Welk werkplaatshandboek V70 classic bouwjaar 2000 2.4 motor

Gestart door koekdoosopwielen, 30-03-2013 12:55:25

Vorige topic - Volgende topic

koekdoosopwielen

Allen,

Wie weet welk werkplaatshandboek (of boeken) ik moet hebben?

Ik heb een Volvo V70 classic met de 2.4 motor (170 pk) uit 2000. Ik loop bij veel zaken die kapot zijn tegen problemen aan omdat de auto een aantal afwijkende onderdelen bevat tov de V70 classic bouwjaar 1999 en eerder (zoals nieuw type motor, airbagsysteem is opeen electronisch etc).

Het haynes manual gaat tot 1999 (oude motoren) en beantwoord dus geen vragen voor mijn motor (ik ben op zoek naar een plaatje waar de locatie van de stationairtoerentalregelaar op staat).

Moet ik nu 2 werkplaatshandboeken kopen, eentje voor de V70 classic en eentje voor de V70N met daarin de 2.4 motor?

Zijn de beste opties de manueals van Haynes, ik ben een leek dus heb wel behoefte aan plaatjes want ik moet het spul eerst wel vinden in mijn auto. In het verleden heb ik ooit de vadis cd via internet aangeschaft maar, na veel gepiel, bleek dit ding niet te werken en kon ik mijn auto niet selecteren.

Mochten jullie iets weten dan alvast bedankt.

grijzev70tdi

Bij jouw auto word het stationair toerental geregeld door de electronisch gasklep (ETM) Zit volgens mij geen apparte regleaar voor op
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 30-03-2013 17:34:11
Bij jouw auto word het stationair toerental geregeld door de electronisch gasklep (ETM) Zit volgens mij geen apparte regleaar voor op
Klopt en als die beroerd stationair begint te lopen is meestal de ETM ook op zijn eind ;D

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

koekdoosopwielen

Dat is vervelend. Er is 7500 km geleden een nieuw gaskleppenhuis op geplaatst door de dealer en een nieuwe lmm.

Na het forum doorploegend kwam ik mogelijk op de stationairtoerentalregelaar, maar die heb ik dus blijkbaar niet.

Hmm

Dirk

Sbv

-D©©©L-