veroorzaakt verf lekken van de koppakking ?

Gestart door jony, 11-04-2013 22:40:05

Vorige topic - Volgende topic

jony

hallo, 2 jaar terug heb ik mijn motor in het zwart gespoten met hittebestendige verf, niet alles maar de meest zichtbare delen

nu vertelde mij vandaag iemand dat als er verf op de koppakking of joint de culasse komt er na een paar jaar lekken ontstaan

nu spreekt iemand anders dit tegen

weet iemand van jullie of dit klopt en of er iets aan te doen is

nu heb ik daarnet even gekeken en ik zie enkel een klein beetje verf op een pakking vooraan de motor zo het deel achter het gasklephuis

alvast bedankt

groetjes

grijzev70tdi

Het lijkt mij erg stuk dat je koppakking er van kapot gaat..

Waarom zou hij moeten gaan lekken volgens die beste man?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jony

hallo, bedankt voor de reactie

ik hoop dat het niet stuk gaat maar dat zou volgens hem zijn omdat verf de koppakking broos of droog zou maken en al hij warm wordt zou hij nietmeer uitzetten ofzo ...

MVeldhuis

mastertje

Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

jony

oef dat is een hele opluchting want kwas al bang geworden

ik heb dus niets te vrezen

ik heb nog even een foto van mijn motor bijgedaan

cornelis-b

Je koppakking zal er niet van gaan lekken maar over smaken valt te twisten. Ik vind het niet mooi wat je hebt gedaan, dan druk ik mij zacht uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

peteRRR

Heb es een maatje gehad die had een kennis en kon van alles meten ( waardes ) in en om de motor ruimte.
Nou m,n lambda sonde van de GLT was niet meer goed dus een andere aangeschaft,......maakte geen reed uit.

Van m,n maatje zou die wel even de ontsteking op de juiste tijd zetten ( blok net gereviseerd ) week later een vast loper.

Een jaar later is die gozer ( die kennis ) met het zussie van m,n maatje getrouwd,....ohohoh.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

jony

Citaat van: cornelis-b op 11-04-2013 23:33:07
Je koppakking zal er niet van gaan lekken maar over smaken valt te twisten. Ik vind het niet mooi wat je hebt gedaan, dan druk ik mij zacht uit.

jap das waar en ik zal deze zomer de rode delen terug zwart maken denk dat het idd mooier zal zijn :P

peteRRR

Op z,n meest kan de chemie in de verf een beetje de/een pakking aan tasten,..oppervlakkig.
En verf die weerstand kan bieden tegen zulk geweld kom je in die anti explosion paint terecht of hoe heet dat spul.

Agressieve chemische vloeistoffen/zuren kunnen wel wat verknoeien.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

jony

Citaat van: peteRRR op 11-04-2013 23:57:52
Op z,n meest kan de chemie in de verf een beetje de/een pakking aan tasten,..oppervlakkig.
En verf die weerstand kan bieden tegen zulk geweld kom je in die anti explosion paint terecht of hoe heet dat spul.

Agressieve chemische vloeistoffen/zuren kunnen wel wat verknoeien.

Groet.

hallo, bedankt voor de reactie

oppervlakkige aantasting zal wel geen kwaad kunnen hoop ik de verf was trouwens gewone motip lak uit een spuitbus.

en wat bedoel je juist met anti explosion paint want ken dit niet echt :P

verder gebruik ik niets van motorreinigers ofzo omdat ik er een beetje bang van ben

alvast bedankt

grtz

MVeldhuis

Maak je geen zorgen, industriele motoren worden altijd geschildert voor ze de fabriek uit gaan.

elianmars

Het schijnt wel zo te zijn dat je radiateur er niet tegen kan. Die kan gaan scheuren op het plastic gedeelte.

:P  ;D  ;)

hertogjan6

Citaat van: jony op 11-04-2013 23:14:52
oef dat is een hele opluchting want kwas al bang geworden

ik heb dus niets te vrezen

ik heb nog even een foto van mijn motor bijgedaan

http://img201.imageshack.us/img201/8462/39342725732497808077129.jpg
in kleur van de auto was mooier geweest naar mijn gevoel.. ;)

met een busje remolie is alles weer te verwijderen (TIP:wel de boel demonteren!!! voor als iemand er mee bezig gaat ;D)

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart