StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Die van mij is vorig jaar gepowerflushed bij Raymond (Racingbrick, die ook op dit forum zit). Duidelijk merkbaar beter schakelgedrag sindsdien. Km-stand destijds was ca. 220.000, nu ca. 265.000.
...The Nile isn't just a river in Africa...

marrrcel

Citaat van: StefanCJ op 29-11-2013 20:42:13
Merkte je veel verschil voor en na het flushen?

Nauwelijks verschil, maar hij schakelde sowieso al goed. De ATF zag er nog redelijk fris uit tijdens het flushen. Ik vermoed dat de bak ergens gedurende die 317.000km onderhoud heeft gehad, maar ik kon het niet terugvinden in de beperkte onderhoudshistorie. Inmiddels zit ik op 348.000km.

NinaPaul

Zelf ook geen verschil, maar ik flush altijd preventief.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Wij hebben op het werk een powerflush staan, denk dat ik de D5 ook eens ga doen. Heb het alleen een keer ''ververst'' ergens na 3 ton. Staat nu op 354 geloof ik

Brandplaatjes al besteld?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Misha

Citaat van: KIM op 29-11-2013 18:43:31
Ik ben van mening dat dit precies andersom is. Om die reden waag ik me niet aan een powerflush.
Bij verversen is de nieuwe olie in staat om de vervuiling op te nemen in de daarvoor bedoelde dopes. Bij een powerflush loop je de kans dat vervuiling losgeweekt wordt en zich gaat nestelen op een plek waar je het liever niet hebt.

Is mijn mening, gebaseerd op logica.

Wanneer de bak niet veel vervuiling heeft (nog jong is) zal een powerflush minder snel problemen opleveren.
Ik zou zelf ook nooit aan powerflushen beginnen tenzij je al schakelproblemen hebt.

Ik heb dat advies van verschillende Volvodealers gehad -nu kan je daar aan twijfelen- maar ook van een 2-tal  gerenommeerd revisiebedrijven.

Met daarbij precies dezelfde reden als Kornelis aangeeft.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

maruska

zojuist de familie langsgehad voor een quick chat.. ik had de V nog niet gezien, en in het donker nog steeds niet echt, maar wat liep die lekker !
Gezellige drop-by Stefan en Marit, Casper had waarschijnlijk aan de kinderstoel genoeg om keihard knock out te gaan ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Tja, ik heb ook behoorlijk getwijfeld maar uiteindelijk toch voor de flush gekozen. De ene helft is er positief over en de andere helft weer niet, schiet mij maar lek dus. Ik kon vandaag nog terecht en dat is wel zo prettig, blijk ik tenminste geen week meer tobben of het wel of niet goed is.

Volgens de flushmeneer is de olie al eens ververst want was niet pikzwart maar wel redelijk donkerbruin. Dat is dan in ieder geval meer dan 3,5jr geleden geweest want vanaf die tijd is al het onderhoud bekend. De automaat schakelt nu nét iets soepeler op en terug. Vanaf nu gewoon de 3.5liter-methode toepassen en dan moet het goed blijven gaan.

Vervolgens maar even een kleine 300 kilometer gereden en een bezoek gebracht aan Ome Donald en daarna aan Mark. Sander was net weg richting Flip en Iris en Bouke was ook al richting huis.

Casper vond het erg gezellig bij Mark en Marion en was blij met de cola. Dat kat vond Casper iets minder gezellig volgens mij  ;D.

Na wat koffie, thee, cola, speculaas en erwtensoep weer richting huis gereden. De kleine man was ondertussen al vanaf 10.00 op en ook aardig moe.

Van de week voor de tweede keer getankt en het verbruik lag op 1 op 13. Dit was met vers getunde auto dus dat zal de volgende keren wellicht iets zuiniger worden.

:)

elianmars

1 op 13. Niet slecht, maar ook weer niet echt zuinig  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Ik haalde met veel trappen 1 op 14.. Ongechipt, dat wel. Maar ook stukken gewoon 180 gereden...

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 30-11-2013 21:11:26

Euhh ja, dat zuinige rijden is niet zo mijn ding vermoed ik  ::). Met chippen zou 'ie op kruissnelheid zuiniger moeten zijn.

Sbv

Verbruik komt aardig overeen met mij gechipte S60D5 automaat.
Ik heb jullie helaas net gemist vanmiddag

UserID6342

Reed met de standaard D5 altijd tussen de 1:12-1:13 met een geartronic bak erachter.  Heb het ding nooit zuiniger gehad maar het beest moest dan ook wel echt werken bij me.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 30-11-2013 21:15:52
Citaat van: elianmars op 30-11-2013 21:11:26

Euhh ja, dat zuinige rijden is niet zo mijn ding vermoed ik  ::). Met chippen zou 'ie op kruissnelheid zuiniger moeten zijn.

Ach, ik doe ook niet mijn best om zoveel kilometers uit een tank te halen, hoor. Gewoon genieten. Verbruik is bijzaak  ;D

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 30-11-2013 21:21:43
Reed met de standaard D5 altijd tussen de 1:12-1:13 met een geartronic bak erachter.  Heb het ding nooit zuiniger gehad maar het beest moest dan ook wel echt werken bij me.
Bij mij ook hoor. Ik had normale automaat, maar dat maakt niet uit tov geartronic

grijzev70tdi

Me pa haalt ongeveer 1 op 16, maar die heeft iets andere rijstijl dan ik dat heb met de D5 ;D

Heb je trouwens een standkachel in de D5 Stefan? Vind dat het zonder achterlijk lang duurt voordat ie warme lucht blaast...