StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Dank voor de tip. Als nivomats erg duur zijn kan ik informeren wat gewone schokbrekers kosten. Ik rij nooit met caravan, enkel heel soms een kleine aanhanger en zware lading heb ik ook niet vaak.

:)

StefanCJ

Vandaag voor de APK geweest. Had op voorhand even de lampen onder de kentekenplaat afgekoppeld. In één keer goed gekeurd, geen steekproef, geen opmerkingen, perfect  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Bouke

Altijd weer fijn dat je weer een jaartje mag :eusa_dance:

Sbv

Mooi, weer een jaar toeren tenminste. Op naar de 4 ton

StefanCJ

Omdat de V70 glansrijk door de APK gekomen is krijgt de V70 nieuwe nivomats en veren achter en nieuwe schokbrekers en veren voor. Duur grapje maar na 360dkm zal het nieuwe er wel af zijn. Ik ben van plan om nog een lange tijd met de V70 te rijden dus uiteindelijk zal ik ze wel een keer moeten vervangen als ik het nu niet doe.

grijzev70tdi

Heb van de week gereden met een V70N D5 GT met bilsteins B7 (?) eronder. Moet eerlijk zeggen, dat reed erg lekker. Was duur grapje volgens de vorige eigenaar. Hij rijd nu een NR.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 04-09-2014 16:36:33
krijgt de V70 nieuwe nivomats en veren achter en nieuwe schokbrekers en veren voor

Geen veerpootlagers en lagercups meer?

StefanCJ

Ja, die uiteraard ook. Ik ken mezelf een beetje, zijn ze nu goed en over zes maanden gaar.

Taranis

Dat bedoelde ik, nu ligt het toch los ;)

Mag ook via PB maar wat was je kwijt voor schokbrekers, nivomats en veren? Ik twijfel nog een beetje tussen Four-C dempers + bijbehorende veren bestellen of er een normaal onderstel onder te zetten... (wat ook nog eens langer mee gaat)

StefanCJ

Je hebt pb. Ik heb nog wat getwijfeld over gewone dempers en verlagingsveren, ik vond de S70 altijd zo stoer en laag. Nadeel is dan wel weer het mindere comfort. Ik denk dat ik met nivomats (2cm verlagingsbussen heb ik er nu al onder zitten) en voor nieuwe veren gewoon erg blij word.

Overigens heb ik de laatste Nivomatset voor de V70n  :eusa_dance:. Nu zijn de nivomats dus enkel los te bestellen en dan gelijk ook weer een stuk duurder.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 04-09-2014 21:48:36
Nu zijn de nivomats dus enkel los te bestellen en dan gelijk ook weer een stuk duurder.

Nőg duurder?  :o
Ik vind dat je nu al een klein fortuin kwijt bent  :eusa_shifty:

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 04-09-2014 21:52:32
Nu zijn de nivomats dus enkel los te bestellen en dan gelijk ook weer een stuk duurder.

Ja, dat vind ik eigenlijk ook wel. Marit reageerde gelukkig ook goed, ik had wel een avondje ruzie verwacht  :-*

Sbv

Citaat van: elianmars op 04-09-2014 21:52:32

Dit kreeg ik voor de losse spullen bij de Xc70 door: nivo mats 382,85 euro per stuk, en veren 85,37 per stuk. De set kwam op 770 voor de XC70. incl btw met korting

Taranis

Citaat van: Sbv op 04-09-2014 22:01:35
Dit kreeg ik voor de losse spullen bij de Xc70 door: nivo mats 382,85 euro per stuk

Ach, dat is nog steeds maar iets meer dan de helft van een Four-C demper: 697 euro  :-X

Laat maar, bestel ze wel ergens anders.

StefanCJ

Sander is bij de huisdealer wezen shoppen voor de D5. Nivomats, achterveren, voorveren, veerpoten voor, veerpootlagers en lagercups. Binnenkort maar eens monteren samen met Sander en Marcel. Ben benieuwd naar het weggedrag van de auto met het nieuwe spul eronder.

Verder vandaag nog wat opgehaald in Het Verre Oosten.

Lekker hobbyen binnenkort dus.

:)