C70 cabriotocht 2013

Gestart door T-5R Jorn, 01-04-2013 21:47:33

Vorige topic - Volgende topic

T-5R Jorn

Namens mijn vader(C70Geert van het Volvo-forum) ook hier een vermelding voor de C70 cabrio toertocht.

In het verleden zijn er nu twee zeer geslaagde cabrio toertochten georganiseerd vanuit het Volvo-forum specifiek voor C70's Nieuw model.
Aangezien het eerste model C70 ook een cabrio variant kent, bij deze een oproep voor de C70 cabrio rijders hier op het 850 forum om deel te nemen aan een gezellige en mooie toertocht.

Om je aan te melden voor deze toertocht zul je moeten inloggen op het Volvo-forum, je kunt het topic terugvinden onder de rubriek:  "alleen voor leden". vervolgens: "evenementen zonder datum". Topic titel: "C70 cabriotocht 2013".  

Tekst uit het topic op het Volvo-Forum:
Gezien de belangstelling zal er dit jaar weer een C70 cabriotour gehouden worden. Deze zal plaatsvinden in de Achterhoek en bestaan uit een tocht van circa 70 KM, beginnend vroeg in de middag met een thee- of koffiepauze halverwege en afgesloten voor de liefhebbers met een gezamenlijk eten.
Opzet is echt een cabriotour, dus uitsluitend voor cabrio's, dit keer voor alle types Volvo cabrio dus zowel de C70 eerste generatie (1999 t/m 2005) alsook de C70 2e generatie (2006 tot heden).
MY RIDE 855 DOP T-5R

rifwachter

Is er ook al een datum?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

T-5R Jorn

Citaat van: rifwachter op 01-04-2013 21:59:22
Is er ook al een datum?
Het is nog even kijken op welke datum de meeste cabrio rijders kunnen, vandaar dat er nu meerdere datum's staan vemeld in het topic op het volvo forum, namelijk:

mei: zondag 12, zaterdag 18 (let op: dit is het Pinksterweekend)
juni: zaterdag 1, zondag 2, zondag 9
juli: zaterdag 6, zondag 7, zaterdag 20, zondag 21, zaterdag 27, zondag 28
augustus: zaterdag 3, zondag 4, zaterdag 10, zaterdag 24, zaterdag 31
september: zondag 1, zaterdag 7, zondag 8, zondag 21.

Mocht je willen deelnemen geef dan aan naar welke datum de voorkeur zou uitgaan. de rit zal plaats vinden op de de datum waarop de meeste deelnemers kunnen.
De deelnamelijst van het volvoforum zal ook hier gepost worden en mochten mensen zich willen aanmelden voor deze rit maar om wat voor een reden dan ook niet op het volvo forum kunnen/willen inloggen, meldt je dan hier en dan zorg ik dat je naam ook op het lijstje
komt te staan.
MY RIDE 855 DOP T-5R

rifwachter

Ik heb me aangemeld op het volvo-forum voor de cabrio meeting.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

T-5R Jorn

Inmidddels is de datum bekend; 24 augustus 2013. tijdstip en locatie volgen nog.

De aanmeldingen beginnen binnen te komen op het Volvoforum.
Het topic is verplaatst op het Volvoforum aangezien er nu een datum bekend is, het is terug te vinden onder:  "alleen voor leden". vervolgens: "evenementen" topicnaam: C70 tourtocht 2013
MY RIDE 855 DOP T-5R

rifwachter

Ik heb deze zaterdag in de agenda gezet.

T-5R Jorn

De datum is inmiddels bekend: Zaterdag 24 augustus.
Startpunt moet nog bepaald worden maar zal ergens in de Achterhoek zijn.

Hieronder een update van de lijst van aanmeldingen tot nu toe:

1. C70-T5-Rik
2. robert 31
3. martin arends
4. j.buure
5. hn14
6. C70Henk
7. VolvoT56
8. cabriorijder
9. v.dotinga
10. prins1
11. rifwachter
12 . V70T5&C70T5(?)
13. SexieLexie(?)
14. P. Heesen
15. Dobrov
16. F. Buitink
17. Patricia en Marino
MY RIDE 855 DOP T-5R

Arie T5R

Hieronder een update van de lijst van aanmeldingen tot nu toe:

1. C70-T5-Rik
2. robert 31
3. martin arends
4. j.buure
5. hn14
6. C70Henk
7. VolvoT56
8. cabriorijder
9. v.dotinga
10. prins1
11. rifwachter
12 . V70T5&C70T5(?)
13. SexieLexie(?)
14. P. Heesen
15. Dobrov
16. F. Buitink
17. Patricia en Marino
18. Arie T5r

rifwachter

Is er al meer te melden ?

robert31

;) Er staat al meer op het Volvo forum.
Grt Rob

Arie T5R

Ik heb onderstaande tekst maar even gekopieerd van http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=54131&postdays=0&postorder=asc&start=50 ivm de cabriotoer..

De locatie is Herberg Erve Kots, Eimersweg 4, Lievelde

Hallo allemaal,

hierbij dan de waarschijnlijk laatste update voor a.s.

We hebben nu (als cabriorijder ook meerijdt) 19 auto's waarvan 9 softtops en 10 hardtops.

Bij het narijden gisteren zijn we uitgekomen op een lengte van circa 90 KM, waarvan het eerste deel circa 2 uur duurt (incl. het hierna genoemde tanken in Duitsland) en het tweede deel circa 1 uur.
In het eerste deel scheren we langs de Duitse grens en kunnen we, als daar behoefte aan is, even de grens overwippen om in Duitsland bij een (Nederlandstalige) Amigo zefbedieningspomp te tanken. Gisteren bedroeg de prijs van een liter super (= onze Euro95) daar € 1,589.

We hebben ook een fotolocatie gevonden , namelijk ons vertrek- en eindpunt Erve Kots. Om alles (hopelijk) op 1 foto te krijgen zullen de auto's in een bepaalde formatie opgesteld moeten worden (2 rijen achter elkaar en een beetje schuin). Ik stel voor, mede om op tijd weg te kunnen, dat iedereen direct bij aankomst zijn auto daarvoor op de juiste manier parkeert en zal proberen nog iemand van ons te vinden die dit aanstuurt. Ook kreeg ik de vraag om alle auto's gelijktijdig hun dak te laten sluiten of openen. Misschien kan iemand dit filmen (en dan op YouTube zetten?). Dit kunnen we doen direct voordat we vertrekken, dan is iedereen er nog.
Als er nog geluncht moet worden stel ik voor dat diegenen dan om uiterlijk 12.45 uur met de auto aanwezig zijn.

Het programma voor zaterdagmiddag is dan:
13.30 uur vertrek bij Erve Kots
circa 15.30 uur aankomst bij pauze adres
circa 16.30 uur vertrek daar
circa 17.30 terugkomst bij Erve Kots.

De spelregels, ook voor wat betreft de route-aanwijzingen:
iedereen rijdt voor eigen rekening en risico.
Gezien het grote aantal auto's zullen er af en toe gaten ontstaan (bij stoplichten, kruisingen e.d.) Om deze weer te dichten zal ik een laag tempo hanteren totdat ik van Frank Buitink, die achteraan rijdt, heb gehoord dat iedereen weer aangesloten is. Laat dan even voldoende ruimte tot je voorganger om andere weggebruikers de kans te geven om in te halen.
In de route-aanwijzingen tellen alleen doorgaande verharde wegen mee.
Doodlopende wegen, zandwegen, andersoortige onverharde wegen of wegen die zichtbaar overgaan in onverharde wegen en ook wegen met de aanduiding Eigen weg tellen dus niet mee.

Ik zal vanaf ongeveer 12.00 uur aanwezig zijn op ons eigen terrasdeel, waar we ook ons eigen parkeergedeelte hebben dat herkenbaar is aan een (witte) banner van Harrie Arendsen Volvo. Als jullie je bij aankomst even bij mij (herkenbaar aan witte Volvo Ocean Race pet) aan tafel melden krijg je daar van mij de routeberschrijving.

Mocht je op het laatste moment toch nog verhinderd zijn bel mij dan even mobiel. Mijn nummer is: 06-38180356. Daarmee voorkomen we dat de anderen (nodeloos) moeten wachten en de trekkertocht en wij elkaar in de wielen gaan rijden.
Mocht je (iets) later dan 13.30 uur arriveren, bel mij dan ook even. Dan zal Frank Buiting (rijdt een donkerblauwe C70 softtop) bij Erve Kots op je blijven wachten en z.s.m. aansluiten bij de rest.

Tenslotte de weersverwachting voor a.s. zaterdag: 25 graden en droog. Prima C70 weer dus.
Iedereen alvast een goede reis gewenst en tot in de zonnige Achterhoek zaterdag.

Geert

rifwachter

We zijn er klaar voor.

De cabrio is mooi gewassen, de bandjes zijn weer zwart.

De foto's zullen we hier plaatsen als we terug zijn.

pwberg

Hoop dat het weer meevalt, hier in het zuiden des lands is het maar droevig  :(

Enjoy
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Arie T5R

The Demon

Citaat van: koen.s op 24-08-2013 23:13:52
Leuke foto´s, jammer dat ik geen cabrio heb.
Daar is een oplossing voor hoor

:evil:

Groet,
The Demon.