StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Hmm. Zoeken op CEM levert een aantal vervelende ervaringen op  :-\. Dat zou wel jammer zijn, reparatie van de CEM is volgens mij een dure grap. Het zou wel verklaren waarom deze dynamo 'ineens' ook kapot is. Bij de storingen zaten ook een aantal CEM-storingen. Ik roep al een tijdje dat ik een laptop/pc voor VIDA wil maar heb er nog geen vaart achter gezet, dat vind ik nu wel erg jammer.

Thuur maar eens contacten of hij ook CEM's kan repareren.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 15-12-2014 21:30:12
Hmm. Zoeken op CEM levert een aantal vervelende ervaringen op  :-\. Dat zou wel jammer zijn, reparatie van de CEM is volgens mij een dure grap. Het zou wel verklaren waarom deze dynamo 'ineens' ook kapot is. Bij de storingen zaten ook een aantal CEM-storingen. Ik roep al een tijdje dat ik een laptop/pc voor VIDA wil maar heb er nog geen vaart achter gezet, dat vind ik nu wel erg jammer.

http://www.ets1.nl/cem-reparatie.html

Ewout Schalkwijk

Eerst maar onderzoeken of er idd sprake is van eventuele vochtschade. Je kan de CEM laten testen bij de dealer via een 'breakout' box. Kost natuurlijk wat, maar dan weet je of het het voor jou waard is.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

CEM ligt al half los. Donderdag pas weer tijd om verder te kijken. Dan even de CEM loshalen en kijken of er iets te zien valt. Verder even wachten op de nieuwe dynamo van Verweijst.

Bedankt voor de tip Ewout.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: StefanCJ op 15-12-2014 22:23:55
Bedankt voor de tip Ewout.

Graag gedaan.;D

P.S. ik kon het niet meer aanzien...

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Snellebaksteen

Citaat van: Sbv op 15-12-2014 21:34:03
Citaat van: StefanCJ op 15-12-2014 21:30:12

http://www.ets1.nl/cem-reparatie.html

Is een goeie tip.
ETS is echt een aanrader. Ik heb mijn DIM laten repareren daar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

Contact gehad met ETS en de foutcodes van afgelopen woensdag gemaild. Gezien de storingen geen reden om aan te nemen dat de Cem kapot is (cem gaf wel wat foutcodes). Dynamo is vandaag bezorgd, van het weekend maar eens monteren (eerder vermoedelijk weinig tijd) en dan hopen dat het goed is. Morgen haal ik Bouke zijn uitleeslaptop even op zodat ik ook even foutcodes kan bekijken (waarvoor dank).

StefanCJ

Stilzitten kan ik niet.

Morgen even Bouke zijn laptop lenen en dan uitlezen. Nog niet mee gereden maar laadspanning bij stationair ziet er goed uit.

Sbv

het zou mooi zijn als het nu opgelost is

Ewout Schalkwijk

Heb je die zelfde meet waarde achter op de accu pool ook?

Ewout

StefanCJ

Yep, alleen dat was wat onhandig fotograferen. Ik meet bij een N op de dynamo, op het punt waar de kabel van voor en achter samenkomen (bestuurderskant onder de motorkap bij de zekeringen) en op de accu in de kofferbak.

Als de auto goed is gaat de abs controller naar Thuur en dan is het weer klaar. Nu maar hopen dat dynamo écht goed is en ik niet weer blij ben met een dooie mus.