verbruik v70 tdi getuned

Gestart door harm ut fryslan, 07-04-2013 12:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

harm ut fryslan

hallo  volvo vrienden
ik heb mijn v70 tdi laten tunen in december na ongeveer 207pk en 420nm koppel
niets mis mee trekt als een gek gaat als een streep tot de 210km h
maar het verbruik vind ik hoog 1op12 rijdt verder wel normaal.
zou het verstandig zijn om de EGR aftedoppen en de kat leeg tehalen.
ik heb de auto laten tunen bij kloosterman in de triemen.

Ewout Schalkwijk

Mijn TDI (174PK (vermoedelijk)) gebruikt bij mijn rijstijl in dit land 1 op 16,7 à 1 op 17. handbak.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Met mijn Tdi niet getuned automaat reed ik 1 op 13.5

FGG

Als je een rijstijl hebt waarmee je 'm regelmatig doorhaalt naar die 210 dan zal het verbruik evenredig zijn. Hoe is 't verbruik bij normaal gebruik?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Ik heb een tijdje terug een poos gereden met de EGR weer aangesloten, heb niet gemerkt dat het verbruik er anders van wordt. Vanwege roetpluimen bij flink doorhalen de EGR toch maar weer afgedopt. Verbruik van mijn TDI met mijn rijstijl, soms als braaf huisvader en soms alles uit de kast halen, 1 op 15 gemiddeld gemeten aan de pomp en niet met met de boordcomputer want die liegt.

harm ut fryslan

dit verbruik is bij een normale rijstijl,dus niet doorjagen.
dacht zelf dat hij bij normale snelheden weinig stad veel platteland en snelweg 1op14 moest kunnen halen

RonnieDuck

Hoi

Ik heb standaard 2.5D V70 MT en rij 15,6 KM/L.

1 op 12 klinkt op zich wel redelijk volgens mij. Helemaal met 207PK. Wat heb je allemaal veranderd behalve Chiptunning? Turbo? DP? IC?

mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Sbv

207 pk is wel heel erg veel, en dat enkel met een chipje ?
Ik dacht dat een handbak normaliter niet veel meer dan 174 pk te chippen was

Jans Duiven

#8
Mijn V70 N 2,5 D (dus met het VAG blok) is getuned bij OBD tuning in Sint Jansklooster.
170 pk. Chiptuning en de EGR verwijderd.

Verbruik ligt nu met vele korte stukken op 6,7 liter / 100 km. Zeg maar bijna 1 liter op 15 km

Rookt/roet je auto ook stevig?

elianmars

207 pk is wel erg veel voor alleen een chip.

Ik heb mijn vorige wagen (2.5D) laten chippen bij Fasttech. Zij hebben de tuning redelijk "tam" gehouden, aangezien er anders kans zou zijn dat het dual mass vliegwiel moeilijk zou gaan doen.

Wagen reed heerlijk, egr klep verwijderd, verbruik was ca. 1 op 15 en dat met behoorlijk zware rechtervoet.

NinaPaul

Staat "tunen" geen "chippen" mijn gok zou zijn dat er meer dan alleen een chip in zit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars


MICHEL306

Citaat van: harm ut fryslan op 07-04-2013 12:30:29
hallo  volvo vrienden
ik heb mijn v70 tdi laten tunen in december na ongeveer 207pk en 420nm koppel
niets mis mee trekt als een gek gaat als een streep tot de 210km h
maar het verbruik vind ik hoog 1op12 rijdt verder wel normaal.
zou het verstandig zijn om de EGR aftedoppen en de kat leeg tehalen.
ik heb de auto laten tunen bij kloosterman in de triemen.

Goedkoop getuned door brandtofinspuittijd te verlengen.....en daar gaat t om...vortex in de tank...