StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Al een ander interieur gevonden, Steef? ;D

StefanCJ

elianmars

Marc O.

Citaat van: StefanCJ op 22-01-2018 22:41:59
Mars verklap het nou niet  ;D

Doet ie toch nooit? ;D

Maareeh..... Al een mooi zwart lederen sportinterieur gevonden? :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

De standaard Sensatec (=kunstleer)stoelen konden mij tijdens lange ritten niet bekoren. Ik vind het zitvlak te kort en vind het jammer dat de hoek van het zitvlak niet in te stellen is (enkel de hoogte). Voldoende reden om uit te kijken naar een mooi sportinterieur. Ik heb gisteren een mooi handbediend setje opgehaald in België, handbediend, donker leer en met stoelverwarming. Omdat ik de komende week nogal druk ben meteen maar ingebouwd bij thuiskomst.

Het zit veel fijner en het ziet er beter uit. Ik moet het leer nog goed reinigen en behandelen met conditioner van Gliptone.

Ook nette deurpanelen erbij. Deze heb ik nog niet vervangen, ik heb Silent Coat besteld om de deurpanelen te ontdreunen ivm de pas gemonteerde Gladen speakers.

Na een paar weken met een Volvostoel rondgereden te hebben nu maar een juiste gekocht  8)

;)

maruska

dat extra stukje beensteun is zooo veel lekkerderderder
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Hèhè, ik hoef me niet meer in te houden ;D

Ziet er goed uit, mattie!! 8)

big ben

Mooie update Stefan!  Daar zullen jullie veel gemak van hebben 8)

Bouke

leons850

Echt dik!
Ik vind die been ondersteuning echt heel vet staan altijd, lekker sportief!
Veel plezier er van.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Vanmiddag even een schrikmoment beleefd. Ik ben naar de bandenboer geweest om mijn banden te balanceren, ik had een trilling in het stuur. De tweede band die gebalanceerd werd had hoogteslag. Ik kom al jaren bij een Karelsen in Soest (stuk rijden maar ik heb het er graag voor over!). De hunter geeft vervolgens exact aan hoever je de band ten opzichte van de velg dient te draaien om de hoogteslag er goed uit te krijgen. Toen de spanning eraf was viel op dat de band aan het scheuren was. Banden waren Goodyear's en slechts twee jaar oud. Vervolgens de andere banden gecheckt en er was er nog een aan het scheuren.

Zie foto: op een vijftal plekken per band zag je deze scheurtjes, sommige kleiner en sommige nog groter.

Normaal rij ik altijd op PS3 of PS4 maar deze waren helaas niet op voorraad. Op advies van de eigenaren, het zijn beide autoliefhebbers én hebben deze banden ook onder hun auto's zitten (jaja, ik heb het gecheckt) Tyfoon Successor 5 laten monteren. Ze weten dat ik een mierenn**ker ben als het gaat om banden dus als het niet beviel konden de banden terug. Op de terugweg in de file maar tot aan 50 km/h bevallen ze in ieder geval goed  ;D.

Taranis

Was je bandenspanning te laag? Wat is de dotcode van die Goodyears?

Waren het de achterbanden die scheurden?

StefanCJ

Bandenspanning was toen ik de auto kocht goed (2.8 achter en 2.6 voor ongeveer, dat is conform het boekje). Dotcode eerste kwartaal 2016. Een voorband en een achterband. Ik heb slechts een week met deze banden gereden, toen heb ik een winterset gekocht. Nog een geluk dat ik van de week de zomervelgen eronder had gelegd (staat een stuk mooier) anders had ik het wellicht nooit op tijd gemerkt.

KIM

Dankzij de stugheid van huidige banden zal niet heel gauw dit het resultaat zijn van te lage bandenspanning. Als dat wel zo zou zijn dan heb je de slijtage bovendien aan zowel binnen als buitenzijde.
Ik zou de uitlijning van de auto laten checken. Mooi moment ook na montage van nieuwe banden.