Nieuwe categorie!

Gestart door Turbobiker, 01-04-2013 19:33:40

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Naast zondagsrijders wil ik een nieuwe categorie autorijders introduceren. Werktitel voorlopig 'paasweekend-rijders', maar zou ook 'feestdagen-rijders' kunnen worden. Ongelofelijk wat ik vandaag weer allemaal doorstaan heb... .

- nee, omdat je precies 120km/u rijdt, heb je niet het recht om je wagen vol voor mijn neus op de linkerbaan te gooien als je wilt inhalen.

- nee, 10mtr is werkelijk geen gat om je auto in te proppen als het snelheidsverschil minstens 20km/u is.

- ja, dan zit ik zo dicht op je bumper omdat in nog net kon remmen.

- nee, dan moet je niet van je gas af gaan of remmen, dat is ten eerste strafbaar en ten tweede hoogst irritant voor de mensen achter je die er niets aan konden doen dat je geen verkeersinzicht toonde

- als je hebt ingehaald, moet je weer naar rechts. De auto's die achter je zitten gaan dichter op je rijden omdat ze er langs kunnen als je aan de kant gaat.

- Sowieso rijd je altijd rechts als je niet aan het inhalen bent. Geheel rechts, ook bij 3 stroken en er zit toevallig eens niemand achter je. Zeker als je beroepsverkeer bent (werkverkeer plakkert!) mag je wel wat verkeerskennis tonen.

- iemand klem rijden is sowieso not done, zeker niet als je daarmee je eigen domheid wilt verhullen. En tegenover iemand die wel het overige verkeer in de gaten houdt maak je toch geen kans. Sukkel.

- O ja, dat groene licht boven de vluchtstrook betekent dat je nog een pbaan extra hebt aan de rechterkant. En je mag dan gewoon over de doorgetrokken streep.

- seinen naar een zwitser die zeer braaf aan de maximum snelheid houdt bij wegwerkzaamheden staat erg dom als je net daarvoor zelf een obstakel was op die driebaansweg omdat je zonder snelheidsverschil op de derde baan toch probeerde in te halen. 3km lang... .

- knipperlichten geven aan dat je een manoeuvre van plan bent. Zonder dat lichtje weet niemand wat je wilt gaan doen en komt een remactie zeer onverwacht.

- een gat tussen twee vrachtwagen van 200mtr is ruim genoeg om even te gaan rijden, zeker als je zelf 100 rijdt. Dan kan het verkeer achter je gewoon weer door rijden

- een paar kilometer van te voren voorsorteren mag niet, hoort niet, kan niet. Ook een paar honderd meter van te voren geeft je nog niet het recht door te drukken als er voor het overige verkeer geen ene aanleiding is dat jij naar rechts komt

Vrijwel alle acties heb ik meerdere malen mee gemaakt. Bestuurders waren niet alleen oude vandagen, vrouwen en medelanders, maar ook jonge knullen en familievaders in Volvo's

De Tussenpaus

BBS

Slecht geslapen dit weekend :eusa_think: :eusa_eh:

Maar ik zie dit soort dingen bijna alle dagen wel gebeuren op alle soorten wegen... :eusa_wall:
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 01-04-2013 19:33:40
Vrijwel alle acties heb ik meerdere malen mee gemaakt. Bestuurders waren niet alleen oude vandagen, vrouwen en medelanders, maar ook jonge knullen en familievaders in Volvo's

Het gedrag is simpel te verklaren.  Jij bent "niemand" en dus heeft niemand er last van.  ;)

sven0503

wat heb jij een leuke dag op de weg gehad,  :eusa_eh:

ik zou me hier dus echt allemaal niet te druk om maken.... dit is toch dagelijks gebeuren in nederland.
en die andere weggebruikers gaan er ook niet anders van rijden. 

Piet

- nee, omdat je precies 120km/u rijdt, heb je niet het recht om je wagen vol voor mijn neus op de linkerbaan te gooien als je wilt inhalen.

- nee, 10mtr is werkelijk geen gat om je auto in te proppen als het snelheidsverschil minstens 20km/u is.

Dit is helaas voor in Nederland de normale manier geworden van doen.
Valt me elke keer weer op als ik vanuit het buitenland nederland binnen kom rijden.
Zelfs de Italianen rijden ze tegenwoordig veel beter dan de Nederlanders.
Ik denk serieus dat Nederlanders de slechts rijdende automobilisten van west europa zijn geworden, in ieder geval de onbeschoftste.

Bouke

Zo Lars slecht geslapen ;D al je frustratie d'r uit,maar ik sluit mij geheel bij je aan. Ik heb vandaag ook zo'n dag gehad ,maar het gebeurt elke dag,helaas :-\

triton

Hier zeggen we altijd : het is weer allehuftersdewegopdag
Vandaag dus de 2e allehuftersdewegopdag
Professioneel raddraaier

rpakuypers

Gewoon niet de weg opgaan, dan heb je ook nergens last van .............. :P

Groet,
Roger

FGG

Theoretisch gezien zou je daar geen last van kunnen hebben, tenzij je harder dan 120 reed. Tja, en dan ben jij strafbaar. Tenzij dit alles plaats vond op een 130-km-gedeelte, maar ja, dan raakt de tekst "precies 120km/u" kant noch wal.

Voor de rest: mee eens.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: FGG op 01-04-2013 20:08:28

Theoretisch gezien zou je daar geen last van kunnen hebben, tenzij je harder dan 120 reed. Tja, en dan ben jij strafbaar. Tenzij dit alles plaats vond op een 130-km-gedeelte, maar ja, dan raakt de tekst "precies 120km/u" kant noch wal.

Zelfs als ik in overtreding ben, is hij/zij fout! Je mag alleen van baan veranderen als je andere deelnemers daarmee niet in gevaar brengt!

Maar het gaat me om het verschil met doordeweekse dagen. Daar is het ook wel eens rommelig en houdt lang niet iedereen zich aan de regels (of waar het me eigenlijk om gaat: rekening met elkaar!), maar dit sloeg alles!
De Tussenpaus

Bouke

Het komt er gewoon op neer dat je rekening met elkaar dient te houden ;)
edit ,dit zei je al lees ik net ;)

Turbobiker

Citaat van: Bouke op 01-04-2013 20:16:28
Het komt er gewoon op neer dat je rekening met elkaar dient te houden ;)

Citaat van: Turbobiker op 01-04-2013 20:15:06
... (of waar het me eigenlijk om gaat: rekening met elkaar!), ...

Taadaa! ;D

Maar dat is het dus wel. Ik geef de ruimte als iemand wil inhalen en naast dat ik dat zie aankomen ze zelf ook nog de juiste actie ondernemen (knipperen, niet op het laatste moment). Ik duw niemand op tot het moment dat ze al lang aan de kant hadden gemoeten. Bumperklevers heb ik nooit last van, laat ze er vrijwel altijd direct langs, etc... .
De Tussenpaus

Martijn_B

Mee eens Piet, ik rij vaak in Duitsland voor werk en god wat is dat een verademing. Kom je na 4 uur Autobahn weer in NL begint het gezeik weer:

Rechts rijden we 100
Midden rijden we 120
Links rijden we 125

"En nee, jij mag er niet langs omdat je 130 rijdt, dat is namelijk te hard op een 120km/h weg en ik rij al 125km/h"

Moe wordt je er van. Rechts inhalen is trouwens wel erg populair geworden bij mij. Al komt er een dag dat me dat héél veel geld gaat kosten....
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Vanavond ben ik uit Renesse terug gekomen. Met aanhanger. En wat rijdt dat heerlijk. Cruisecontrol aan, geen gestress, zoals ik wél heb als ik zonder aanhanger rijd.

Ik denk dat ik voortaan maar lekker 90 ga rijden, in plaats van 140-150. Goed voor mijn hart en nog beter voor het verbruik   :eusa_shifty:

The Demon

Citaat van: Turbobiker op 01-04-2013 20:15:06
Citaat van: FGG op 01-04-2013 20:08:28

Zelfs als ik in overtreding ben, is hij/zij fout! Je mag alleen van baan veranderen als je andere deelnemers daarmee niet in gevaar brengt!

Maar het gaat me om het verschil met doordeweekse dagen. Daar is het ook wel eens rommelig en houdt lang niet iedereen zich aan de regels (of waar het me eigenlijk om gaat: rekening met elkaar!), maar dit sloeg alles!
Geloof je dat zelf nou echt?
Nee dus, jij dient je snelheid aan te passen aan het overige verkeer zodat er geen gevaarlijke situaties ontstaan, anders ben je rijp voor een "artikel 5".

Groet,
The Demon.