cockpit is lekker compleet. Stoelen zitten heerlijk, stoelverwarming is ideaal (passagierszijde doet het volgens mij niet, eens naar kijken dus) en de radio klinkt gruwelijk lekker.

:)

StefanCJ

Overigens is het wel weer een overschakeling naar CD's met maximaal 20 nummers erop in plaats van een MP3 schijfje of USB stick met 8gb aan muziek. Ik wil dus nog een Grom, Yatour of Motrade MP3 dinges kopen en ben mezelf daarop aan het oriënteren.

De vereisten zijn:
- weg te werken in middenconsole of dashboardkastje.
- voorzien zijn van USB poort. SD card mag maar hoeft niet.
- BT hoeft niet. Ik heb een ingebouwde telefoon en bestel een simonly abo van 100/150 minuten voor in de auto.
- qua prijs max €100,- tenzij er goede redenen zijn om dit budget te overschrijden.

Chris

Mooie auto hoor! Geniet ervan :).

Chris

Citaat van: StefanCJ op 24-11-2013 10:39:06
Overigens is het wel weer een overschakeling naar CD's met maximaal 20 nummers erop in plaats van een MP3 schijfje of USB stick met 8gb aan muziek. Ik wil dus nog een Grom, Yatour of Motrade MP3 dinges kopen en ben mezelf daarop aan het oriënteren.

De vereisten zijn:
- BT hoeft niet. Ik heb een ingebouwde telefoon en bestel een simonly abo van 100/150 minuten voor in de auto.
- qua prijs max €100,- tenzij er goede redenen zijn om dit budget te overschrijden.

Qua telefoon kun je ook nog voor een dual-sim gaan als je hetzelfde nummer wilt gebruiken. Zo doe ik het nu. Je moet alleen even je eigen mobiel op offline zetten als je instapt omdat het anders kan gaan conflicteren en je de inkomende telefoontjes nogsteeds op je mobiel krijgt, maar dat vind ik niet zo'n probleem aangezien ik toch niet onwijs veel rij. En al helemaal niet vaak lange stukken waarbij ik de autotelefoon aan zet :).

)()()sT

StefanCJ

Citaat van: Chris op 24-11-2013 10:41:12

De vereisten zijn:

Qua telefoon kun je ook nog voor een dual-sim gaan als je hetzelfde nummer wilt gebruiken. Zo doe ik het nu. Je moet alleen even je eigen mobiel op offline zetten als je instapt omdat het anders kan gaan conflicteren en je de inkomende telefoontjes nogsteeds op je mobiel krijgt, maar dat vind ik niet zo'n probleem aangezien ik toch niet onwijs veel rij. En al helemaal niet vaak lange stukken waarbij ik de autotelefoon aan zet :).

Dat gaat helaas niet. Ik heb Simyo en dat bevalt perfect alleen ondersteunen ze geen dualsim.

Chris

Citaat van: StefanCJ op 24-11-2013 10:46:52

De vereisten zijn:

Dat gaat helaas niet. Ik heb Simyo en dat bevalt perfect alleen ondersteunen ze geen dualsim.

Aha... dan houdt het op inderdaad ;).

grijzev70tdi

Mooi hoor! Mooie volle auto :)

Doe jezelf een plezier, en trek die slotbout eruit... hij ziet er al behoorlijk roestig uit en het blijven rot dingen, vooral die van Volvo....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Citaat van: StefanCJ op 24-11-2013 10:46:52

De vereisten zijn:

Als je een foon neemt waar een dubbele kaart in kan, kun je ook gewoon werken met je simyo abbo ;)
Heb ik namelijk jaren gehad, simyo voor in NL en een T-Mobile Flex abbo voor over de grens. Ging prima, 1 telefoon voor binnen- en buitenland :D

Je moet alleen de ene sim uitzetten, en de andere aan zetten. Daar moet je consequent in (willen) zijn ;)
Volvoloos....

StefanCJ

Gewone wielbouten zijn al besteld Jasper. Dit zijn inderdaad ondingen.

grijzev70tdi

Dan heb ik niks gezegd :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder