StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Citaat van: elianmars op 13-10-2014 19:40:03
Citaat van: StefanCJ op 13-10-2014 18:44:19
Euh nee, dat kan ik niet zo goed, zeker met die heerlijke werkplek beneden.

Ik meen dat je boven ook een behoorlijke werkplek hebt  :eusa_angel:

Hoef je ook niet stil te liggen  ;D

MarcoV

StefanCJ

Het was de bedoeling om de stoelenwisselklus op een regenachtige winterdag te doen. Dat is helaas wat mislukt.

Maandagavond de donorstoel open geknipt zodat het frame opgeruimd kon worden en ik enkel de kussens had liggen. Meestal is alleen het zitvlak op maar van mijn huidige stoel is de rugleuning aardig ver heen.

De verwarmingsmatjes testen:

Ik had nog een oude bestuurdersstoel staan. Deze heb ik gisteren in de V70 gezet zodat ik op mijn gemak kon werken aan de op te knappen stoel. Een uur later was dat ook weer klaar  ;D.

Het is eigenlijk erg simpel, krammetjes knippen (zorg voor een goede nijptang, ik heb het met een klein kniptangetje moeten doen, dan moet je wat hard knijpen) en stoelhoes naar boven afpellen.

Ik heb het zitgedeelte ook los gehaald maar heb daar verder geen foto's van.

In de rugleuning was een naadje gescheurd. Het garen wat gebruikt wordt aan de instapkant is zwakker zodat bij een ongeluk de airbag het stiksel kapot drukt. Het was de bedoeling om enkel het naadje dicht te maken maar het stukje leer is niet echt mooi meer en al wat verzwakt. Voor het mooie moet er eigenlijk een nieuw stukje in gezet worden. Verder wilde ik indien mogelijk het foam van de rug uit de donor overzetten, dit is een passagiersstoel dus de airbaguitsparing zit aan de verkeerde kant.

Ik heb wat bedrijven gebeld en het bedrijf wat én het beste advies gaf én een nette prijs vroegen was Meneer Sam in Apeldoorn. Gisteren de hoes daarheen gebracht voor een nieuw stukje leer. Het foam van de rug wordt netjes passend gemaakt in het frame en ze zetten de rug ook weer in elkaar met krammetjes (ach meneer, voor ons is dat 5 minuten werk omdat we zo'n tang hebben, geen probleem hoor). Ik had de bekleding van de stoelzitting ook meegenomen, daar zit een lelijke streep (slijtage) in het zitvlak tegen een naadje aan, hier halen ze het naadje van los en nemen hem iets in.

Als het mee zit kan ik het spul vandaag weer ophalen en anders volgende week donderdag (papadag). Ik neem dan ook even het kussen en frame van de zitting mee, als het voor hun weinig werk is om het vast te zetten ga ik niet zelf lopen violen daarmee. Daarna eens rustig het spul inbouwen.

:)

StefanCJ

Jippie. Het zit weer perfect. Meneer Sam had de stoel vandaag klaar. Gemakshalve ook maar het zitgedeelte laten bekleden, binnen serieus vijf minuten zat het zitgedeelte helemaal in elkaar, inclusief alle krammetjes.

Het zit als nieuw, ik was 30,- kwijt voor de donorstoel (passagiersstoel) en 90,- bij meneer Sam voor het innaaien van een stukje leer, het innemen van een naadje in het zitvlak, het pas maken van het foam van het ruggedeelte (uitsparing airbag in spiegelbeeld) en de rug en zitting in elkaar zetten (enkel het stukje leer zou 60,- kosten).

Ik ben er weer blij mee  :eusa_dance:.

Verder mag de auto wel eens gewassen en in de wax gezet worden  :eusa_shhh:

The Volvoboy

Wat staat ie hoog! :o

;D

Stoel ziet er weer netjes uit 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Hiker

Doe je goed....weet jij hoe het straks wellicht moet   ;)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Netjes weer. Voorlopig genoeg aan de V70 gedaan denk ik zo.
Setje nieuwe voorbanden binnenkort misschien

StefanCJ

Citaat van: Hiker op 17-10-2014 19:50:12
Doe je goed....weet jij hoe het straks wellicht moet   ;)

Inderdaad, ik kan dan goed tips geven  ;D.

@ Sander, ik hoop dat ik nog even door kan rijden op deze banden zodat ik als straks de winterbanden eraf kunnen ik nieuwe zomerbanden kan nemen.

MarcoV

triton

Weer een mooi stoeltje  :eusa_clap: :eusa_clap:
Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: StefanCJ

Verder mag de auto wel eens gewassen en in de wax gezet worden  :eusa_shhh:

Hier nog eentje  :-[

Stoel is weer netjes geworden, Jerommeke!  :eusa_clap:

StefanCJ

Eergisteren een flikkerende Xenonlamp in de V70N. Dag erna flikkerde het licht niet meer maar wel mooi rosé licht. Twee nieuwe lampen besteld (Philips D2R) en net even erin gezet. Passagierskant komt je makkelijk bij, aan de bestuurderskant heb je minder ruimte dus even de luchtfilterbox eruit gehaald. Op internet lees je dat je de bumper en koplampen moet verwijderen maar de box even eruit halen is nog geen twee minuten werk.

Ik heb nu veel meer licht dan met de oude lampen, na 10 jaar was het beste er ook wel af. Op zich zou je ze best preventief kunnen vervangen dus.

:)

T5-4life

Wat was je kwijt voor 2 lampen?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Sbv

net geen 100 euro dacht ik

StefanCJ

49.95 per stuk, origineel Philips. Heb ze bij een gewone winkel/webshop besteld, het gros van de eBay lampen zijn namaak.

maartendeb

Hmmm, búmper eraf halen of lúchtfilterbox eraf halen...what to do... ::) ;D