StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

maruska

ow, mogen we weer niet meeklussen ? wordt saai zo ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

ik kom wel weer blokje eruit trekken hoor. Krijg er nog handigheid in.

Eerst maar eens je onderstel aanpakken

StefanCJ

Citaat van: maruska op 13-09-2014 21:16:12
ow, mogen we weer niet meeklussen ? wordt saai zo ;D

Ha, je bent welkom hoor.  :D

StefanCJ

big ben

StefanCJ

Yep. Ik vond dit altijd een erg mooie auto toen ik pas begon mee te lezen op het forum. Booskijkers, XC-grill, dvd schermen in de hoofdsteunen en verlaagd. Nu stond 'ie te koop vanwege de aanschaf van een kleinere auto, dus gereageerd en tot een deal gekomen. Ik heb natuurlijk wel verteld met welk doel ik de auto over wilde nemen en dat was geen probleem.

Rond 17.00 naar Het Verre Oosten vertrokken en na wat gekletst te hebben weer terug. Marit in de D5 en ik in de TDI. Zelf ben ik altijd wat angstig en vervang mijn distributie altijd 5dkm voor de fabrieksopgave. De riem van de TDI zat er pas 220dkm op en was wat over tijd. De eerste drie kilometer heb ik met geknepen billen gereden en toen vertrouwde ik het verder wel, desondanks heb ik hem pas in IJsselstein even de sporen durven geven omdat het dan niet ver duwen is naar huis. Absoluut een lekkere motor, erg veel koppel, zeker in zijn 1 en 2.

Paul, ook via hier even: bedankt, was even gezellig net en wie weet tot ziens.  ;)

Esveldt

Stefan, Marit en Casper  ;D

Het was me een waar genoegen. Wel apart hoor. Trouwens leuk om te lezen dat je het een erg mooie auto vond/vind  :P

Veel succes met het uiteindelijke doel!!! Zitten trouwens nog mooie blokjes bij de achterveren om Nivomats te verlagen. Ooit Van Johann overgenomen.

Groeten,

Paul

elianmars

De rest van het verhaal laat ik aan jou over, Stefan ;D

StefanCJ

Bedankt voor de sneak-preview Marcel  8). Gisteren met Marcel en Sander aan de slag gegaan met het vervangen van de nivomats + veren en voorveren en schokdempers.

Marcel begon met de achterkant, ik aan de voorkant en Sander er wat tussenin. Reactiestang los gemaakt, onderste bout van de veerpoot enkel de bovenste zat vrij vast. Zelfs met een flink wringijzer ging het stomme ding niet los. Echt niet normaal hoe vast dat ding zat, ik durf te wedden dat zelfs TitandrĂ© hem niet 1-2-3 los zou krijgen. Samen met Sander met grof geschut geprobeerd dat ding los te krijgen. Uiteindelijk werd de moer en soort van ring  :eusa_shifty:.

Toen maar begonnen met de andere kant, dit ging allemaal voorspoedig. Marcel was ondertussen op zijn gemakkie bezig met de achterkant.

Oud en nieuw:

Ondertussen was Bouke er ook en samen met zijn hulp hebben we de bout los gekregen. Griptang had geen grip op de moer dus maar een andere tang gebruikt, beetje knijpen en Bouke met een ratel de bout los gedraaid. Met veel pijn en moeite gelukt. Sander had in zijn mobiele boutenbak nog een vervanger liggen dus het kon allemaal ook weer opgebouwd worden.

2000 begonnen en rond 2330 richting huis gereden. Ondertussen weer veel gelachen en lol gehad.
Wel een minpunt, de auto lijkt wel erg hoog te staan  voor -> StefanCJ & zijn XC. Veren, dempers, alles heeft de goede nummers en kleuren dus daar zou het niet aan kunnen liggen  ???.

Na:

Voor:

Misschien dat een technisch computertekenaar makkelijk kan berekenen wat de afstand tussen velg en spatbord is?

:)

peteRRR

Hier even de wielen naast elkaar.

Achter wielen.

Voorwielen.

Het is ook een verschillende afstand van de auto hoe de foto,s zijn genomen,..lijk me lastig te berekenen.

Na,... lijkt wel ietsje hoger te staan als voor,het zakt wel ietsje na,....je kan beter uitgaan van de originele maten Stefan en dat vergelijken.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Bedankt Peter, ik ben geen held in dit soort dingen. Van de afstand en hoek klopt inderdaad. Hopen dat het allemaal wat zakt nog.

V70geRwin

Ach die hoogte, je zit er toch in  ;)
Maar hoe reed het nieuwe spul?

StefanCJ

Het rijdt heerlijk, veel comfortabeler en minder geluid in de auto, strakker over oneffenheden in de weg. Verder vrij veel drempels in de wijk en daar kan ik veel harder overheen dan met het oude spul. Het was allemaal niet op maar toch veel verschil met helemaal nieuw.

V70geRwin

Citaat van: StefanCJ op 17-09-2014 07:33:02
Het rijdt heerlijk, veel comfortabeler en minder geluid in de auto, strakker over oneffenheden in de weg. Verder vrij veel drempels in de wijk en daar kan ik veel harder overheen dan met het oude spul. Het was allemaal niet op maar toch veel verschil met helemaal nieuw.

Leuk om te lezen, meesten vergelijken een oud standaard onderstel met verlagingsveren en sportdempers en dan is het zoooo veel beter. Jij kan nu eens een oud standaard onderstel met een nieuw onderstel vergelijken!

Veel plezier ermee  :eusa_clap: