StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Ideaal, trappetje af, garage in. Af en toe even naar boven voor koffie. Casper komt ook regelmatig sleutelen aan zijn auto's en fietsje, er steekt nu een scartkabel tussen beide wielen omdat hij aan het uitlezen is.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 23-01-2016 22:48:50
Casper komt ook regelmatig sleutelen aan zijn auto's en fietsje, er steekt nu een scartkabel tussen beide wielen omdat hij aan het uitlezen is.

Geweldig!  ;D :eusa_clap:

Nog altijd met blote voetjes op die koude vloer?  :eusa_shifty:

Taranis

Casper komt ook regelmatig sleutelen aan zijn auto's en fietsje, er steekt nu een scartkabel tussen beide wielen omdat hij aan het uitlezen is.

;D ;D ;D ;D :eusa_clap:

MarcoV

Ideaal, trappetje af, garage in. Af en toe even naar boven voor koffie. Casper komt ook regelmatig sleutelen aan zijn auto's en fietsje, er steekt nu een scartkabel tussen beide wielen omdat hij aan het uitlezen is.

Geweldig haha.
Zou ik nog wel eens willen, iemand die voor mij naar beneden loopt  ;D  ;D

MarcoV

UserID6342

Goed gedaan dat je silversoldeer hebt gebruikt Stefan, erg verstandig  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Brezan verkoopt ook goede krimpkousen en idd die krengen van Conrad nooit meer kopen, werken echt niet.

StefanCJ

Gisteren met hulp van Bouke (waarvoor nogmaals dank) de carterventilatie van de C vervangen. Marcel en Sander hadden me al gewaarschuwd vanwege een lastige banjobout onder het spruitstuk, tegen het thermostaathuisje aan. Uiteindelijk viel het reuze mee en na 2,5 uur sleutelen waren we klaar.

Ik heb inmiddels ontdekt dat fotorapportages maken niks voor mij is, respect voor degenen die dat wel trouw doen.

Via de onderkant de ETM loshalen is goed te doen, deze hebben we ook meteen even schoon gemaakt. Oude potje had wel wat mayo maar het viel nog wel mee gelukkig. Dat schept vertrouwen. Die lange buis moet bij de dealer €150,- kosten. Doorgeblazen met perslucht (zat niks in) en mooi laten zitten.

Daarna nog de remolie van de Panda van Bouke ververst en de avond was alweer voorbij. 

Net nog even het nieuwe pookknopje in de AT-pook gezet, weer een vinkje op mijn lijstje  :eusa_dance:.

elianmars

Ah, nu begrijp ik je opmerkingen  ;D

Ik had er geen idee van dat je de cv van de C gedaan had  :eusa_doh:

Dat je de slang niet vervangen hebt scheelt al een dik half uur tobben  ;D ;D

Bouke

Die slang is wel los geweest om door te blazen, alleen het deel met kvs is blijven zitten. Buis hebben we remmenreiniger ingespoten en door geblazen met perslucht. Echt veel zooi zar er niet in.
Graag gedaan Stefan was idd niet een vervelend klusje.
Pandatje kwam netjes door de apk :) geen op of aanmerkingen :eusa_dance:

leons850

Citaat van: StefanCJ op 26-01-2016 21:13:18
Gisteren met hulp van Bouke (waarvoor nogmaals dank) de carterventilatie van de C vervangen. Marcel en Sander hadden me al gewaarschuwd vanwege een lastige banjobout onder het spruitstuk, tegen het thermostaathuisje aan. Uiteindelijk viel het reuze mee en na 2,5 uur sleutelen waren we klaar.

Ik heb inmiddels ontdekt dat fotorapportages maken niks voor mij is, respect voor degenen die dat wel trouw doen.

http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/IMG-20160126-WA0011_zpsdzanyw5b.jpg

Via de onderkant de ETM loshalen is goed te doen, deze hebben we ook meteen even schoon gemaakt. Oude potje had wel wat mayo maar het viel nog wel mee gelukkig. Dat schept vertrouwen. Die lange buis moet bij de dealer €150,- kosten. Doorgeblazen met perslucht (zat niks in) en mooi laten zitten.
http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/IMG-20160126-WA0012_zpskj3jqznw.jpg

Daarna nog de remolie van de Panda van Bouke ververst en de avond was alweer voorbij. 

Net nog even het nieuwe pookknopje in de AT-pook gezet, weer een vinkje op mijn lijstje  :eusa_dance:.

Hehe ik weet precies wat je bedoelt. ;D

Lekker bezig geweest weer heren, mja zo'n sleutelruimte maakt dat ook een stuk aangenamer natuurlijk. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Casper slaapt vaak niet meer 's middags dus ging vroeg naar bed, niets leuks op de TV en Marit ging nog met haar studie bezig, dan maar even de garage in. Alle vacuumslangen vervangen. Was prima te doen, alleen bij diegene achter onderop het blok kom je wat lastig bij. De oude waren aardig ver heen, al wat krokant maar wel lekker stevig voorgevormd.

Vieze troep, je pakt de oude slangen vast, trekt er wat aan en je handen zijn pikzwart.

Blauwe slangen. Makkelijk om te kijken of ik alles heb vervangen of nog wat vergeten ben  ;D

Ik had het potje van de carterventilatie bewaard en net even door gezaagd. Het viel me eigenlijk nog wel mee.

Morgenavond breng ik de auto naar de spuiter. De deur rechtsvoor ( ;D) heeft onderop een klein beginnend randje roest en onder het raamrubber rechts achter zit een klein roestbubbeltje. De dorpel onder het roestrandje is ook niet zo mooi meer en wordt ook gespoten. Als het goed is kan ik de auto zaterdag ophalen en hopelijk begin volgende week de bumper eraf om de parkeersensoren te monteren. Hierna hoop ik dat het minimaal 15 graden is buiten en het niet meer regent. Dan kan het genieten beginnen, hoewel ik het sleutelen ook heerlijk vind, zeker omdat het geen daily driver is en alles niet dezelfde dag nog klaar hoeft.

:)

The Volvoboy

Goeiedag zeg, moet dat ding volgende week helemaal klaar zijn ofzo? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID25761

Citaat van: The Volvoboy op 27-01-2016 22:06:34

Uiteraard!  Dan word het minimaal 25 graden met zonnetje  :P

)()()sT

Citaat van: The Volvoboy op 27-01-2016 22:06:34

Ik moet nog beginnen  :azn:

NinaPaul

Dat potje kan je met ontvetter schoonmaken, is maar even werk en scheelt kosten.
Al heerst hier op het forum een groot taboe daarover....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Dirk242

Citaat van: StefanCJ op 23-01-2016 22:31:32
Ik heb net ook nog even in de C gereden, na de thermostaat en kvs-meter wissel nog niet gedaan. Ik was de wijk nog niet uit of de meter stond al strak op 3 uur. De oude meter en thermostaat waren uit 2008 en vervangen door origineel Volvo, nu was een van twee al overleden.
Herkenbaar, is dan of je thermostaat of je temp.meter gewoon gesneuveld?