uitlaat bouwen.

Gestart door Billy the $#!t, 11-04-2013 20:41:25

Vorige topic - Volgende topic

Billy the $#!t

Even een vraag over een uitlaatje.

Aangezien mijn pijppie een beetje roest vertoont moet er een ander onder. Ik heb de demper al vervangen voor een kleinere versie van een alfa romeo uitlaat.  :o klinkt nu wel goed maar kan beter zeg maar.
Is het een idee om vanaf de cat een open pijp te maken? Of krijg je dan een klote geluid? Het mag best een beetje geluid maken maar het moet ook weer geen 650miljoen db zijn...  :police: :police:

Dus nu de vraag samengevat. Kan ik gewoon een rechte pijp maken zonder extreme geluids gevolgen? Of moet ik dat proefondervindelijk vast gaan stellen.?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Rob
850 t5 rica sedan

Unexist

Ten eerste wat voor auto heb je? En ja als je na je cat een open pijp maakt heb je een hele irritante resonantie binnen, ik heb het ook maar ik kan er wel aan wennen, en het ligt er ook aan hoe groot je de uitlaat gaat maken.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Turbobiker

Zitten standaard 2 dempers onder. Haal er 1 weg en je hebt al je ongewenste 650miljoen db. Zonder dempers denk ik niet dat je last gaat hebben van de politie, maar wel van je buurtgenoten die opeens een heel goede reden hebben jou te lynchen en je Volvo in de fik te steken.

Goed genoeg antwoord? ;D
De Tussenpaus

thuur

Ik weet ook niet wat voor auto je hebt, maar voor zowel turbo als NA is alles al uitgekauwd in de Stickies..

Gr :)

Billy the $#!t

Juist. In mn voorstel topic staan foto's. Het gaat om een 850 t5 sedan van 96.
Een resonantie lijkt me knap irritant.. Ik heb dan het gevoel dat het ook niet mooi meer klinkt dan.? Had ik bij mn CRX ook. Egt een schijtgeluid. Net of je auto aan de rees is zeg maar..

Over die 2 dempers twijfel ik... Want ik heb tog egt alleen een kat en dan halverwege een enorme 5cilinder sound demper...die is nou dus een stuk kleiner. Maar met demper en kat gaat hij ook nooit een knal geven in de pijp met overschakelen. Dus dan zou de kat er vantussen moeten met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat ik het is ga proberen zonder demper met kat. Post ik wel ff filumpie ofzo. Als dat niet bevalt las  ik er maar weer een dempert onder..  

Bedankt zo ver voor het meedenken!!!!  ;D :eusa_dance:

Edit: de buren parkeren ook hun autos regelmTig voor de opeit zodat ik niet meer weg kan! Nirmaal moet ik altijd toeteren en een kwatier wachten. Met een open pijp word de wachttijd misschien gereduceerd.. ??? ;D
850 t5 rica sedan

Douwe

Citaat van: Billy the $#!t op 11-04-2013 20:41:25

Aangezien mijn pijppie een beetje roest vertoont moet er een ander onder.

Rob

Gewoon laten zitten, kan nog zeker 3 jaar mee ;D ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Billy the $#!t

Citaat van: Douwe op 11-04-2013 23:55:33
Citaat van: Billy the $#!t op 11-04-2013 20:41:25

Aangezien mijn pijppie een beetje roest vertoont moet er een ander onder.

Rob

Gewoon laten zitten, kan nog zeker 3 jaar mee ;D ;D

Ik bedoelde stiekem dattie er bijna van onder pleurt... ;D ;)
850 t5 rica sedan

MVeldhuis

Je kat is juist een enorme restrictie, en net zoals je zegt, lekker ploffen zal ie dan nooit doen.

Waarom doe je de kat niet richting oud-ijzer boer en holle pijp van voor naar achter?
Pak je nog een bult extra peekaas ook.
Zijn er zat die het zo doen hoor en ach, lawaai is subjectief toch?

Kees Ligthart

Mijn doel is alles 3" met racecat en 1 demper, denk dat dat wel leuk klink, helemaal open denk ik dat het zo wie zo niet knap meer klinkt, te overdreven.
Ik heb liever een diepe roffel in de pijp ;) maar das mijn mening.
Hoor graag de eindstand!

Martijn_B

3" en 1 demper? Doe ff normaal man :)

Ik rij nu met 2 kleine dempers en 3", zijn niet de grootste dempers maar dit geeft echt een flink geluid en grote resonantie bij 110-130kmh. 1 demper kan wel maar dan bij 2,5" want bij 3" kan ik me niet voorstellen dat je het überhaupt leuk gaat vinden.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

http://s487.photobucket.com/user/Dirk342/media/31012013004.mp4.html

Alles 3", racekat van 100CPI, 2 dempers en een Cherrybomb ;D.  Absoluut geen resonantie bij geen enkele snelheid.

Arjanestate

Mijn uitlaat is origineel icm met een 3" downpipe zonder kat. Klinkt lekker en knalt er op los bij gas los.

Originele voorpijp heb ik ook nog, mocht mijn vaste apk (goed)keurstation er mee ophouden  ;D ;D

Een helemaal open pijp van voor naar achter associeer ik met opgevoerde landbouwvoertuigen, check youtube maar eens, vind ik geen porum, zeker bij een volvo.

http://www.youtube.com/watch?v=hzrl1kI7674

FF oftopic, maar dit is toch wel de ultieme roffel qua geluid (vanaf 0:50)
http://www.youtube.com/watch?v=clRsCLFYwYE

Deze klinkt wel lekker donker (op de turbo na)

http://www.youtube.com/watch?v=yMzRNYd-DFw
854 T-5 ROOD 1994

Billy the $#!t

Ja da klinkt idd voor geen meter... Ik denk dat ik de kat ervantussen haal en dan 1 dempertje ertussen maak. Kijken hoe het klinkt.  :eusa_boohoo:

Een kleine demper heeft als voordeel dattie alleen de resonanties wegfiltert. En je blijft wel lekker grommen.

En het is voor mij de sport on het zelf te maken zonder dat ik peperdure racekats ga aanschaffen ed..  ;)
850 t5 rica sedan

V70 classic

Ik rijdt ( noodgedwongen door de software) met een 100 cel kat.
Een open tussen demper in combi met ferrita eind dempers.
Geeft een mooi donker geluid en een mooie huil bij vollast.
Het is dan wel geen 5 cil maar het gaat erom dat het geen takken herrie wordt neem ik aan.

Sk6 met de klus
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Billy the $#!t

Herrie is op zich niet zo erg. Als ik bij normaal rijden er maar niet teveel last van heb. Dus bovenin moettie knap brullen/janken/grommen/het liefst roffelen natuurlijk. Dat heb ik nu eigenlijk wel. Qua sound is het goed. Alleen moettie nu nog klappe in de pijp met terugschakelen en gas los. Doettie ook wel een kleieiin beetje, maar niet genoeg! Dus de cath kat gaat ervanonder icm de demper die er nu onder zit. Ik ga gewoon kijken hoe dat klinkt. Vin ik het klote, gaat er een andere demper onder. Heb er een stel liggen dus dat komt wel goed!
850 t5 rica sedan