StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Alles is ook al uitgepakt inmiddels en de was staat aan. Morgen een reisverslag, nu eerst wat rusten.

StefanCJ

Zo, weer thuis  8).

Gistermorgen om 06.15 uit Hongarije (Velencemeer) vertrokken en gisteren rond 21.00 thuis. Het idee was eerst om te overnachten onderweg maar aangezien Casper het op de heenreis erg goed deed (lekker om zich heen kijken, wat zingen, brabbelen etc) hadden we besloten om de trip terug in één dag proberen te rijden. Mocht Casper het zat zijn dan konden we onderweg wel een hotel opzoeken. Het stuk door Hongarije en Oostenrijk ging lekker, 130 op de cc en weinig oponthoud. Duitsland was kommer en kwel. Aangezien ik allergisch ben voor de 3 deze zoveel mogelijk proberen te mijden maar op heel veel plekken zijn ze met de weg bezig óf sta je in de file. In Duitsland dus flink wat vertraging opgelopen maar ach, het is vakantie.

De V70 heeft het prima gedaan. Vorige autovakantie was met de S70 en toen stonden we elke 225km bij de pomp. Nu lekker in blokken van 400km gereden, mooie tijd om te stoppen en Casper even te laten spelen buiten en zelf wat koffie te drinken. Op de terugweg (circa 1450km) slechts drie keer gestopt.

Hongarije is een mooi vakantieland. Lekker weer, vriendelijke mensen, lekker eten. We zaten aan het Velencemeer en konden zwemmen in het meer of in het grote (gedeeltelijk) overdekte zwemparadijs. Het hotel lag op 30 minuten rijden van Budapest en deze stad hebben we om de dag wel bezocht. Ontzettend mooi, oude gebouwen, nieuwe en mooie winkels, overal gezelligheid en lekker eten. We zijn 9 dagen geweest en dat is eigenlijk te kort. Het plan was om dit jaar niet op vakantie te gaan maar we zijn er gelukkig toch een weekje uit geweest.

Omdat de V70 eigenlijk maar doet wat 'ie moet doen vandaag een V70 sloperrrrr opgehaald. Hij zou eigenlijk richting oosten gaan (export) maar de garage waar de auto ingeruild is vond het leuker om de onderdelen in Nederland een nieuw leven te geven. Binnenkort wat meer info. Een tipje van de sluier: nbp, 360dkm, nieuwe koppeling, 10v, Monza donker, dakrails, perfo's (twee winter- en zomerbanden, voor als je niet kunt kiezen  ;D).

;)

Sbv

binnenkort weer lekker wat demonteren dus :eusa_dance:

marc-850

Ik mijd de 3 meestal ook. Gister terug gekomen uit Kroatië, via de A8 - A5 - A61.
Wel wát file gehad (voornamelijk Baustelles op de A8), maar het oponthoud wat dat betreft viel nog mee.

Maar het weer...

Mann oh Mann, wass ein scheisswetter...  :evil:
En dan vooral tussen Waldlaubersheim en Bad Bedburg. Met bakken kwam 't er uit.

leons850

Hallo terug bijna-buurman!  :D
Leuk eens in persoon kennis te maken.
Ik hoor wel wanneer je de delen er uit hebt. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Gisteren naar HBM machines in Moordrecht geweest om voor de klusgroep een motortakel te kopen. Ik was nog nooit bij deze winkel geweest maar ik voelde me als een kind in de ToysXL, Bartsmit, Jamin, McDonalds tegelijk. Ontzettend veel en mooi gereedschap.

Ik heb me ingehouden en enkel gekocht wat op mijn lijstje stond (oliefiltertang, spanbanden en motortakel). De 'gewone' takels zijn vrij hoog, de poten staan op de wielen en als je een verlaagde auto hebt ga je dat niet redden ben ik bang. Daarom maar een takel voor verlaagde auto's gekocht, hier staan de wielen in het verlengde van de poten en daardoor geschikt voor auto's vanaf 8cm. Nu maar hopen dat iemand het blok/bak uit de sloper wil hebben anders heb ik dat ding voor niks nu al gekocht  ;D.

De hoogte van de garage is precies goed. Kraan op hoogste en arm op langste stand en dan heb je nog een paar cm over.

De auto kan naar achteren geduwd worden en dan is er voor mooi de ruimte om te werken. Sturen gaat ook prima op deze manier.

elianmars

Ah, nu snap ik waarom die griptang daar zat  ;D

StefanCJ

Vanmorgen was Sander al vroeg hier. Na wat koffie begonnen om het blok eruit te halen. We hebben ondertussen al aardig wat ervaring en het gaat steeds sneller. Ook ditmaal zijn we erin geslaagd om niets vergeten los te halen en zodoende stond het blok na anderhalf uur naast de auto op een rolly. Motortakel is een perfect ding, loopt soepel en is lekker laag.

Sander is rond 13.30 naar huis gegaan, ik heb nog wat kleine dingen gedaan en als laatste opgeruimd.

Sander, bedankt weer voor je hulp, was erg gezellig zo!
Nu maar even wat op de bank gaan zitten.

widebody

Sbv

garage is alweer mooi opgeruimd zeg.
Was leuk werk vandaag. op naar een volgende maar weer een keer.

StefanCJ

widebody

Mag straks weer een lading, met kratjes erop naar lvc brengen. VLL,  Keulen en snijders vleeswaren. Lekker uit Limburg zeggen ze dan 😀

StefanCJ

Citaat van: widebody op 01-09-2014 08:55:22
Mag straks weer een lading, met kratjes erop naar lvc brengen. VLL,  Keulen en snijders vleeswaren. Lekker uit Limburg zeggen ze dan 😀

LVC zit hier praktisch om de hoek.

StefanCJ

De V70 doet het nog erg goed. Desondanks mogelijk wat groot onderhoud. De nivomats achter en de schokkers/veren voor zijn allemaal nog origineel, uit 2004 en 360dkm oud. Het nieuwe is er ondertussen wel af. Vandaag heeft Sander bij de Zeeuwse onderdelenleverancier prijzen opgevraagd voor verse nivomats en veren, schokbrekers en veren voor, veerschotels en nieuwe achterschijven, blokken en handremvoeringen.

Remmen achter doe ik sowieso, afhankelijk van de prijzen het onderstel. Ik kan wachten totdat het écht moet, dan ben ik het geld ook kwijt, als ik het nu doe (ik zal de set niet verslijten) heb ik er in ieder geval lang plezier van.

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 03-09-2014 20:58:07
(ik zal de set niet verslijten)

Bij mij was de eerste schokbreker binnen 40.000 km weer lek dus dat weet je niet ;)

Met veerschotels bedoel je de lagercups en veerpootlagers neem ik aan?

Ik zou de boel vervangen, bij de XC brak na 313.000 km de eerste veer en ergens bij 330.000 de 2e. Mochten nivomats te duur zijn: gewone schokdempers voor de N zijn echt spotgoedkoop.