Hoe lang gaat ie mee?

Gestart door arjen, 04-03-2003 23:18:46

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Heb vandaag een prachtige 850 2,5 20v automaat op gas gekocht. En ik hoorde van een collega dat het gerucht gaat dat de dieselversie 800.000 kilometer haalt zonder echt te gaan haperen... Indianenverhalen of niet en zo nee. In hoeverre geldt dit voor 850's op gas? Het lijkt me een zonnig vooruitzicht...

Dreamer

Lijkt me sterk afhankelijk van jou en de vorige gebruiker. Er rijden ook nog steeds T-Fords rond, maar da's maar een fractie van de originele productie.

De motor is sterk.........afhankelijk van goed onderhoud.

[edit]
oops, nog feliciteerd met je aankoop!! Veel fijne en veilige kilometers toegewenst!
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

2.520V

gaat echt lang mee, zolang er maar regelmatig onderhoud is gepleegd!
De mijne gaat al zo'n 438 dkm mee, met alle stempeltjes in het boekje en stapels rekeningen vanaf aanschaf.  :D
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Ramon

De (Audi) 5 cilinder diesels in de 850 gaan zeker GEEN 800.000 km mee!

(iets dat veel 850 / V70 taxi-rijders kunnen beamen)

De levensduur is wel sterk afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder.

Ramon :)
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Ramon

Ooh ja,

De benzine versies kunnen tonnen draaien, ik ken er eentje met ruim 450.000 km op lpg. De uitlaatkleppen zijn wel een keer vervangen (stond een beetje arm qua CO)

De auto rijdt overigens nog best wel "strak" en dat is reuze netjes voor een dergelijke km stand!!

(Wel wat kraakjes hier en daar, maar dat lijkt wel Volvo te zijn........... MB heeft dat overigens niet (heel voorzichtig)

Ramon  ;D ;D ;D  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

arjen

Hij rijdt op gas en zit nog dik onder de 300.000. Komt bij dat net alles opgeknapt is. Ik hoef me nog geen zorgen te maken denk ik. Eerst maar eens genieten...

s70

dikke proficiat met je aankoop !!!!!!!!!!!!!!
heb vorig jaar een s70  2.5 20v gekocht met 85.000 km de teller ,familie konden mij niet begrijpen want om de 3 jaar kocht ik een nieuwe en nu plots een afgedankte ??? nog nooit een nieuwe zo veel km gehouden !!!
Dankzij deze club weten wij waar we aan toe zijn qua km enz heb nu 110.000 binnenkort de riem vervangen , de olie van de automaat heb ik bij aankoop laten vervangen zeer belangrijk zie forum
maar het rijplezier is gewoon niet uit te leggen ....
Bij mijn andere wagens was ik na de tweede maand al mijn volgende aan het kiezen maar nu ben ik al bang voor de dag dat zou komen ...........

groetjes daniel

jpsystem

Mijn beste vriend wil een 850 gle van 1993 kopen op gas.
Deze heeft ca 400.000 km gelopen.
Waar moet hij op letten en welke gebreken mag je bij welke km stand verwachten.

BVD Jpsystem

martijn.

Vanmiddag 13-03-2003 kwam een klant van ons zijn 850 tdi automaat van 1996 voor 510.000 beurt brengen.
Het ding rijd nog perfect.
Wel altijd super dealer onderhouden(alles wat maar een beetje slecht is vervangen)
Bij deze auto is nog nooit de motor of bak uitelkaar geweest.

Echt super kwaliteit auto.