StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: rogerV701998 op 01-03-2014 19:43:34
Mooie oplossing dit Stefan.

En leuk dat de kleine man nu de wereld gaat verkennen. Geniet ervan, het is voorbij voordat je het weet.

Zeg, zo oud ben ik ook weer niet hoor  :evil: ;D.

;)

rogerV701998

Citaat van: StefanCJ op 01-03-2014 19:46:11

En leuk dat de kleine man nu de wereld gaat verkennen. Geniet ervan, het is voorbij voordat je het weet.

;)

;D

Ik heb 3 kinderen en die zijn inmiddels 18 jaar en ouder. Ik herinner me hun eerste stapjes nog als de dag van gisteren.

Ik ben inderdaad inmiddels wel oud ja... :eusa_shifty:

Arjanestate

Citaat van: StefanCJ op 01-03-2014 19:46:11

;)

129 jr is toch best oud... ;D
854 T-5 ROOD 1994

UserID6342

Mooi opgelost zo Stefan, maar euh.... zit je in Nijmegen en dan geen koffie en iets te drinken komen halen voor de kleine man en jou ? ;D

StefanCJ

Citaat van: Dirk342 op 02-03-2014 09:02:20
Mooi opgelost zo Stefan, maar euh.... zit je in Nijmegen en dan geen koffie en iets te drinken komen halen voor de kleine man en jou ? ;D

Sorry Dirk, was serieus van plan om even langs te komen maar het duurde allemaal al net eventjes te lang voor Casper. Daarom maar richting huis gereden, kon 'ie onderweg lekker slapen. Anders was ik even langs gereden, Glasgarage zat op nog geen vijf minuten bij jou vandaan volgens mij.

)()()sT

Wel een dikke auto zo hoor! 8)

StefanCJ

Thanks Joost, vind hem zelf ook erg stoer. Binnenkort nog een keer goed poetsen en een uitlaatsiertstukje erop en dan is 'ie wel klaar.

Broabander

Ik was altijd al benieuwd of dit werkte, had wat 'van horen zeggen' ervaringen maar niks concreets.
Ga dit ook maar eens laten doen in Breda.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

StefanCJ

Vanmorgen in Helmond geweest voor de airco check meeting. Op de datum van de clubmeeting ben ik op vakantie maar ik mocht vandaag langs komen. Ik had geen idee of er überhaupt onderhoud aan de airco gedaan is dus ik was wel benieuwd. Er hoort 1000gram koudemiddel in te zitten en er kwam exact 1000gram uit  8) :eusa_dance:. Ik wilde preventief de orifice vervangen maar die heeft de V70n niet en de droger zag er nog prima uit dus ik heb hem mooi laten zitten (vervangen bij de v70n is ook een prutklus).

Vanmiddag even naar een bevriende autospuiter geweest, de V70 heeft wat schoonheidsfoutjes en deze worden ergens in april verholpen, eerder kon niet ivm vakantie, het heeft ook weer geen haast verder.

Beschadiging waar de spatlap heeft gezeten

Schaafplekje bumperhoek

Schaafplek andere bumperhoek en beschadiging sierlijst

Spatlapschade andere kant

Trekhaakkogel in sierlijst en eronder

Stukje lak kwijt

Kras, te diep voor polijsten

Sierlijst beschadigd

Ik ben errug blij dat deze toch wat storende punten straks verholpen zijn, daarna nog een keer goed polijsten en dan is de V70 weer strak.

Komende donderdag gaat de auto naar de garage voor nieuwe draagarmrubbers en fuseekogels. Ik twijfel nog om de binnenste en buitenste stuurkogels meteen preventief mee te nemen. Onderdelen overigens allemaal origineel Volvo.

:) ;) :D

StefanCJ

Oja, magneetkoppeling had wel wat veel speling. Nu werkt het nog goed maar binnenkort maar een ringetje eruit halen.

Bouke

Zo dat word dan weer een smetteloze auto 8) net als je S :)

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 14-03-2014 16:57:58
Oja, magneetkoppeling had wel wat veel speling. Nu werkt het nog goed maar binnenkort maar een ringetje eruit halen.
We stemmen wel wat af. Tenminste weer even wat te prullen.

maruska

in de korte broek ! natuurlijk ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 14-03-2014 16:52:49
Stukje lak kwijt
http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/008D5DE4-40CE-4AA6-AB68-656A8E3EDC9F_zpsydbe3x4r.jpg

Grappig, op precies dezelfde plek laat bij mijn V70 ook de lak los. Alleen kan het mij niet zo heel erg boeien :-X

Wel flink wat plekjes die je op laat knappen.

Stuurkogels toevallig vandaag bij mijn V70 vervangen met de hulp van Sbv. Tip van de week: zorg voor goede tie-wraps om de balgen over de binnenste stuurkogels terug vast te zetten. De standaard klemmen zijn vermoedelijk eerst om het stuurhuis heen gezet waarna het stuurhuis op het subframe gemonteerd is, waardoor je er amper bij komt zonder ze te mollen. Tie-wraps werkt een stuk handiger :)

StefanCJ

Als de stuurkogels vervangen worden laat ik het doen, kan dan gelijk met de draagarmrubbers aangezien het dan toch bijna los ligt  :eusa_shhh: