StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: leons850 op 02-02-2016 10:54:46
Tjonge, wat moet je nu met al die vrije tijd? ;D

Ik heb mijn boek weer opgeladen en wat boeken erop gezet.

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 30-01-2016 18:48:19
Is het ultramar geworden of toch een ander product?

Om hier even op terug te komen, Stefan vroeg me of hij voor mij ook Ultramar mee moest nemen. Nu wordt er aanstaand weekend een nieuwe softtop op onze wagen gemonteerd. Kan/mag hier ook Ultramar op, of is dit enkel voor oudere softtops?

leons850

Citaat van: StefanCJ op 02-02-2016 21:35:33
Citaat van: leons850 op 02-02-2016 10:54:46
Tjonge, wat moet je nu met al die vrije tijd? ;D

Ik heb mijn boek weer opgeladen en wat boeken erop gezet.

Whahaha, boek....
Kun je dat eten?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Vandaag toch stiekem weer wat voor de C70 gekocht ... Ondanks dat het een mooiweerauto is vind ik het toch wel prettig als er goede ruitenwissers op zitten. Om de werkzaamheden wat te spreiden vervang ik morgen de linker en overmorgen de rechter.

:D

MarcoV

Citaat van: elianmars op 02-02-2016 21:38:01

Om hier even op terug te komen, Stefan vroeg me of hij voor mij ook Ultramar mee moest nemen. Nu wordt er aanstaand weekend een nieuwe softtop op onze wagen gemonteerd. Kan/mag hier ook Ultramar op, of is dit enkel voor oudere softtops?

Dak is zowieso van waterdicht materiaal, gewoon goed schoon houden en geen spul er op werd mij ooit geadviseerd.
Wij rijden af en toe door de wasstraat zonder waxbehandeling en dak is nog als nieuw!

MarcoV

StefanCJ

Door de wasstraat? Gevoelsmatig lijkt me dat nou niet zo best voor het dak.

MarcoV

Geen enkel probleem, wasstraat hier heeft speciale cabriostand waarbij de rollen minder hard drukken.
En dak slijt harder van vuil/rijwind dan van water.

Bij de onze gaat het ieg goed,dak is nog top en mooi diep zwart na 13 jaar.

MarcoV

StefanCJ

Citaat van: MarcoV op 02-02-2016 21:59:44
Geen enkel probleem, wasstraat hier heeft speciale cabriostand waarbij de rollen minder hard drukken.

MarcoV

Ik lees het op internet ja, een bekende wasstraat in Utrecht is ook cabriodaksafe. Weer wat geleerd ;)

MarcoV

Citaat van: StefanCJ op 02-02-2016 22:04:00
Citaat van: MarcoV op 02-02-2016 21:59:44

MarcoV

Ik lees het op internet ja, een bekende wasstraat in Utrecht is ook cabriodaksafe. Weer wat geleerd ;)

;D

StefanCJ

De C70 staat nu een paar dagen op de Pegs. Ik vind het erg mooi en stoer, alleen matcht het gevoelsmatig nét niet. Op de S70 stond het gewoon superdik en stoer maar de C is toch een ander soort auto. De Canisto's hebben nog erg goede banden (6mm) maar wel wat stoeprandschade en nog steeds een trilling.

Ik vind het toch wat zonde om een andere set Pegs voor mijn eigen auto of de C70 te kopen omdat ik niet 100% tevreden ben met de Pegs en de Canisto's toch wat sjieker vind staan. Daarom vanmorgen de Canisto's naar een goede bandenboer in Soest gebracht. Twee velgen worden gericht en uiteraard gebalanceerd en de andere twee worden nog een keertje gebalanceerd. Ik heb de velgen los gebracht dus ze kunnen er mooi de tijd voor nemen, in de loop van volgende week zijn ze klaar.

elianmars

Ik vind het ook niet bij de C passen. Vandaar dat ik de Propussen gewoon houd :)

NinaPaul

Ook voor nieuwe is het aan te raden, zo blijft het vuil eruit en als nieuw.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 04-02-2016 16:38:21

Ook voor nieuwe is het aan te raden, zo blijft het vuil eruit en als nieuw.

Ok. Goed om te weten.

Steef? :)

StefanCJ

StefanCJ

Zonde om uit te pakken, maar uiteindelijk toch maar gedaan ... Ik heb net een set heldere koplampen en knippers opgehaald. Marit vind de originele lampen niet mooi. De heldere lampen laten de auto ineens 10 jaar jonger lijken.

Johan (Dopie) had nog een set liggen en die hebben we vanavond opgehaald. Ik had Johan al een tijdje niet meer gezien dus eerst even een uur bij de Mac wat gedronken en lopen oh-en, was weer erg gezellig!

Ben er -net als Marit- erg blij mee  :eusa_dance: