Werkt VIDA Dice op een 850R TurboTuner MY´96??

Gestart door MrCain, 01-04-2013 15:13:35

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Wil dit toch eens vragen omdat de zoekfunctie niet echt de gewenste informatie vond....

Zit te denken om een VIDA Dice aan te schaffen om live parameters te kunnen zien/loggen en eventueel foutcodes enz.. te resetten en service interval te kunnen veranderen.

Nu rijd ik rond met een TurboTuner van een 850R maar volgens mij moet dit geen probleem zijn om de ECU uit te kunnen lezen? Het is een standaard ECU die iet wat verbouwd is maar de basis functies lijken gelijk => kan hem gewoon uitlezen met de Hella Gutmann. Maar twijfel toch om "zomaar" op de gok de Dice te bestellen...

Wie o wie kan mij dit met zekerheid vertellen, of misschien iemand in Zeeland die een Dice in bezit heeft om zo te testen of alles werkt.

Alvast bedankt!
Michiel.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

haasje

De Dice werkt op alle volvo's met canbus. grofweg gezegd is dit ingevoerd in my 99 (zowel de C/S/V70 als ook S80)

Piet

MrCain

Citaat van: Piet op 01-04-2013 17:06:00
Werkt niet op een M4.3 maar mijn weten.

Dat vermoeden had ik dus ook....maar is er dan niet een manier om de fueltrim uit te lezen? Brick-Diag voll of de beta zou dit wel hebben gekund? De Hella Gutmann laat wel iets van een waarde zien maar kan daar niet echt wijs uit....
Wilde het ook via LPiDiagnosticTool proberen maar mij is verteld dat dat niet ging werken icm een LPe7....
Gaat toch eens zo´n LPi interface bestellen bij S-Tech, heb me eens goed ingelezen en volgens mij moet dat wel lukken. En de kosten van zo´n interface is eigenlijk een lachertje....heb geregeld andere merken over de vloer met LPI dus dat gaat wel goede komen als de 850 het kastje niet pikt!

Je hebt wel eens van die dagen......  :eusa_wall:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!