StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Gisteren met Sander de magneetkoppeling afgesteld. Bij de V70n heb je al meer ruimte en het dieselblok is wat smaller dan benzine (naar het schijnt) dus heb je alle ruimte om te sleutelen. Ik had boutjes in 8.8 en dat is best wel tricky. Een boutje afgebroken en een andere ook zo goed als krom, gelukkig kwam de koppeling wel los, ringetje eruit en het is weer goed zo. We hebben nog geprobeerd om met een griptang het afgebroken boutje los te draaien maar dat was geen doen qua ruimte, ook met bumper eraf niet.

Sander aan het werk:

Verder hangt de intercooler 'door' en is wat vettig. Geen rookpluimen of verminderd vermogen dus ik weet niet of 'ie lek is. Het lijkt me niet zo horen dat ie door hangt dus ik vermoed dat hij straks wel vervangen gaat worden.

Sander, bedankt voor de koffie/klushulp, was gezellig zo.

:)

Sbv

Het geeft een wat ander beeld daar de condensor nog voor de intercooler hangt. Intercooler is redelijk bol en vettig aan de onderkant

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2014 07:54:31
Geen rookpluimen of verminderd vermogen dus ik weet niet of 'ie lek is.

Jij had toch zo'n retrofit filter eronder zitten? Pa had dat met mijn XC70 ook en merkte alleen op topsnelheid dat ie vermogen ingeleverd had en rookte. Bij een normale rijstijl was er niet veel aan de hand.

Het duurt overigens enige tijd voor je dat retrofit rotding daarna weer leeg gestookt hebt ;)

StefanCJ

Citaat van: Taranis op 18-03-2014 08:23:30
Citaat van: StefanCJ op 18-03-2014 07:54:31
Geen rookpluimen of verminderd vermogen dus ik weet niet of 'ie lek is.

Jij had toch zo'n retrofit filter eronder zitten? Pa had dat met mijn XC70 ook en merkte alleen op topsnelheid dat ie vermogen ingeleverd had en rookte. Bij een normale rijstijl was er niet veel aan de hand.

Het duurt overigens enige tijd voor je dat retrofit rotding daarna weer leeg gestookt hebt ;)

Huh, ik heb een retrofit roetfilter maar dit ging over de intercooler, als die lek is zou ie moeten gaan roken maar kan ook dat alle zooi in het roetfilter gaat zitten.

Bouke

Lekker aan de klus geweest :)

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2014 08:25:53
maar dit ging over de intercooler

Dat snap ik, maar wat je zelf zegt: die troep gaat fijn in je roetfilter zitten. Totdat 't te ver dicht zit en dan krijg je een foutmelding dat er motorservice vereist is.

Daarna kost het van de NL grensovergang bij De Lutte tot Hamburg met het gaspedaal op de bodem tot 't filter weer leeg is.

StefanCJ

Zojuist via winparts een intercooler van Nissens besteld, ervaringen met dit merk zijn allemaal positief wat ik hier op het forum lees en scheelt gewoon 70euro met een originele. Verder maar besloten om de stuurkogels donderdag ook meteen te laten vervangen.

Taranis

Was je onderhand niet goedkoper uit geweest als je de S70 had gehouden? ;D

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2014 09:49:58
Verder maar besloten om de stuurkogels donderdag ook meteen te laten vervangen.

Daar ga je van genieten. Met 18" krijgt zelfs een V70 dan een soort van direct stuurgedrag :o

StefanCJ

Tja, als ik de S70 gehouden had was ik ook een hoop kwijt geweest. De V70 is een stuk moderner, heeft meer ruimte en grotere actieradius. Ik heb de V70 redelijk scherp gekocht en dan is het ook niet zo erg om er wat geld in te steken.

grijzev70tdi

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2014 09:49:58
Zojuist via winparts een intercooler van Nissens besteld, ervaringen met dit merk zijn allemaal positief wat ik hier op het forum lees en scheelt gewoon 70euro met een originele. Verder maar besloten om de stuurkogels donderdag ook meteen te laten vervangen.

Wat was er voor kwijt? Wij moesten 150 euro betalen bij Elferink (nieuw). Zag dat ze inmiddels al stuk duurder zijn geworden (211€)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

184 incl bezorgen, ze hadden ook een hakkie takkie merk maar daar begin ik niet aan.

Ewout Schalkwijk

Maaruh, die condensor ziet er ook niet meer helemaal lekker uit... :eusa_shifty:

Nog niet zo erg als de mijne twee jaar geleden, maar je bent goed op weg. ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1251067.html#msg1251067

Zoals je kan zien heb ik zo'n gaas bescherming gefabriekt en dat werkt mega goed. Nu ziet de condensor er nog steeds heel goed uit.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

condensor is nog wel redelijk voor zover we konden zien. airco systeem zat nog helemaal vol
De intercooler staat echt behoorlijk bol naar beneden toe.

StefanCJ

Condensor was volgens de airco mannen nog prima in orde, kwam exact 1000 gram koudemiddel uit en met de uv bril waren geen lekken te zien aan het systeem (ja, er zal wel uv vloeistof in  ;D). Als het goed is wordt straks de nieuwe intercooler gebracht.

Vandaag staat de S70 V70 bij Berkouwer in Utrecht voor nieuwe draagarmrubbers, fuseekogels en stuurstangen binnen en buiten.

BBS

Citaat van: StefanCJ op 20-03-2014 12:07:06
Condensor was volgens de airco mannen nog prima in orde, kwam exact 1000 gram koudemiddel uit en met de uv bril waren geen lekken te zien aan het systeem (ja, er zal wel uv vloeistof in  ;D). Als het goed is wordt straks de nieuwe intercooler gebracht.

Vandaag staat de S70 bij Berkouwer in Utrecht voor nieuwe draagarmrubbers, fuseekogels en stuurstangen binnen en buiten.

Hebbie nu alweer een nieuwe wagen gekocht dan? :eusa_think: ;D
Volvoloos....