KVS-slang gescheurd + vervangen

Gestart door deaaron, 02-04-2013 11:26:01

Vorige topic - Volgende topic

deaaron

Dag allen,

na een bezoek aan een forumlid wist ik dat mijn koelvloeistofslang van het blok naar de radiateur vervangen diende te worden. Er werd me verteld dat ik misschien nog een week kon rijden met die slang, maar dan was het voorbij. Het werden er 8 dagen. En toen scheurde de slang. Gelukkig had ik hem al aangeschaft bij de dealer, maar had niet verwacht dat de slang echt zo snel zou knappen. Vervangen was een makkelijke klus. Kostte me misschien net een kwartier, maar dat kwam omdat ik de harde plastic koelslang van de ECU eerst niet los kreeg. Ik wilde hem niet slopen en wist niet hoe hard ik er aan kon trekken. Na wat wikken was die echter zo los.

Nu is mijn vraag: Ik heb koelvloeistof weer bijgevuld tot aan max. Heb even een stukje gereden. Dan laat ik hem helemaal afkoelen en kijk ik weer even wat het vloeistofpeil dan is. Maar moet ik niet ontluchten oid?
Is dit gewoon goed nu? (zie foto's):

Je ziet hier de slang die ik heb vervangen.

Duidelijk gescheurd! De slang was al helemaal hard en stond bol.

Het resultaat: overal koelvloeistof. Het spoot eruit, over de dynamo etc. ...

... en omhoog tegen de binnenkant van de kap.

Resultaat: nieuwe KVS-slang. klemmen losschroeven, slang eraf (letop! er gutst water uit!), ringen om de nieuwe slang, slang eropdrukken, ringen vastdraaien. En klaar.. Koelvloeistof bijgevuld en rijden.

Jack v

is idd de makkelijkste manier om te ontluchten. Gewoon gaan rijden en bijvullen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.