Niet starten mysterie

Gestart door hendrik75, 30-03-2013 16:10:23

Vorige topic - Volgende topic

hendrik75

Citaat van: Jack v op 31-03-2013 13:53:11
zonet met de auto van Aaron bezig geweest. Die vertikte het dus ook na vervangen van de carterventilatie. Blijkt hij steeds te verzuipen.
Stationairregelaar vervangen en geen centje pijn meer.

Verzuipen moet je kunnen ruiken toch? of na aanslaan onregelmatig lopen?

Is die stationair regelaar de Evap klep?

Jack v

mwah verzuipen eigenlijk niet maar de auto wou alleen starten bij een volledig ingedrukt gaspedaal.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Haal je stationairregelaar (ook wel stappenmotor genoemd) er eens af en leg die een nachtje in de remmenreiniger, ik denk dat je stationair- en start-probleem dan opgelost zijn.

Groet,
The Demon.

Ludo

Citaat van: hendrik75 op 31-03-2013 13:48:12
Even een theorie: als de brandstof pomp loopt, maar de brandstof komt niet door de injectoren in de cylinders, kan je dan druk opbouwen in de leiding, welke na het uiteindelijke aanslaan er voor zorgt voor het hogere toerental, omdat de druk dan extra hoog is ???

Leuk zo'n theorie.
Waarom zou er eerst geen brandstof door de injectors kunnen, en na lang(er) starten wél?.
Extra druk is er nooit, die word geregeld via een drukregelaar.
Slechte contacten in relais 103 kunnen wel zorgen voor langere tijd starten, net zoals het na-rommelen.
Even doorverbinden en je hebt héél snel uitsluitsel over je startprobleem.

hendrik75

Citaat van: Ludo op 31-03-2013 20:25:32
Citaat van: hendrik75 op 31-03-2013 13:48:12
Even een theorie: als de brandstof pomp loopt, maar de brandstof komt niet door de injectoren in de cylinders, kan je dan druk opbouwen in de leiding, welke na het uiteindelijke aanslaan er voor zorgt voor het hogere toerental, omdat de druk dan extra hoog is ???

Leuk zo'n theorie.
Waarom zou er eerst geen brandstof door de injectors kunnen, en na lang(er) starten wél?.
Extra druk is er nooit, die word geregeld via een drukregelaar.
Slechte contacten in relais 103 kunnen wel zorgen voor langere tijd starten, net zoals het na-rommelen.
Even doorverbinden en je hebt héél snel uitsluitsel over je startprobleem.

Probleem is alleen dat hij zomaar weer 3 weken probleemloos  start. 
Dus ik moet in het blind dingen gaan vervangen en als die dingen niet zichtbaar of meetbaar stuk zijn,  kan ik pas op lange termijn concluderen of het geholpen heeft...

Ludo

Nou een klein beetje activiteit mag toch nog wel zeker?.
Meer dan een klein kabeltje heb je niet nodig om het relais te overbruggen.

Citaat van: thuur op 21-03-2005 00:48:28
Heb het al gevonden, 1 en 3 moet je bruggen (verbinden):

volvobug

Citaat van: hendrik75 op 31-03-2013 22:38:17

Dus ik moet in het blind dingen gaan vervangen en als die dingen niet zichtbaar of meetbaar stuk zijn,  kan ik pas op lange termijn concluderen of het geholpen heeft...

Welkom in de wondere wereld der (elektronische) autotechniek  ::)

Je moet niks, maar jij meldt een probleem en wilt dat neem ik aan wel opgelost zien.
Het is ook niet blind vervangen, maar een meest aannemelijke en beredeneerde optie.
En als een draadje plaatsen al te veel moeite is zou ik de auto nu alvast weg doen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hendrik75

Citaat van: volvobug op 01-04-2013 10:56:57
Citaat van: hendrik75 op 31-03-2013 22:38:17

Welkom in de wondere wereld der (elektronische) autotechniek  ::)

Je moet niks, maar jij meldt een probleem en wilt dat neem ik aan wel opgelost zien.
Het is ook niet blind vervangen, maar een meest aannemelijke en beredeneerde optie.
En als een draadje plaatsen al te veel moeite is zou ik de auto nu alvast weg doen.

Ik denk dat we lang elkaar heen praten, en ik weet precies niet hoe ik dat nou recht moet zetten. Ik denk dat ik nergens aangegeven heb dat ik iets teveel moeite vind.

Ik wil mijn probleempje opgelost hebben, niet ten koste van álles natuurlijk, maar ik ben best bereid ver te gaan. Ik doe dat alleen niet zelf ik moet dat laten doen.

Met mijn laatste reactie ( regel ) geef ik niet aan : "pfff dat ga ik dus lekker niet doen, ik wil snel resultaat zien" of "dat bevalt mij helemaal niet"
Maar geef ik meer het besef van de situatie aan waar ik mee te maken heb, en zal ik ná een schoonmaak of vervanging niet direct resultaat zien...  Ik moet na een vervanging dan weer wachten tot het weer gebeurd... dan verder kijken, of het gebeurd niet meer: probleem opgelost.
Ik ben daar niet heel erg gepikeerd over, het is zoals het is.

Ik wil dus beginnen met hetgeen waar ik de meeste kans van slagen heb, vandaar deze topic om die kans te verhogen.

Bij het eerstvolgende garagebezoek wil ik dus wat dingen laten vervangen:
-stationair regelaar
- ralais 103
- misschien nokkenas sensor
- injector relais
- gasklep schoonmaken
- turbo vacuumslangen

De volgorde van aanpak en de dingen op dit lijstje zal ik geheel van de informatie van de kenners en kennis van dit forum moeten laten afhangen, want zoals eerder gezegd.. Ik weet er niet veel van.

Ik hoop dat ik e.e.a. een beetje recht heb kunnen zetten.

Jack v

ik zie dat je vlakbij de demon woont. Statio.airregelaar en gasklephuis schoonmaken kun je makkelijk zelf doen. De prijs voor een regelaar ga je aardig van schrikken.

misschien dat Walter je wil helpen daarmee.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Je bent altijd welkom, ik heb nog een (goedwerkende) stationair regelaar liggen.

PB maar even.

Groet,
The Demon.

hendrik75

even een update:

probleem van niet starten werd steeds erger, steeds vaker niet starten en steeds langer tot uiteindelijk aanslaan.

De nieuwe nokassensor erin gegooid die in de achterbak lag er maar ingedraaid en sindsdien niet meer stil gestaan !!! :eusa_dance:

ik schrijf dit bericht nog even met samengeknepen billen, en klop mezelf suf op ongelakt hout, maar het lijtk erop dat het opgelost is!  :)

dank voor het meedenken
gr. hendrik

volvobug

Mooi! Fingers crossed  :eusa_pray:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.