Witte lijn op de zijkant van de 850

Gestart door Shockwave, 09-04-2013 22:34:16

Vorige topic - Volgende topic

Shockwave

Op facebook ben ik lid van een Engelstalige Volvo 850 pagina. En daar post iemand uit de USA net een foto van zijn 850. Op zich niet heel bijzonder, zij het dat deze 850 van voor tot achter een witte lijn heeft lopen:

Ik vroeg hem of hij wist waar die lijn vandaan kwam, maar hij had geen idee.

Even later reageerde ook iemand uit Engeland, die zij dat zijn GLT ook een witte lijn had, maar die ondertussen heeft laten overspuiten.

Ik had dat nog nooit eerder gezien. Weet iemand of dat iets officieels van Volvo is? Of waar komt dat überhaupt vandaan?

grijzev70tdi

Heb ik op mijn 480 ook, alleen dan blauw. Auto is (was) wit. Bij mij komt het omdat het een een of ander special Edition is.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

verron

Sterker nog, de YankeeT heeft die zelfde bies erover heen lopen. Is gewoon te bestellen bij de dealer. Ik moet ergens die gegevens ervan wel hebben maar dat kost even tijd om het te vinden.

Bij de YankeeT gaat het er in ieder geval van af
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

hathü

Citaat van: Shockwave op 09-04-2013 22:34:16
Op facebook ben ik lid van een Engelstalige Volvo 850 pagina. En daar post iemand uit de USA net een foto van zijn 850. Op zich niet heel bijzonder, zij het dat deze 850 van voor tot achter een witte lijn heeft lopen:

http://i388.photobucket.com/albums/oo328/Shockwave_014/604151_10200538816006954_1828922769_n_zpsa6f4a0c2.jpg

Ik vroeg hem of hij wist waar die lijn vandaan kwam, maar hij had geen idee.

Even later reageerde ook iemand uit Engeland, die zij dat zijn GLT ook een witte lijn had, maar die ondertussen heeft laten overspuiten.

Ik had dat nog nooit eerder gezien. Weet iemand of dat iets officieels van Volvo is? Of waar komt dat überhaupt vandaan?

Jaren 1970 mode, ik werkte toen als spuiter heb km,s van die lijntjes geschilderd. Was niet zo moeilijk met specilale tape waar je zo tussen door kon schilderen. ;D Er was ook tape met twee lijntjes. ;)

hertogjan6

dat heb ik ook een keer gespot in zwolle (lang geleden op een 855)

ik dacht dat het gewoon een sierstrip was ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Citaat van: hathü op 09-04-2013 23:02:47

Jaren 1970 mode, ik werkte toen als spuiter heb km,s van die lijntjes geschilderd. Was niet zo moeilijk met specilale tape waar je zo tussen door kon schilderen. ;D Er was ook tape met twee lijntjes. ;)
Yup, een paar keer gedaan met de dubbele strepen, boven een dikke en onder een dunnere ;D ;D.  Je wilt niet weten hoeveel behoorlijk snelle auto's toen in Nijmegen rond reed met die lijntjes erop ;D ;D ;D

verron

grijzev70tdi

Om nog maar een beetje in de streepjes en stickers te blijven, weet iemand of de cijfer '850' nog leverbaar zijn?
Voorbeeldje

http://link.marktplaats.nl/659798761

verron

Staan niet meer in die folder in ieder geval  :-\

hathü

Citaat van: Dirk342 op 09-04-2013 23:09:02

Yup, een paar keer gedaan met de dubbele strepen, boven een dikke en onder een dunnere ;D ;D.  Je wilt niet weten hoeveel behoorlijk snelle auto's toen in Nijmegen rond reed met die lijntjes erop ;D ;D ;D

Dan weet je ook nog wel dat er veel waren die wel een (lederen) skaidakje wilden, stelde ook niet veel voor dakje opschuren lijm er op en plakken maar. Wie niet veel centjes had liet het er op spuiten, plakte je twee strips die een stiknaad voorstelden en dan met een soort bitakspuit er speciale zwarte smurrie op spetteren, leek net echt. Waren mooie tijden van 8.00 tot 17.00 uur werken bij de baas en van 18 uur tot in de kleine uurtjes in een schuur achteraf beunen. Spuiten in een kippenhok met plastic afgetimmerd, sleuf in de vloer met water er in en een grote ventilator aan het eind van de sleuf die de verfdamp naar buiten blies, was het erg koud zette je de synthetische verf op de kachel zodat die dun en warm werd en dan zonder verdunning op de auto spuiten. En polyester kaaien op verrotte auto,s, leek heel wat maar na een half jaar zaten de blaren er weer op. De handel in overzetdelen, dorpels, bodemplaten enzovoort tierde ook welig. Pompnagels deden we er gratis bij.

grijzev70tdi

Citaat van: verron op 09-04-2013 23:26:09
Staan niet meer in die folder in ieder geval  :-\

Hmm, maar eens bij de dealer vragen.

UserID6342

Citaat van: hathü op 09-04-2013 23:29:21
Citaat van: Dirk342 op 09-04-2013 23:09:02

Yup, een paar keer gedaan met de dubbele strepen, boven een dikke en onder een dunnere ;D ;D.  Je wilt niet weten hoeveel behoorlijk snelle auto's toen in Nijmegen rond reed met die lijntjes erop ;D ;D ;D

Dan weet je ook nog wel dat er veel waren die wel een (lederen) skaidakje wilden, stelde ook niet veel voor dakje opschuren lijm er op en plakken maar. Wie niet veel centjes had liet het er op spuiten, plakte je twee strips die een stiknaad voorstelden en dan met een soort bitakspuit er speciale zwarte smurrie op spetteren, leek net echt. Waren mooie tijden van 8.00 tot 17.00 uur werken bij de baas en van 18 uur tot in de kleine uurtjes in een schuur achteraf beunen. Spuiten in een kippenhok met plastic afgetimmerd, sleuf in de vloer met water er in en een grote ventilator aan het eind van de sleuf die de verfdamp naar buiten blies, was het erg koud zette je de synthetische verf op de kachel zodat die dun en warm werd en dan zonder verdunning op de auto spuiten. En polyester kaaien op verrotte auto,s, leek heel wat maar na een half jaar zaten de blaren er weer op. De handel in overzetdelen, dorpels, bodemplaten enzovoort tierde ook welig. Pompnagels deden we er gratis bij.
Hahahahaha, we hebben het precies over hetzelfde. Toch waren dat geweldige tijden hoor.  Net bij de invoering van de APK hele kokerbalken dicht zitten plakken met kranten en poleyster, opnieuw in de Bitac spuiten, en klaar was het ding. Bleef allemaal zitten als je rustig over de drempels heenging ;D.

Een fatsoenlijk lasapparaat had je in het begin niet (was nog voor het MIG gebeuren) dus praktisch alles werd of hardgesoldeerd of gepopt of dichtgesmeerd ;D. Hele auto's hebben we zo 'gemaakt' ;D ;D

Shockwave

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga onze Engelstalige broeders even uitleggen wat dus de oorsprong van die streep is ;)

YoeriR

Ik vind het wel echt enorm gaaf!

jelled

bij mij zitten ze er ook al vanaf 1997 op. (v70 classic)
People who live within their means, suffer from a lack of imagination