StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 18-01-2016 21:25:53
Citaat van: StefanCJ op 18-01-2016 19:49:59
De lange slang moest €150,- kosten. Niet iedereen vervangt deze. Ik heb hem derhalve ook niet besteld, kijk wel even hoe deze slang er aan toe is. Nr van de slang is 9470330.

Moet ik 't eens in Goes vragen? Dan kan ik 'm eventueel donderdag voor je meenemen.
zal niet veel goedkoper zijn vermoed ik

MarcoV

Als je toch alles vernieuwd zou ik niet 1 oude slang laten zitten voor de zekerheid.

MarcoV

leons850

Citaat van: MarcoV op 19-01-2016 08:49:00
Als je toch alles vernieuwd zou ik niet 1 oude slang laten zitten voor de zekerheid.

MarcoV

Dit is een koperen buis.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Citaat van: leons850 op 19-01-2016 09:20:58
Citaat van: MarcoV op 19-01-2016 08:49:00

MarcoV

Dit is een koperen buis.

Met rubberen slangen. Ik trok 'm kapot met demonteren. Nu deed ik niet echt voorzichtig, aangezien ik toch een nieuwe had liggen ;D

MarcoV

O oke, dacht dat het die foame was met plastic binnenbuis onder spruitstuk maar dat is oude type zeker.

MarcoV

elianmars

Citaat van: MarcoV op 19-01-2016 09:52:43
O oke, dacht dat het die foame was met plastic binnenbuis onder spruitstuk maar dat is oude type zeker.

MarcoV

Klopt. De oude is anders. Die hebben we gisterenavond nog in de Saffron van Iris gemonteerd.

MarcoV

Taranis

Citaat van: Sbv op 19-01-2016 08:28:54
Citaat van: Taranis op 18-01-2016 21:25:53
Citaat van: StefanCJ op 18-01-2016 19:49:59
De lange slang moest €150,- kosten. Niet iedereen vervangt deze. Ik heb hem derhalve ook niet besteld, kijk wel even hoe deze slang er aan toe is. Nr van de slang is 9470330.

Moet ik 't eens in Goes vragen? Dan kan ik 'm eventueel donderdag voor je meenemen.
zal niet veel goedkoper zijn vermoed ik

Je vermoeden is juist: € 149,13 euro.

StefanCJ

Ik ben ondertussen al vaste klant bij Henk Scholten in Ede en krijg ondertussen ook redelijk wat korting  :angel:

UserID6342

Net wat Marcel zegt... Als een auto voor de eerste keer hier komt, standaard word die beruchte slang mee vervangen.  De meeste zijn dan in verre gaande staat van ontbinding...  Vroegah, waren de slangen die van de olie afscheider naar de turbo liepen bij een 4.3 turbo ook heel duur (tot 130 euro)

StefanCJ

De vorige eigenaar heeft een potje gemaakt van de audio bekabeling, de helft van de speakers deed niets en alles zat met soldeersel aan elkaar. Er zit een mooie Kenwood 2din in en in de kofferbak ligt een Volvo versterker HA-7240. De originele kabelboom lijkt nergens meer op en is veel te kort om nog wat fatsoenlijk van te maken. 

Ik heb deze kabel maar besteld:
http://www.ebay.nl/itm/190799250156?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
om achter in de HA te steken, dan via de middenconsole met tulpkabel naar voren te leiden. Het is niet het meest mooie maar je ziet er toch niets van. Het is niet mijn daily dus ik vind het eigenlijk wel een prima hobbybob oplossing.
:)

)()()sT

Ik weet nog een leuke sloper, misschien kun je het daar uit halen?  :azn:

;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 23-01-2016 07:48:27
Ik weet nog een leuke sloper, misschien kun je het daar uit halen?  :azn:

;D

Hehe ;D

StefanCJ

Net weer aan paar uurtjes in de garage bezig geweest. Die e-bay kabel komt over een paar weken pas binnen en ik had nu enkel een werkende sub in de C70; dat klinkt ook voor geen kant. Bovendien moest voor die e-bay kabel de middentunnel er weer uit (om RCA kabel naar voren te leggen) en daar had ik niet zo'n zin in. Bovendien ben ik bij vlagen wat ongeduldig.

Multimeter ter hand genomen en gemeten welke kleur kabel onder het dash bij welke pin van de 6-pin din stekker hoorde (van de versterker) om vervolgens om op zo net mogelijke wijze tulpstekkers aan te solderen. Precies hetzelfde als de e-bay kabels dus, alleen dan wel aan de originele kabels én wat langer aangezien de versterker bij de C in de kofferbak ligt.

HU-7240 zit aan de bestuurderskant in de kofferbak.

Et voila, ik ben niet zo'n ervaren soldeerder maar het werkt, ik vind het netjes en het werkt goed, dus missie geslaagd. Ik heb zo'n doosje krimpkous met lijm van Conrad maar dat is troep. De krimpkous van een Utregse elektronicazaak werkt stukken prettiger. Ik heb zilversoldeer gebruikt voor de solderingen. 

Ik heb net ook nog even in de C gereden, na de thermostaat en kvs-meter wissel nog niet gedaan. Ik was de wijk nog niet uit of de meter stond al strak op 3 uur. De oude meter en thermostaat waren uit 2008 en vervangen door origineel Volvo, nu was een van twee al overleden.

:)

elianmars

Bij vlagen ongeduldig....  ;D ;D

Het is maar goed dat mijn sleutelplek niet aan huis is, anders zou ik ook continu bezig zijn met de C.