info/tips gevraagd

Gestart door Rsport, 24-10-2004 16:17:35

Vorige topic - Volgende topic

Rsport

hoi,

mijn naam is Ewoud, heb me net aangemeld hier want ik heb een aantal vragen. ik rij momenteel met een Volvo 480 turbo uit '93 maar wil toch eigenlijk wel een 850 ervoor in de plaats, daarom wat vragen over waar op te letten e.d. ;)

-persoonlijk vind ik het eerste model (tot 94) het mooist, maar heb begrepen dat dit model 4 ipv 5 bouts is waardoor er dus geen t5 of t5R velgen onderzullen passen, klopt dit?  zodoende (en tevens budgettechnisch) dat mijn keus is gevallen op een 94/95'er  en dan een 2.5 20v of een t5.

- wat zijn de "normale" prijzen voor deze auto's? als ik een beetje om me hen kijk zie ik ze staan van 3000 tot 8000 of zelfs meer en dat is toch een groot verschil.

- wat zijn de zwakke punten van deze modellen?

- waar op te letten bij aankoop?

- wat is de std uitrusting?  (bij een 480 word bv vaak veel extra's genoemd terwijl het gewoon std uitrusting is)

- zijn de 96/97 (iig de rood met smoke) achterlichten en zonder problemen op te zetten, of moet daarvoor nog al wat worden verbouwd? (heb ze bv al een paar keer gezien op een tot '94 model)

- welke is betrouwbaarder? de 2.5 20v of de T5?

- vaak hebben ze hoge km-standen (200.000+)  gaan de automaten wel net zo lang mee of kan ik dan beter voor een handbak gaan qua betrouwbaarheid?

hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid kunnen schaffen omtrent de voorgaande vragen

alvast bedankt

Ewoud  ;D

daytonawim

Hallo Ewoud,

Welko hier, voor wat betreft je vragen, lees even door het forum heen de afgelopen week zijn er een aantal topic's geweest over de aankoop van een 850.

Erg belangrijk, een bekende onderhouds historie, dat zal ongetwijfeld  aan de prijs te merken zijn :-(

ER zijn ook een aantal leden die hun auto's te koop zetten, kijk dan even op de club site
onder marktplaats rond.

Groetjes en sucses

Peth©oni

Citaat van: daytonawim op 24-10-2004 18:23:37

Welko hier, voor wat betreft je vragen, lees even door het forum heen de afgelopen week zijn er een aantal topic's geweest over de aankoop van een 850.

Zoals het gebruiken van de zoekfunctie.....  ;D ;)

Rsport

goed na een hoop zoekwerk redelijk wat antwoorden gevonden, maar nog niet alles. (moet eerlijk zeggen dat ik forums ken met makkelijkere zoeksystemen :o )

dit heb ik kunnen vinde via de zoek optie:

- wat zijn de zwakke punten van deze modellen?  --> airconditioning / krukaskeerring / uitlaatspruitstuk

- waar op te letten bij aankoop? --> onderhoudshistory / meerdere testrijden om verschillen te merken

- welke is betrouwbaarder? de 2.5 20v of de T5?   -->  maakt niet veel uit

- vaak hebben ze hoge km-standen (200.000+) gaan de automaten wel net zo lang mee of kan ik dan beter voor een handbak gaan qua betrouwbaarheid?    --> weinig over kunnen vinden: alleen dat automaten minder goed tegen het hoge koppel kunnen bij chippen, en gevoelig zijn voor verse olie en goed onderhoud.

blijven de volgende vragen nog over:  ???

-persoonlijk vind ik het eerste model (tot 94) het mooist, maar heb begrepen dat dit model 4 ipv 5 bouts is waardoor er dus geen t5 of t5R velgen onderzullen passen, klopt dit? --> ja las ik op het forum, maar mij is nu niet duidelijk of dat meteen met de model wisseling is gebeurd of dat de modellen doorelkaar lopen, ik zie namenlijk lage koplamp modellen vanaf 1993 maar ook nog 94'ers met de hoge koplampen ???  zijn dat dan overjarige modellen?

- wat zijn de "normale" prijzen voor deze auto's? ( 94/95 t5 of 2.5 20v)

- wat is de std uitrusting?  

dus als iemand me daar nog antwoord op kan geven, andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

alvast bedankt

Ewoud / Rsport  

thuur

Tja, normale prijzen: ik zou zeggen kijk op marktplaats en autotelegraaf/autotrader/autooline/autotrack. Bepalend voor de prijs is vaak de km-stand en onderhoudshistorie. En er zijn altijd auto's in betere staat dan anderen (zo stond hier bij een handelaar ook een T5 Estate te koop voor slechts 5k. Maar er zat echt nog bergen werk aan, o.m. bumpers scheef, interieur uitgeleefd etc etc.)

Uitrusting (had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie ;) ): http://www.entuscan.com/volvo850club/Folders/

In principe past alles. Je kunt best lage koplampen op ee MY93'er monteren met de bijbehorende opvulstrips. Ook bumpers zijn passend te maken en zo ook velgen. Betekent wel nieuwe wiellagers, naven en remschijven!

MY93 is gemaakt tot september 93, toen kwam MY94. Heb zelf ook een 855 uit 93 gehad wat volledig MY94 was, origineel wel te verstaan.

Nog meer vragen? ;D

Gr 8)

Rsport

aha, dus de 94'ers met hoge koplampen zijn overjarige modellen ;)

weet ik voldoende.  het ombouwen van 4 naar 5 bouts lijkt me nou niet zo, dus vandaar dat ik me dan maar richt op een MY94 850.

bedankt voor de link met folders

nou goed dan nog 1 vraagje  :P  rijd er bij de club ook een rode 850 2.5 10V estate rond, bouwjaar eind 1993 maar wel MY1994 met kenteken HD -LV-34 ??   ( was de 850 van mijn pa een jaartje of 7 a 8 terug ;))

thuur

Kan me wel voorstellen dat je een MY93 hebt met een kenteken uit 94. Dat zal een showroommodel zijn geweest of ingevoerd.

Tenzij de importeur of fabriek nog een MY93 in een hoekje had gevonden ;D

Gr 8)

Rsport

hoge koplampen / lage koplampen, heb het ook maar op het forum gelezen tijdens mijn zoektoch  ;D

iig bedoel ik met hoge: MY91-93 en met lage MY94+ ;)

mehn

Citaat van: Rsport op 25-10-2004 22:14:36
rijd er bij de club ook een rode 850 2.5 10V estate rond, bouwjaar eind 1993 maar wel MY1994 met kenteken HD -LV-34

Nee  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Citeer- zijn de 96/97 (iig de rood met smoke) achterlichten en zonder problemen op te zetten

Is vanaf model '95... past zonder problemen, kijk maar naar Ludo zijn '94  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rsport

kijk dat is goed nieuws ;)

2.0keijzer

aan de beheerders:
Er komen steeds vaker oproepen van mensen die een 850 willen aanschaffen.
Voor de meer doorgewinterde forumbezoekers gefundenes fressen, dus wordt de inzender vaak naar de (niet al te makkelijke) zoekfunctie verwezen.

Misschien is het een idee om een aparte rubriek te maken met aankooptips/zwakke punten Volvo 850/V70, en daar alle nieuwkomers naar te verwijzen? Scheelt hen zoeken en ons het 'nee niet weer he' effect.
Het verhoogt bovendien de dienstverlening van dit fantastische forum!

thuur

Citaat van: 2.0keijzer op 28-10-2004 11:10:15
aan de beheerders:
Voor de meer doorgewinterde forumbezoekers gefundenes fressen, dus wordt de inzender vaak naar de (niet al te makkelijke) zoekfunctie verwezen.

Misschien is het een idee om een aparte rubriek te maken met aankooptips/zwakke punten Volvo 850/V70, en daar alle nieuwkomers naar te verwijzen? Scheelt hen zoeken en ons het 'nee niet weer he' effect.

You wrote my mind! ;D

Gr 8)

HeZz

Citaat van: thuur op 28-10-2004 12:07:51
Citaat van: 2.0keijzer op 28-10-2004 11:10:15
aan de beheerders:

You wrote my mind! ;D

Gr 8)

Het is "red my mind" of terwijl lees (verleden tijd van read) mijn gedachte niet schrijf (wrote) mijn gedachten ;),
maar ja dit gaat weer nergens over....... :P
Looking 4 a V70N

BartT5R

Volgens mij bedoelde Thuurtje weldegelijk "jij schreef mijn gedachten".
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.