nieuwe 850 t5 gek!

Gestart door Billy the $#!t, 05-04-2013 23:57:55

Vorige topic - Volgende topic

Billy the $#!t

Hallo allemaal.

Mijn naam is Rob en ik woon in het pitoreske plaatsje Opheusden in de Betuwe. Ik mag me 21 jaar oud noemen en ben al vanaf mijn 16e monteur. Eerst als auto sloper en manusje van alles bij een eenmansbedrijfje in de vakantie. Dit omdat ik het vertikte om tussen de bomen in de kwekerij te gaan lopen.. Al gauw begon ik in plaats van autos te slopen, autos te repareren. Dat bevalt een stukje beter!
Uiteindelijk bij een groter bedrijf gaan werken en de opleiding autotechnicus gedaan.
Maar goed, we zijn hier om over autos te praten..
De allereerste was een oldtimer fiat x19. Die hebben we als crossauto totallos gereden met onze 16 jaar.
Vervolgens een fiat 127. Die heeft het ook 2 dagen uitgehouden.
Ook heb ik ergens nog een keer een skoda felicia gehad. Die ging tegen een boom omdat de verlichting het niet deed... En ja, dan zie je een bocht niet zo goed aankomen. En tog jammer als je met je 17 jaar een onverzekerde auto zonder apk op een boom zet. Gelukkig nooit meer wat van gehoord nadat ik de auto op het politiebureau heb opgehaald....
Toen haalde ik eindelijk m'n rijbewijs.(dat duurt ook allemaal zo achterlijk lang hier!!!!!)
Als eerste 'legale' auto kocht ik een honda crx. Mooie originele zwarte.
Toen kwam er een civicje.
Vervolgens een daihatsu charade gtti. (een 3cilinder turbo met 101pk)
Daarna weer een 2e type charade in detomaso uitvoering. Dus rechts gestuurd. (jdm) daarvan zijn er nog maar 2 in europa.
Vervolgens weer een charade gtti gekocht met dik 150 pk. En dat in 800 kilo!! Dat is egt kicke!
Ondertussen moest er ook wat aan de status van mijn persoonlijkheid gesleuteld worden dus had het mij goed gedacht een dikke auto te kopen.
Dus zo gezegt zo gedaan, er kwam een BMW 750iL uit 1988. Dikke 5.0 v12 en 1870 kilo.
Dat is dus een klein maandje leuk en daarna niet meer. Zeker niet als je maar 21 bennt en elke week zo'n 130euro benzine wegstookt!

En nu komt hetgene waarom ik op dit forum zit.
De bmw is geruilt tegen een volvo 850 t5 sedan met een Rica tuning. En ik moet zeggen, de bmw koste vroegà dan misschien 2ton(!!!) maar geef mij maar een 850!
Gloeiende wat rijdt dat goed! Lekker strak op de weg, enorm lekker geluid! (al klinkt een v12 ook niet slecht) en een stel mega lekkere stoelen!!
De auto is van 1996 en heeft 315k gedraait. Motortje loopt als een zonnetje en is egt gruwelijk snel! Eigenlijk is een sedan niet helemaal mijn type. Had liever een estate gehad. Maar goed. Deze gaan we ff netjes maken en dan maar weer te koop.
Voor woon werk verkeer heb ik een schoolbord verf matzwarte daihatsu cuore. Daarmee kan te tenminste EGT goedkoop rijden!   ;D
Als ik over een jaartje of anderhalf m'n huisje boompje beestje heb komt er een 850r.
Het liefst een laserbleu. (huib  :o) maar die zijn tog knal zeldzaam.
Een creamy yellow of een signaal rode is ook super! Affijn. Voorlopig nog even genieten van me 850. In ieder geval ff een beurt geven en er moeten perse R velgen onder! Er stond ergens een advertentie met velgen waar nogal wat schade aanzat voor 175euro. Alleen de betreffende persoon reageert niet op pm helaas...

Ik probeer het tog allemaal niet te duur te maken omdat ik ook met trouwplannen en dergelijke zit. Dus dan moet je wel een beetje op de centjes letten he.. ::)

Ik ga afronden want dit verhaal is alweer veel te lang. Ik zal morgen ff een wat fotos maken en posten.

Groeten van een gelukkige volvo rijder!!
850 t5 rica sedan

Johan1972

Leuk verhaal, welkom bij de club !

Billy the $#!t

Dank. Ik hoop hier wat te leren! Ben veel japanners gewent. Die hebben zo hun kwaaltjes. En die zullen er bij volvo ook vast wel zijn. Dus altijd handig om te horen van mensen die ervaring hebben met het merk waar je op moet letten enzo.
850 t5 rica sedan

hertogjan6

(goeden morgen wat een auto's ;D)

welkom hier op het forum billy

maar als je toch echt een laserbleu wilt . moet je toch echt een V70 R hebben hoor ;) ;D

nog veel plezier met je nieuwe aanwinst..

groet
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

jelmo86

welkom en ben benieuwd naar de foto's.
leuke auto historie trouwens.

groet jelmer
Clublid 85012049

petrolhead2.5

welkom, weet zeker dat je de 850 goed gaat bevallen, en gezien je sleutelervaring komt het helemaal goed ;) het blijven idd heerlijke auto's ;D

Driven2Shine

Welkom Rob :)

Veel plezier met nieuwe ride maar waar blijven de foto`s? *hint*  :eusa_dance:

Billy the $#!t

Scherp hoor! Dat van die laser bleu was ff een denkfoutje..  ;D maar die kleur maakt ook een v70 net zo mooi als een 850. (sssst ik zit nog niet zo in al die volvo types! T5, t5-r alleen een r.) ::)

Komt vanzelf wel!    :D

Edit. Wat gaan die reacties snel zeg!!  :o op het daihatsuforum lig je 6 jaar te wachten op een reactie! En hier kan ik het nie eens bijhouden! Kga er eerst maar is vanslapen..is namelijk al 00:14 uur!
850 t5 rica sedan

Johan1972

Waar je vooral op moet letten is dat je niet té erg besmet wordt met het "850-virus"... Ik heb een xc60 die 10 x zo duur was als de 850 maar die T-5R rijdt 10 x lekkerder... Las ik gisteren ook nog in de Roffel dat m'n CY de eerste sedan is die in Nederland geleverd werd ; dat maakt 'm nóg bijzonderder.

hertogjan6

Citaat van: Billy the $#!t op 06-04-2013 00:13:02
Scherp hoor! Dat van die laser bleu was ff een denkfoutje..  ;D maar die kleur maakt ook een v70 net zo mooi als een 850. (sssst ik zit nog niet zo in al die volvo types! T5, t5-r alleen een r.) ::)

en zo is dat ;) wat is de kleur van jou roffel nu ??

hertogjan6

Citaat van: Johan1972 op 06-04-2013 00:13:18
Waar je vooral op moet letten is dat je niet té erg besmet wordt met het "850-virus"... Ik heb een xc60 die 10 x zo duur was als de 850 maar die T-5R rijdt 10 x lekkerder... Las ik gisteren ook nog in de Roffel dat m'n CY de eerste sedan is die in Nederland geleverd werd ; dat maakt 'm nóg bijzonderder.
hmmmm hij mist alleen nog mooie originele  titans ;)

Johan1972

Oud fotootje ; hij staat er nu wél op.

Billy the $#!t

Citaat van: hertogjan6 op 06-04-2013 00:13:58

Citaat van: hertogjan6 op 06-04-2013 00:13:58

Soort van blauw achtig grijs? Kan er nog geen naam aan geven eigelijk... Morgen komen de fotos en dan kunnen jullie zeggen welke het mag wezen
850 t5 rica sedan

Johan1972

Kleurcode staat op het type-plaatje bij de accu, dan kun je de kleur erbij vinden via google

Johan1972