De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gestart door LouisXIV, 07-04-2013 19:36:21

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Rij ik vanmiddag opweg naar vrienden in de leaseauto van mijn vrouw. Zegt ze ineens "Hoe zou je een C70 vinden" ik: wanneer? Zij: nou als het leasecontract van deze afloopt.  :eusa_clap: :eusa_dance:

Ik ga mij de komende tijd dus maar eens verdiepen in de C70  :)
Zo vraag ik mij het volgende af:

1) Vanaf welk bouwjaar zijn de C70's met hardtop gebouwd?
vanaf 2005 zijn ze met vouwbare hard-top. Ook vanaf dat bouwjaar leverbaar met diesel motor.
2) Bestaan er ook diesel uitvoeringen?
vanaf 2005 zijn ze met vouwbare hard-top. Ook vanaf dat bouwjaar leverbaar met diesel motor.
3) Zijn er ook C70's op LPG?
----
4) Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten van een C70 / zwakke plekken ?
Dak, 'Zwakke plek' is denk ik niet het juiste woord, maar het is wel iets dat extra onderhoud vergt en dus extra kosten met zich mee kan brengen. En ja, het kan natuurlijk kapot.
5) en heeft iemand nog andere tips/suggesties ?

Na het starten van dit topic, de proefrit en mijn ervaring met de huidige motor in de V70 kan ik alvast zeggen dat een 2,5T afvalt.
Hardtop of softop vind ik nog lastig omdat ik de middenconsole en de antenne van de nieuwe (met hardtop) minder mooi vind. Maar wel "veiliger" qua onderhoud als het gaat om evt lekkage van een softtop.

Vulk

Heb je het over een classic of zo'n nieuwe?

De classic bestaat enkel als benzine-variant en kan even goed omgebouwd worden naar een lpg-versie, uiteraard.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 07-04-2013 19:37:37
Heb je het over een classic of zo'n nieuwe?

De classic bestaat enkel als benzine-variant en kan even goed omgebouwd worden naar een lpg-versie, uiteraard.
Ik ben bang dat die softtops gaan lekken/ scheuren.

LouisXIV

Citaat van: NinaPaul op 07-04-2013 19:53:57
Welke motoren hebben C70's eigenlijk?

Jalle

Zover ik weet hier in Zweden weet zijn ze uitgerust met de T5 of 2.0D beide met MT en AT.

Sbv

nieuwe model C70(C70n) is ook met D5 leverbaar geweest. C70n loopt niet zo best op LPG

rifwachter

En van binnen is het gewoon een V50/S40/C30.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

De C70 classic kun je krijgen in 2.0T, 2.4, 2.4T, 2.5T en als T5.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

LouisXIV

Maar is het dak eigenlijk wel een zwakke plek?

Marc O.

Citaat van: LouisXIV op 07-04-2013 20:26:11

'Zwakke plek' is denk ik niet het juiste woord, maar het is wel iets dat extra onderhoud vergt en dus extra kosten met zich mee kan brengen. En ja, het kan natuurlijk kapot.
...The Nile isn't just a river in Africa...

LouisXIV

Citaat van: FGG op 07-04-2013 20:22:05
De C70 classic kun je krijgen in 2.0T, 2.4, 2.4T, 2.5T en als T5.
Welke motor rijdt met de minste problemen? Ik denk dat ik sowieso een automaat wil en leer incl stoelverwarming.

LouisXIV

Citaat van: Marc O. op 07-04-2013 20:27:48

'Zwakke plek' is denk ik niet het juiste woord, maar het is wel iets dat extra onderhoud vergt en dus extra kosten met zich mee kan brengen. En ja, het kan natuurlijk kapot.
Hoe onderhoud je zo'n dak eigenlijk met een spray?

Marc O.

Citaat van: LouisXIV op 07-04-2013 20:30:24
Citaat van: Marc O. op 07-04-2013 20:27:48

Hoe onderhoud je zo'n dak eigenlijk met een spray?

Het 'stof' is 'the least of your worries' denk ik. Ik doelde meer op de diverse sensoren en motoren die er in die kapconstructie zitten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rifwachter

Heb je dat nieuwe type kap weleens goed bekeken?

We hebben er van deze ook al een paar gehad met een storing.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo