StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nou pas op, hij heeft nog een classic, maar daar rijdt ie sporadisch mee :o ;D

UserID6342

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 20-05-2017 08:17:45
Nou pas op, hij heeft nog een classic, maar daar rijdt ie sporadisch mee :o ;D

Deze week al 3 keer mee gereden  :eusa_whistle:

StefanCJ

Helaas is vorige week de achterrruit van de C70 los gekomen aan de bovenkant. Vorig jaar die van Joost en Marcel ook al. Eigenlijk gaan ze allemaal vroeg of laat los.

Op internet lees je vrijwel overal dat glazen ruiten niet te lijmen zijn omdat er teveel spanning op zou staan. Ik heb een aantal bedrijven gemaild maar vrijwel allemaal geven ze aan dat de kap vervangen dient te worden. Een nieuwe kap kost inclusief montage zo'n €1500,-. Dit vind ik best wel een hoop geld gezien onze C vrijwel altijd in de garage staat. Als we ermee rijden, rijden we met de kap open. Op een Audi cabrio forum werd gesproken over een bedrijf waar ze loslatende glazen ruiten van cabriodakken konden lijmen. Contact opgenomen en er werd verteld dat mijn ruit weer te lijmen was.

Vanmorgen bij Cabrioreiniging in Hoofddorp geweest. Niet alleen de bovenkant zat los, linksonder en rechtsonder zat ook een stukje los. De ruit is nu voor 3/4de opnieuw gelijmd. De bovenkant heeft een klein bobbeltje omdat er al eens een plakpoging gedaan was met iets van bisontix ofzo. Buiten dat is het resultaat echt keurig en dat voor een zeer bescheiden prijs in vergelijking met een nieuw dak. Vandaag en morgen nog even de lijm uit laten harden en dan kan het dak weer open. Ik ben reuzeblij dat het dak weer gerepareerd is  :eusa_dance:

https://drive.google.com/file/d/1K_6gy-AZgyCEaQKZkEZcYsqQL0iO_wdw-Q/view?usp=sharing

Onderweg naar Hoofddorp ging het lambda lampje aan, motor liep nog prima verder. Foutcode gaf aan "ECM-280a voorste verwarmde lambdasonde rij 1, signaal te hoog". Lampje gereset en is nog niet terug gekomen. Even afwachten dus.

:D

elianmars

UserID6342

Als het zo is opgelost met die ruit zou geweldig zijn natuurlijk en kan het ook zeer interessant zijn bij/voor de andere cabrio rijders natuurlijk. Ben heel erg benieuwd er na, want al die k*t ruiten laten los naar verloop van tijd helaas...

StefanCJ

Op het Audi forum zijn er een paar wiens ruiten 4 jaar geleden gelijmd zijn en die zitten nu nog vast. Dat geeft wel vertrouwen. Veel cabriorijders hebben de cabrio als 2de auto, dan is een nieuwe ruit wel een grote investering.

Nogmaals; ik ben er heel erg blij mee. Marit overigens ook, ik was zekerheidshalve al begonnen over een nieuw dak  ;D.

Ewout Schalkwijk

Ik hoop voor je dat het goed blijft zitten. dan kan Ronald het eventueel ook nog proberen. 1500,00 euro uitgeven kan dan altijd nog. :laugh:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Ik ben ook erg benieuwd, ook mijn ruit komt gedeeltelijk al weer los. Als ie er na de vakantie naar Italië uit pleurt dan zal het me een zorg zijn maar tot die tijd moet ie nog even blijven zitten. Mocht het echt goed blijven zitten dan laat ik 'm eind van 't jaar ook plakken mits dat nog kan aangezien zowel Joost als ik al eens met de kitspuit bezig geweest zijn.

Ik had zekerheidshalve alvast zo'n € 1900,- voor een nieuwe kap genoemd. Kan 't alleen maar meevallen  :eusa_whistle: (verzin ik er wel wat anders bij wat ik dan nog eens vervang :angel: )

elianmars

Taranis

De binnenhemel mag ook ;)

elianmars

Citaat van: Taranis op 04-06-2017 22:44:08

Oh ja. Dat kostte me ook nog 500 euro. Was ik even vergeten  :eusa_shifty:

T5-4life

Citaat van: elianmars op 05-06-2017 09:50:59

Soms is geheugenverlies niet zo erg...
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Marc O.

Citaat van: T5-4life op 05-06-2017 10:18:22

Marcel vergeet wel vaker wat  ;D :-*
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 05-06-2017 10:37:10
Citaat van: T5-4life op 05-06-2017 10:18:22

Marcel vergeet wel vaker wat  ;D :-*

Ja, hou maar op..... Soms zou ik willen dat ik daar minder last van had  :-\