Welk werkplaatshandboek V70 classic bouwjaar 2000 2.4 motor

Gestart door koekdoosopwielen, 30-03-2013 12:55:25

Vorige topic - Volgende topic

koekdoosopwielen

Allen,

Wie weet welk werkplaatshandboek (of boeken) ik moet hebben?

Ik heb een Volvo V70 classic met de 2.4 motor (170 pk) uit 2000. Ik loop bij veel zaken die kapot zijn tegen problemen aan omdat de auto een aantal afwijkende onderdelen bevat tov de V70 classic bouwjaar 1999 en eerder (zoals nieuw type motor, airbagsysteem is opeen electronisch etc).

Het haynes manual gaat tot 1999 (oude motoren) en beantwoord dus geen vragen voor mijn motor (ik ben op zoek naar een plaatje waar de locatie van de stationairtoerentalregelaar op staat).

Moet ik nu 2 werkplaatshandboeken kopen, eentje voor de V70 classic en eentje voor de V70N met daarin de 2.4 motor?

Zijn de beste opties de manueals van Haynes, ik ben een leek dus heb wel behoefte aan plaatjes want ik moet het spul eerst wel vinden in mijn auto. In het verleden heb ik ooit de vadis cd via internet aangeschaft maar, na veel gepiel, bleek dit ding niet te werken en kon ik mijn auto niet selecteren.

Mochten jullie iets weten dan alvast bedankt.

grijzev70tdi

Bij jouw auto word het stationair toerental geregeld door de electronisch gasklep (ETM) Zit volgens mij geen apparte regleaar voor op
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 30-03-2013 17:34:11
Bij jouw auto word het stationair toerental geregeld door de electronisch gasklep (ETM) Zit volgens mij geen apparte regleaar voor op
Klopt en als die beroerd stationair begint te lopen is meestal de ETM ook op zijn eind ;D

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

koekdoosopwielen

Dat is vervelend. Er is 7500 km geleden een nieuw gaskleppenhuis op geplaatst door de dealer en een nieuwe lmm.

Na het forum doorploegend kwam ik mogelijk op de stationairtoerentalregelaar, maar die heb ik dus blijkbaar niet.

Hmm

Dirk

Sbv

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 30-03-2013 18:44:56
Citaat van: grijzev70tdi op 30-03-2013 17:34:11
Klopt en als die beroerd stationair begint te lopen is meestal de ETM ook op zijn eind ;D

En toch krijgt de ETM te vaak de schuld van wat veroorzaakt wordt door een simpele vacuum lekkage of intercoolerbuizen/slangen problemen.

koekdoosopwielen

Bedankt. Ik ga eerst eens langs de garage om te kijken of het probleem idd een simpele vacuum lekkage is.

De koekdoos slaat trouwens soms af als je hem start. Hij start goed en daarna loopt het toerental vrolijk terug naar nul. De huidige oplossing is een beetje gas geven na het starten en daarna is er geen probleem meer.

Dit is een willekeurig iets en komt soms voor en soms niet. Het gebeurd gelukkig niet onder het rijden. Dit heb ik ook gehad met mijn Toyota (Previa voor de kids) en daar was het probleem een lmm icm het schoonmaken van het gaskleppenhuis.

Dirk

thuur

Gompiev70xc

is er een probleem met gereviseerde ETM's?? ben van plan die van mij door ACtronics onherstelbaar te laten verbeteren omdat íe (is de tweede ETM, met gele sticker) na 100.000 km raar begint te doen.
ACtronics leek mij beter (want lost het feitelijke probleem op) en goedkoper, maar ben benieuwd naar ervaringen!

thuur

Citaat van: Gompiev70xc op 01-04-2013 14:25:15
is er een probleem met gereviseerde ETM's?? ben van plan die van mij door ACtronics onherstelbaar te laten verbeteren omdat íe (is de tweede ETM, met gele sticker) na 100.000 km raar begint te doen.
ACtronics leek mij beter (want lost het feitelijke probleem op) en goedkoper, maar ben benieuwd naar ervaringen!

Ik heb al twee keer een "gereviseerde" ETM op de werkbank gehad. In het begin lijkt het opgelost maar het rijgedrag van de auto wordt er (als je pech hebt) een stuk slechter op na verloop van tijd. Ook heb ik van andere mensen gehoord dat het een "raar gevoel" geeft tijdens het rijden. Als je gevoelig bent voor deze zaken raad ik je aan een nieuwe originele klep te nemen. Hij zit nog in de coulance regeling, voor 250 euro heb je een nieuwe.

Gr ;)

KXS70

Citaat van: thuur op 01-04-2013 15:37:59
Citaat van: Gompiev70xc op 01-04-2013 14:25:15

Ik heb al twee keer een "gereviseerde" ETM op de werkbank gehad. In het begin lijkt het opgelost maar het rijgedrag van de auto wordt er (als je pech hebt) een stuk slechter op na verloop van tijd. Ook heb ik van andere mensen gehoord dat het een "raar gevoel" geeft tijdens het rijden. Als je gevoelig bent voor deze zaken raad ik je aan een nieuwe originele klep te nemen. Hij zit nog in de coulance regeling, voor 250 euro heb je een nieuwe.

Gr ;)

Bedoel je een originele nieuwe gasklep via de Volvo dealer Thuur?

Enkele weken terug informeerde ik bij mijn dealer, Vos in Gorinchem, naar de prijs van een nieuwe. Ik moest rekening houden met een (materiaal)prijs van € 350,- en zo'n € 100,- aan inbouwkosten (inleren etc.).

Gr., Dick

UserID6342

De prijs is een beetje afhankelijk van welk type er precies op zit.  Zo zijn er originele ETM's van 250 maar ook van 383 bruto excl.  Daar komt dan idd nog de nieuwe software en de montage bij.

Gewoon even op chassisnummer uitlaten zoeken dus.

KXS70

Duidelijk Dirk. En bedankt voor je reageren.

Gr., Dick